Avatar billede monken Nybegynder
04. september 2001 - 03:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

win2k fryser random

Hejsa, jeg har et mega problem... kører windows2000 og pludselig fryser det fuldstændig - denne fejl skete aldrig i windows 98 med samme hardware, så det gav mig en mistanke om at det var relateret til den måde windows2000 organiserer hardwaren på.

er der nogen der har et bud på disse lockups ? kan det være mit lydkort (pci128) som skaber problemer ?  jeg så at det delte irq med grafikkort, usb og et par enheder til.

hvis det er irq relateret, hvordan pokker skifter man så irq på et pnp kort ? :)

håber der er nogle gurus out there der kan hjælpe mig :)
Avatar billede monken Nybegynder
04. september 2001 - 03:21 #1
nåja, min config er:  amd 750 mhz tb på asus a7v motherboard, 512 ram, creative sb pci128 lyd. creative tnt2u gfx kort.
Avatar billede monken Nybegynder
04. september 2001 - 03:35 #2
og sjovt nok spiller lyden videre selvom resten af windows er frosset... super irriterende og skete aldrig i win98
Avatar billede webmiss Nybegynder
04. september 2001 - 07:24 #3
Kig i din logfiler
start/indstillinger/kontrolpanel/administration/logbog
i software og i systemlog - der kan du se fejl.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
04. september 2001 - 09:30 #4
Du kan evt prøve at lægge et tæppe over den, eller skrue op for varmen i det rum den står i !
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. september 2001 - 09:59 #5
Du skal ikke bekymre dig om irq i win2k, det styrer den selv.
Du skal nok installere nye drivere til dit grafikkort, prøv med Detonator drivere fra:

http://www.guru3d.com/download/

Vælg 12.90 den er WHQL godkendt!
Avatar billede monken Nybegynder
04. september 2001 - 12:13 #6
The COM+ Event System failed to fire the ConnectionMade method on subscription

den fejl  var under software - jeg kan ikke helt huske om det passede med crash tidspunktet igår.

under system var der ikke noget at se, kun status på en masse services.
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
05. oktober 2001 - 15:53 #7
Hejsa jeg har nøjagtig samme problem!!
min config er:
athlon 900, geforce 256, SB live 1024, asus a7v

er der nogen der kan hjælpe os??
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. november 2002 - 09:26 #8
takker for pointene..