Avatar billede olin Nybegynder
04. september 2001 - 12:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Form der sendes til mail...

Hejsa kloge hoveder...

Jeg skal bruge et komplet eksempel på en form, hvor indholdet sendes til min mailadresse ved tryk på \'send\'...

Jeg har bl.a. kigget på jmail, men synes ikke at kunne få det til at virke?!

Er der nogen der har et komplet eksempel, hvor jeg så bare kan skrive egen mailadresse osv.?
Avatar billede vistodk Nybegynder
04. september 2001 - 12:57 #1
Det kan ikke lade sig gøre, men hvis du fortæller mig den email adresse den skal sende til og hvad for en smtp.server.dk den må sende igennem (bare giv mig navnet på det firma dit webhotel ligger på) så laver jeg den til dig.
Alternativt er der hjælp på denne side:
http://www.azero.dk/?/support/programmering/asp/jmail/
Avatar billede olin Nybegynder
04. september 2001 - 15:38 #2
Selvfølgelig kan det lade sig gøre :)

- Jeg har selv lavet en jmail løsning, men ville se om nogen havde andre bedre forslag?!
Avatar billede vistodk Nybegynder
04. september 2001 - 15:45 #3
ja det kan lade sig gøre, men det kan ikke lade sig gøre at give dit et script hvor du KUN skal ændre din email... det var det jeg mente.. man skal vide hvilken smtp.server den skal sende igennem
Avatar billede olin Nybegynder
04. september 2001 - 16:37 #4
visto.dk>> jeg skrev: \"hvor jeg så bare kan skrive egen mailadresse OSV.\"
Men nevermind jeg kan godt følge dig...

Kan du hjælpe mig med, at finde ud af, hvordan jeg designer mailen udfra .asp-filen - jeg har et par felter i en formular, som gerne skulle med i mailen. Men, helst ikke i én stor pærevælling :)

Jeg har fundet ud af at lave linieskift i .asp filen vha. & vbCrLf &_ men hvordan laver jeg f.eks. tab og mellemrum?!

- Eller er der en smartere måde at designe selve mailen på?!
Avatar billede vistodk Nybegynder
04. september 2001 - 17:54 #5
da jeg bruger \"Request.Form(\"besked\")\" har jeg ikke det problem med mellemrum og alt muligt... Eks:

Besked fra JMail.Body = Request.Form(\"navn\")som gerne vil vide mere om JMail.Body = Request.Form(\"produkt\")
Avatar billede tdimhcs Nybegynder
05. september 2001 - 11:20 #6
Her er et forslag, mailen sendes som html.

\'***** Her er formen xxx.asp/html

<form name=\"indhold\" action=\"send.asp\" method=\"post\">

    <input type=\"tekst\" name=\"1\" Value=\"\">
    <input type=\"tekst\" name=\"2\" Value=\"\">
    <input type=\"tekst\" name=\"3\" Value=\"\">
    <input type=\"tekst\" name=\"Email\" Value=\"\">

    <input type=\"submit\" value=\" Send \" name=\"submitButtonName\">
    <input type=\"reset\" value=\"Ryd formular\">
</form>

\'****** her er send.asp

    strEmail = Trim(Request.Form(\"Email\"))

    \'* E-mail der afsendes, når der klikkes på \" Send \"
    Dim objJMail, htmlText

    htmlText = \"<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"\"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//DA\"\">\"
    htmlText = htmlText & \"<html>\"
    htmlText = htmlText & \"<head>\"
    htmlText = htmlText & \"<title>En titel</title>\"
    htmlText = htmlText & \"</head>\"
    htmlText = htmlText & \"<body bgcolor=\'#ffffff\'>\"
    htmlText = htmlText & \"<p><Font face=\'Arial,helvetica\' size=\'2\'>\"
    htmlText = htmlText & \"<br><b>1: </b> \" & Request.Form(\"1\")
    htmlText = htmlText & \"<br><b>2: </b> \" & Request.Form(\"2\")
    htmlText = htmlText & \"<br><b>3: </b> \" & Request.Form(\"3\")
    htmlText = htmlText & \"<br><b>Dato: </b> \" & now()
    htmlText = htmlText & \"</Font><p>\"
    htmlText = htmlText & \"</body>\"
    htmlText = htmlText & \"</html>\"

    Set objJMail = Server.CreateOBject( \"JMail.Message\")

    objJMail.Logging = True
    objJMail.Silent = True
    objJMail.From = sEmail \'E-mail adresse på afsender.
    objJMail.FromName = sEmail \'Navn på afsender
    objJMail.Body = \"Denne mail kræver HTML visning.\"

    objJMail.AddRecipient \"mail@mail.dk\"    \' Din e-mail adresse
    objJMail.Subject = \"\"

    \'1 - highest priority (Urgent)
    \'3 - normal
    \'5 - lowest

    objJMail.Priority = 3
    objJMail.HTMLBody = htmlText

    if not objJMail.Send(\"mail.domænenavn.dk\") then Response.write \"<pre>\" & objJMail.log & \"</pre>\"

    Set objJMail = Nothing
    \'* Slut på E-mail

    <!-- Noget HTML, eller er hvad du nu finder på

/Kurt
Avatar billede olin Nybegynder
05. september 2001 - 12:18 #7
Det lød ellers som en god ide Kurt, men det virker ikke?!

Jeg har indsat vores server og mailadresse, men når jeg sender formen får jeg bare \"siden kan ikke vises\"?!

Avatar billede olin Nybegynder
05. september 2001 - 12:31 #8
Visto.dk>>
Jeg har f.eks. felt \"1\", \"2\" og \"3\" som alle skal vises i body! Derfor bruger jeg 1 = Request.Form(\"1\") - og det samme med 2 og 3.

Herefter JMail.Body = 1 & 2 & 3

- Er det helt forkert?! Jeg kan derfor ikke lige se hvordan jeg skulle få dit eksempel til at virke?
Avatar billede tdimhcs Nybegynder
05. september 2001 - 15:06 #9
Ups... fejl, det skulle være:
objJMail.From = strEmail \'E-mail adresse på afsender.

Desuden må tal ikke bruges som start i en variabel:
1 = Request.Form(\"1\")

Er JMail installeret?

/Kurt
Avatar billede olin Nybegynder
07. september 2001 - 09:13 #10
Kurt>>
Det virker stadig ikke!

og ja JMail er installeret - jeg har lavet en anden simpel form som virker, men ville have flere felter på, som alle skulle med i Body!

Men, hvordan gør jeg det?!
Avatar billede olin Nybegynder
20. september 2001 - 16:09 #11
...der sker tilsyneladende ikke mere...