Avatar billede justinor Nybegynder
13. september 2001 - 23:40 Der er 22 kommentarer

I/0 fejl ????

Hejsa

Jeg kører testversionen af winXP, men jeg har store problemer med at installere programmer på maskinen. Ofte under installationen får jeg en meddelelse om bad media eller i/o fejl på det medie der kopieres til (harddisken). Ofte sker fejlen,  når installationen nærmer sig sin afslutning. Hvad kan det skyldes ? Harddisken er en IBM deskstar 30 GB og maskinen en Athlon Tbird 1000. Kører ATA 100. IBMs harddisktester melder ikke om nogen fejl ??
Håber at i kan hjælpe.

Avatar billede jelzin101 Praktikant
13. september 2001 - 23:45 #1
prøv at slå udma fra.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. september 2001 - 23:45 #2
Har du fået din PC til at køre eller er det en anden du har gang i?

Jeg havde store problemer med min XP i starten under installationen.
Det endte med at jeg satte bios til Load Setup Default!

Du kunne jo prøve det samme, du kan altid indstille bios bagefter!
Avatar billede makse Nybegynder
13. september 2001 - 23:47 #3
Hvis bundkortet har et VIA chipset, så hent de nyeste VIA 4in1 drivere.
Link: http://www.via.com.tw/jsp/en/dr/driver.jsp

Avatar billede makse Nybegynder
13. september 2001 - 23:49 #4
Avatar billede justinor Nybegynder
13. september 2001 - 23:55 #5
Det er en anden PC... Har gang i et par stykker :) Venter stadig spændt på den anden. Prøver lige bios.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. september 2001 - 23:57 #6
Så har du hænderne fulde ;o)
Avatar billede justinor Nybegynder
14. september 2001 - 00:01 #7
Det må man sige :) Lidt for fulde måske :) Nå, men det hjalp ikke med Bios. Stadig I/o problemer under instalation af programmer. Skal jeg prøve at skifte til pio i stedet for UDMA ? I øvrigt så kommer XP vist med en løsning på Via problemet, så det burde ikke være nødvendigt med de nye 4i1. Prøver alligevel
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. september 2001 - 00:05 #8
Jeg tror ikke at et skift til PIO hjælper, det kunne være en hardware fejl, WinXP er lidt sippet med hardwaren!
Avatar billede justinor Nybegynder
14. september 2001 - 00:10 #9
Har testet hardisken på kryds og tværs med flere programmer. Skete også noget lignende med en gammel harddisk, som jeg prøvede med.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. september 2001 - 00:15 #10
makse spurgte om du havde via chipset på mobo, har du det?
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. september 2001 - 00:17 #11
Gu ved om man kan køre en SFC /scannow under XP?

Det prøver jeg lige og vender tilbage!
Avatar billede justinor Nybegynder
14. september 2001 - 00:19 #12
ja. via 133. ikke 133a. Nå, men installerede 4i1 version 33. XP finder nu en VIA pci bridge controller, men vil ikke installere den, fordi den ikke kan finde de nødvendige drivere. heller ikke selvom jeg peger den over mod via kataloget, hvor driveren jo burde være. Mystisk. Har en fornemmelse af, at der er her omkring at problemet ligger.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. september 2001 - 00:21 #13
Det kan man godt!
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. september 2001 - 00:22 #14
Prøv at køre SFC /scannow i en kommandoprompt!
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. september 2001 - 00:28 #15
Når du sætter din XP CD i og der kommer et velkomsbillede op, så er der et punkt der hedder Check System compabilities
har du prøvet den?
Avatar billede justinor Nybegynder
14. september 2001 - 00:31 #16
Hvorfor får jeg hele tiden en fejl omkring min promise controller. Hvis jeg installerer 4i1 33, så rebooter maskinen og winxp leder efter driverne, men finder intet. Har du ikke haft det problem ?
syret. den spørger efter win2000 cdén ? Jeg kører altså winXP ??
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. september 2001 - 00:37 #17
Ja, der gik også koks i min, den gik godt nok i gang, men spurgte så efter min Win2k cd, så satte jeg den i, så agde den at det var et gammelt system og bad om at få den originale CD med Winxp i. Det opgav jeg indtil videre.

Fik du prøvet Check System compabilities?
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. september 2001 - 00:40 #18
Det ku være jeg skulle se dyner :o(
Go´nat!
Avatar billede justinor Nybegynder
14. september 2001 - 00:43 #19
Go\'nat. Jeg tror at jeg bakser videre med det i morgen
Avatar billede justinor Nybegynder
14. september 2001 - 00:44 #20
fik i øvrigt checket system kombabilitet og scannow. begge sagde ok for systemet ?? Nå, nu sover jeg på det :)
Avatar billede justinor Nybegynder
14. september 2001 - 19:28 #21
Er der nogen med andre ideer til I/O problemet ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. september 2001 - 19:42 #22
Hvad hedder din version? Build 2505!