Avatar billede qdh Nybegynder
17. september 2001 - 20:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Konverter HD til FAT32??

Hej

Jeg har købt en harddisk som bruger filsystemet NTFS - og jeg kører Windows98.
Jeg har sat den korrekt i, for den viser den i biosen og på listen over devices når man starter op, men den kan ikke vise den inde i Windows.

Hvordan konverterer jeg den til FAT32???
Avatar billede pgm Nybegynder
17. september 2001 - 20:47 #1
brug fdisk? men så mister du alle dine data på disken ellers kan du bruge PowerQuest Partion Magic... men det koster $$$, men er alle pengene værd.
Avatar billede qdh Nybegynder
17. september 2001 - 20:51 #2
det gør ikke noget hvis min nye hd formateres.
hvordan skal jeg lave det om til fat32 i fdisk?? (er det evt. en guide på nettet)
Avatar billede Peter Praktikant
17. september 2001 - 20:52 #3
gå ind i fdisk, der sletter du alle partitionerne og laver nogle nye.
Avatar billede qdh Nybegynder
17. september 2001 - 20:55 #4
jeg kan ikke se nogle partitioner på den nye drev - kan kun se partitionerne på min gamle hd
Avatar billede pgm Nybegynder
17. september 2001 - 20:56 #5
vælg ja til aktivering af store diske...
Avatar billede qdh Nybegynder
17. september 2001 - 20:58 #6
har gjort
Avatar billede double-g Juniormester
17. september 2001 - 21:33 #7

Når du starter fdisk, så viser den kun den primære HD. For at skifte skal du taste 5 (så vidt jeg lige husker.)

Avatar billede qdh Nybegynder
17. september 2001 - 21:38 #8
ja - man kan skifte ved at trykke 5 - det sker der altså ikke noget ved
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. september 2001 - 21:58 #9
Jeg vil råde dig til at tage din egen harddisk fra, det gør det noget nemmere at arbejde med fdisk og du risikerer ikke at ødelægge din egen harddisk
Avatar billede pgm Nybegynder
17. september 2001 - 23:19 #10