Avatar billede dope Nybegynder
19. september 2001 - 20:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

DEBAT: Grimt at bruge DSN-connections ?

Hvorfor er det at det er grimt at bruge en DSN-forbindelse til sin database ?
Avatar billede coderdk Praktikant
20. september 2001 - 00:59 #1
Os der laver oracle/mysql/postgresql sammen med php synes generelt at det er meget grimt ;)
Avatar billede dope Nybegynder
20. september 2001 - 01:06 #2
Er der ikke andre argumenter end det ? :-)
Avatar billede terry Ekspert
20. september 2001 - 07:57 #3
codeedk>Buts why?
I use DSN all the time, with Oracle, RDB and MS SQL. I cant see any problems using DSN other than having to get them placed on your ASP server. But once there there no problem at all!
Avatar billede coderdk Praktikant
20. september 2001 - 14:52 #4
ODBC is slow.

terry> I don\'t use ASP, so... =P
Avatar billede terry Ekspert
20. september 2001 - 14:59 #5
Niether do I! Access + VB +ASP +......

ODBC is slow compared to what?
Avatar billede coderdk Praktikant
20. september 2001 - 22:54 #6
terry> What do you mean by \"access + vb + asp\" ?
ODBC is slow compared to native calls to the database.
Avatar billede terry Ekspert
21. september 2001 - 09:38 #7
coderdk> was in answer to \"terry> I don\'t use ASP, so... =P\" I use DSN with Access, VB and ASP also SQL Server without problems.

If you program using direct ODBC calls you wont get much faster!
Avatar billede coderdk Praktikant
21. september 2001 - 13:01 #8
Direct ODBC calls? Are there indirect calls?
My point is, open database connectitivity is a wrapper for native database calls, and must therefore by definition be slower. You would never get a person on unix/apache with oracle/postgresql/mysql/interbase or some other to use ODBC when there are native calls available in i.e. PHP...
Avatar billede egede Nybegynder
27. oktober 2001 - 15:41 #9
Tror der skal lukkes ;-)
Avatar billede dope Nybegynder
01. december 2001 - 01:01 #10
jeg lukker spørgsmålet... tak for den manglende debat... eksperter ??? :-)
Avatar billede terry Ekspert
01. december 2001 - 12:40 #11
dope>what do you expect for 5 points? You get what you pay for!
Avatar billede dope Nybegynder
01. december 2001 - 13:02 #12
terry >>
JEG havde ikke noget jeg skulle \"ordnet\". Der var tale om debat der gerne skulle komme os alle til gode... jeg kunne lige så godt have sat 0 pts ud... Hvis du virkelig er SÅ koncentrerer om at få \"pts.\" gå du da glip af alle nuancerne...
Avatar billede terry Ekspert
01. december 2001 - 14:57 #13
dope>You were giving 5 points away for and answer to a question
\"Hvorfor er det at det er grimt at bruge en DSN-forbindelse til sin database\"
I personally DO NOT think it \"grimt\" although coderdk does. I think you may have gathered that from our answers. But still you kept 5 (five) points for yourself. Also, if I was only interested in points I would never have participated in this question in the first place!
Avatar billede dope Nybegynder
01. december 2001 - 15:42 #14