Avatar billede krumel Nybegynder
20. september 2001 - 14:51 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

HJÆLP MED TYSK!

Er her ikke en Tysk ekspert?
som kan oversætte dette lille stykke på 7 sætninger
hvis der er en som kan oversætte det hele er det jo bare fint!
jeg giver jeg 20 point for hver sætning, undetagen de to sidste, de giver kun 10 hver.
Kan nogen oversætte hele lortet er der en ekstre bonus på 30 point.
Altså 150 for det hele!

1)Jeg kender en dreng i Tyskland, der hedder Ernst.
2)Han er en god ven af mig og bor i en lille landsby i nærheden af Flensborg.
3)Han har besøgt mig mange gange, og jeg håber, at han også kommer til Danmark i år.
4)Jeg har ofte tænkt: hvorfor skriver han dog ikke, har han været syg eller må han ikke rejse?
5)Men i går bragte min lille søster mig et tykt brev.
6)Det var fra Ernst.
7)Nu glæder vi os til hans besøg.

PS: sætninger med fejl giver selvfølgelig ingen point!
Avatar billede klatten Nybegynder
20. september 2001 - 15:02 #1
1: Ich kenne ein Junge ein Deutschland der Ernst heisst.
2: Er ist ein guter Freund von mir und wohnt in eine Stadt in der nähe von Flensburg
3: Er hat mich sehr oft besucht und ich hoffe, dass er auch dieses Jahr nach Dänemark kommt.
4: Ich habe oft gedacht: Warum schreibt er nicht? Ist er krank gewesen oder darf er nicht reisen?
5: Aber Gestern gab meine Schwester mir ein dicker Brief
6: Es war von Ernst
7: Jetzt freuen wir uns auf sein Besuch
Avatar billede klatten Nybegynder
20. september 2001 - 15:04 #2
Usp: rettelse
6: Er war von Ernst
Avatar billede olin Nybegynder
20. september 2001 - 15:16 #3
1) ich kenne ein Junge in Deutschland der Ernst heisst.
2) Er ist en guter Freund von mir, und wohnt in ein kleines Ort in der nähe von Flensburg.
3) Er hat mich sehr oft besucht, und ich hoffe, dass er wieder dieses Jahr nach Dänemark kommt.
4) Ich habe oft gedacht: Wieso schreibt er nicht, ist er krank geworden oder darf er nicht reisen?
5) Aber Gestern gab meine kleine Schwester mir ein dicker Brief.
6) Es war von Ernst.
7) Jetzt freuen wir uns auf sein Besuch.

- Undskyld klatten men der er et par småfejl i nogle af dine sætninger...

Jeg har boet i Østrig...
Avatar billede klatten Nybegynder
20. september 2001 - 15:23 #4
Rigtigt. I spm 1 har jeg tastet forkert \"in Deutschland\".
2. skal ikke have komma
3. har du også 1 komma for meget
4. Warum/Wieso...ligegyldigt!
5. Du har ret... kleine
6. Er...Brief er hankøn!
7. Hurra..vi er enige

PS Jeg er tysker!
Avatar billede klatten Nybegynder
20. september 2001 - 15:37 #5
Skulle så være uden fejl

1: Ich kenne ein Junge in Deutschland der Ernst heisst.
2: Er ist ein guter Freund von mir und wohnt in eine Stadt in der nähe von Flensburg
3: Er hat mich sehr oft besucht und ich hoffe, dass er auch dieses Jahr nach Dänemark kommt.
4: Ich habe oft gedacht: Warum schreibt er nicht? Ist er krank gewesen oder darf er nicht reisen?
5: Aber Gestern gab meine kleine Schwester mir ein dicker Brief
6: Es war von Ernst
7: Jetzt freuen wir uns auf sein Besuch
Avatar billede olin Nybegynder
20. september 2001 - 15:38 #6
Klatten>> he he rolig nu, det var ment som sjov...
Du kender sikkert lidt til Østrigere - de taler med en mærkelig dialekt...
Avatar billede klatten Nybegynder
20. september 2001 - 15:39 #7
igen ... 6: skal være \"Er war von Ersnt\"
Avatar billede klatten Nybegynder
20. september 2001 - 15:40 #8
Jo...ikke uden grund at man kalder dem \"Bergaffen\"
Avatar billede olin Nybegynder
20. september 2001 - 15:49 #9
krumel>> pointene bør gå til klatten - han har virkelig gjort noget ud af det!

klatten>> bjergaber?! Tja hvorfor ikke - vi lever jo af at stå på ski :)
Avatar billede klatten Nybegynder
20. september 2001 - 15:55 #10
..og det er da også skønt!

Svarene på 1&5 skal du dog have æren for!
Avatar billede krumel Nybegynder
20. september 2001 - 18:10 #11
Tænk at man også kan få så meget hjælp med tysk inde på eksperten ;-)

nå efter Olin ønske får klatten 150 point, men jeg er i godt humør idag så jeg lægger 30 point over i til Olin!
Avatar billede klatten Nybegynder
20. september 2001 - 20:53 #12
Det var pænt af dig at give til Olin også. Han kunne trods alt se en fejl eller 2!!
Avatar billede olin Nybegynder
20. september 2001 - 21:43 #13
he he - takker ærbødigst for pointene...

Grüss Gott
Avatar billede kirus Praktikant
21. september 2001 - 01:27 #14
Nå .. det skal være UDEN fejl? *g* her værsgo...

1: Ich kenne einen Jungen in Deutschland der Ernst heisst.
2: Er ist ein guter Freund von mir und wohnt in einem Dorf in der Nähe von Flensburg
3: Er hatte mich sehr oft besucht und ich hoffe, daß er auch dieses Jahr nach Dänemark kommt.
4: Ich habe oft gedacht: Warum schreibt er nicht? Ist er krank oder darf er nicht Reisen?
5: Aber Gestern gab mir meine kleine Schwester einen dicken Brief
6: Er war von Ernst
7: Jetzt freuen wir uns auf seinen Besuch.

Det var nogen små rettelser men nur lyder det i det mindste som mit Modersmål