Avatar billede bedstemor Nybegynder
25. september 2001 - 18:05 Der er 6 kommentarer

Partition af harddisk

Min søn har en harddisk på lidt under 1 GB, og den er, gud ved hvorfor, delt op i 5 dele!!
Hvordan får jeg det gjort, så den højst er i 2 dele?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. september 2001 - 18:11 #1
Sletter det hele og fdisker den forfra. Alternativert er at købe partition magic.

FDisk er et dos program du kan lægge på en dos boot disk.
Avatar billede Peter Praktikant
25. september 2001 - 18:19 #2
jeg ville lave en \"stor\" partition. at dele den i 2 er heller ikke vildt brugbart hvis man bare skal have lidt til at ligge på den.
Avatar billede bedstemor Nybegynder
25. september 2001 - 18:24 #3
Ja, fint nok, men kunne jeg ikke få opskriften på, HVORDAN man fdisker?
Avatar billede Peter Praktikant
25. september 2001 - 18:29 #4
du går ind i fdisk fra dos, brug en bootdisk og skriv fdisk i prompten. Herinde sletter du alle partitioner og laver derefter 1 primær partition på den størrelse du vil have, hvis du kun vil have 1 partition laver du bare af alt det tilgængelige. Herefter laver du en sekundær partition hvis du vil have sådan en. Til sidst formaterer du de(t) nye drev. Det er meget simpelt og giver sig selv når man er i programmet.
Avatar billede Peter Praktikant
25. september 2001 - 18:33 #5
http://members.bellatlantic.net/~mrscary/fdisk.htm på den side står der noget om det med screendumps, det skulle være til at gå til.
Avatar billede hojben Novice
25. september 2001 - 18:58 #6