Avatar billede ziko Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:18 Der er 9 kommentarer

Maxtor HD???

Er denne HD D540DX 40.0GB god????????????????????????????????????????
Avatar billede reptile Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:20 #1
Hold dig til IBM istedet! De laver kvali...
Avatar billede bbs Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:21 #2
Den har kun 5400rpm, hvilket ikke ligefrem er godt nok, hvis du ikke kun skal bruge harddisken til fil-lager.
Tag denne maxtor istedet:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374607966

Det er også en 40GB, den har bare 7200RPM, hvilket er rigtig godt.

Den maxtor du valgte havde en søgetid på 12.5ms, og den jeg har fundet har en søgetid på 8.5ms, hvilket også er en mærkbar forskel.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
03. oktober 2001 - 16:04 #3
Ville købe denne Seagate der får du god ydelse/plads for pengene : http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374628021 ved godt den koster lidt ekstra meenn..
Avatar billede kludedukken Nybegynder
03. oktober 2001 - 16:06 #4
Men alt efter hvad du skal bruge disken til, så er den nævnte Maxtor også fin !?

Er egentlig kun hvis dit styresystem eller spil skal ligge på den, at hastighden gør forskelllen !
Avatar billede totterfc Nybegynder
03. oktober 2001 - 16:10 #5
Hør på kludedukken; Seagate er sagen. Det vigtigste i den nye serie (barracuda) er at den er helt lydløs! Men ellers ligger harddisks meget op af hinanden. Om IBM siger nogle er lidt mere ustabile, men jeg syntes nu de virker fint.
Maxtor ligger under de fleste andre i tests fortiden. Men det er kun fordi Seagates serie er hel ny og IBM relativ ny.
Avatar billede bbs Nybegynder
03. oktober 2001 - 16:10 #6
Men er der ikke 100-200 mb plads mere på en IBM? ;)
Eller er der præcist 40GB på dem begge?
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2001 - 16:11 #7
Hvis den kun skal bruges til opbevaring af data, så er den ok.
Avatar billede hathor Nybegynder
03. oktober 2001 - 17:37 #8
Seriøst, den er for lille. Køb en 80 GB i stedet ...

IBM laver kvali .. jeg har ikke haft de gode erfaringer med hverken seagate eller Western Digital. De er langsomme og de larmer ... og nogen gange vil de partout sidde som master, ellers kan computeren ikke detecte andre diske på den controller.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
03. oktober 2001 - 17:42 #9
hathor > Synes også selv at IBM laver (generelt) gode diske men det tyder på de har haft problemer med deres 75GXP og 60GXP serier !
Se evt. : http://www.hexus.net/article.php?review=209
Og tjek evt. hvad SHG.dk selv gør opmærksom på : http://www.shg.dk/htmlfiles/infopopup.asp?nr=420101&kat=