Avatar billede monken Nybegynder
08. oktober 2001 - 22:01 Der er 10 kommentarer

Lille java puzzle

Har siddet og kigget på denne her med en ven, fundet i en bog om algoritmer til java under introduktionen.

nogen der har en nem lille løsning til den, for så har jeg 30 point :)

Java
----
in the following decimal arithmetic puzzle, each of the ten different letters is

assigned a digit. Write a program that finds all possible solutions (one of which is shown)

MARK        A=1 W=2 N=3 R=4 E=5      9147
+ALLEN        L=6 K=7 I=8 M=9 S=0    +16653
------                    ------
WEISS                    25800
Avatar billede monken Nybegynder
08. oktober 2001 - 22:03 #1
det har rykket sig lidt, 25800 skal være under regnestykket til højre
Avatar billede mipe1 Nybegynder
08. oktober 2001 - 22:16 #2
lyder spændende, men jeg forstår ikke helt hvad det er jeg skal gøre
Avatar billede mipe1 Nybegynder
08. oktober 2001 - 22:24 #3
hmm, mon ikke det kunne være en ide at få lukket nogle af de spm. du i forvejen har oprettet?
Avatar billede monken Nybegynder
08. oktober 2001 - 23:08 #4
folk har ikke kunnet svare på dem, ser jeg et svar, lukker jeg spørgsmålet ...  :(

er man bundet til at lukke spørgsmål man ikke har fået svar på ?
Avatar billede monken Nybegynder
08. oktober 2001 - 23:16 #5
anyway, der må da være nogle folk derude som kan løse denne puzzle ? :)
Avatar billede mipe1 Nybegynder
09. oktober 2001 - 00:58 #6
hvad er det man skal, hvad går det ud på?
Avatar billede mipe1 Nybegynder
09. oktober 2001 - 01:07 #7
og forresten mht. dine spm. så er det fair nok hvis du ikke har fået svar på dem, men så afvis folks svar(med begrundelse). Svar evt. selv på dem, hvis du har fundet løsningen.
Avatar billede monken Nybegynder
09. oktober 2001 - 01:59 #8
det du ser ovenover er det eneste der er givet som oplysninger fra bogen. Ret kryptisk formuleret, men jeg tror det er noget med at finde en kombination af a,w,n,r,e,l,k,i,m,s \'s værdier som gør udtrykket mark+allen=weiss sandt. Værdierne for bogstaverne sammensættes uden matematik, dvs: AAA = 111 og ikke 1+1+1.

Er egentlig ikke et specifikt spg. til java, men kunne generaliseres. Java er dog det sprog bogen fokuserer på hvorfor løsningen på opgaven ville være hensigtsmæssig at lave i java.
Avatar billede mipe1 Nybegynder
09. oktober 2001 - 17:48 #9
dvs. finde de mulige værdier som a,w,n,r,e,l,k,i,m,s  kan antage således  at udtrykket stadig er sandt
Avatar billede monken Nybegynder
09. oktober 2001 - 20:19 #10
roger that