Avatar billede shape Nybegynder
12. oktober 2001 - 16:46 Der er 16 kommentarer og
4 løsninger

Kan man forhindrer brugeren i at kan gemme ens side?

Hvordan forhindrer man brugerne i at kunne gemme ens hjemmeside, til sin egen hardisk ?
Avatar billede radut Nybegynder
12. oktober 2001 - 16:48 #1
Nope..
kun hvis du laver den i flash.. men også der kan den rippes.. så ikke 100%

du kan ALTID bare sige filer > gem !
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. oktober 2001 - 16:49 #2
det kan man, så vidt jeg ved, ikke gøre, beklager..
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. oktober 2001 - 16:49 #3
nej jeg vil mene at det er næsten umuligt .. men du kan feks bruge php mysql og asp .. derved vil de ikke kunne lave en precis kopi af siden ..

alm html vil man altid kunne stjæle
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. oktober 2001 - 16:50 #4
damn, for langsom :-)
Avatar billede shape Nybegynder
12. oktober 2001 - 16:55 #5
Jeg har før set på en side at når valgte view > \'source\' var den disabled, hvordan de havde lavet det fandt jeg ikke lige ud af men det burde kunne lade sig gøre med File > \'Save As\'
Avatar billede shape Nybegynder
12. oktober 2001 - 16:56 #6
Men den er nok for tricky :~)
Avatar billede all-technology.com Nybegynder
12. oktober 2001 - 17:08 #7
Jo, der er et en måde.
Lad være med at ligge den ud på internettet.

Der er den eneste måde!

Knud
Avatar billede podata Nybegynder
12. oktober 2001 - 17:10 #8
Alene det at ser en hjemmeside så er den downloaded til din hd.
Avatar billede shape Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:42 #9
all-technology.com >  Selfølgelig kan man det, du kan måske ikke ja.
podata  > Ja det har du ret i men man kan sætte serveren til ikke at cache, så når browseren bliver lukket forsvinder siden også fra harddisken, derudover bliver siden splittet når den bliver cachet så det et mindre puslespil at samle den igen.

Ja det kan godt lade sig gøre, men ikke på den dovne måde..
Avatar billede parazite Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:44 #10
shape : Selv hvis du sætter den til ikke at cache vil siden stadig gemmes på harddisken.
Avatar billede shape Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:48 #11
parazite > ja det sagde jeg vidst også
Avatar billede parazite Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:49 #12
\"Ja det har du ret i men man kan sætte serveren til ikke at cache, så når browseren bliver lukket forsvinder siden også fra harddisken\" : Sådan forstod jeg det ikke. :)
Avatar billede all-technology.com Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:58 #13
shape> Nej, det kan jeg ikke og så vidt jeg kan kan du heller ikke. Ved dit forslag kan man stadig
hente den med et program som wget.

Hvis bruger skal kunne se en webside skal den
overføres til hans computer og dermed kan han
gøre med den som han vil også gemme den på
hans harddisk.

Knud
Avatar billede shape Nybegynder
12. oktober 2001 - 19:03 #14
Så må jeg vel nøjes med at gøre det besværligt, hvis jeg gider.
Avatar billede parazite Nybegynder
12. oktober 2001 - 19:05 #15
Hvad har du, der er så vigtigt at gemme? Pas på du ikke gør det så besværligt, så det går ud over brugen af siden.
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. oktober 2001 - 19:07 #16
jep gem det i php templates .. det skulle vist gøre det ldt besværligt
Avatar billede parazite Nybegynder
12. oktober 2001 - 19:17 #17
loadet : Det vil ikke ændre noget. Indholdet printes stadig som en komplet HTML-side, og det er vist det han vil undgå.
Avatar billede shape Nybegynder
12. oktober 2001 - 19:23 #18
det er nu ikke fordi siden har så vigtigt indhold andet end det er genialt kodet :), det irreterer mig bare at nogen sider og arbejder fra harddisken på ældre versioner.
Avatar billede shape Nybegynder
12. oktober 2001 - 19:24 #19
Jeg får en masse uregistreret banner kliks fra de sider der ikke bliver vist fra mit domæne.
Avatar billede all-technology.com Nybegynder
13. oktober 2001 - 00:34 #20
Nå det er det der er problemet hvorfor
åbner du ikke et spørgsmål med det rigtige problem
?