Avatar billede wise Seniormester
15. oktober 2001 - 10:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Excel gemmer nogle gange URL-sti fremfor mappede drev

Hej Alle

Vi har et stort problem.
Vi har et par medarbejder der arbejder med Office XP.
Begger kører windows 2000 pro mod en novell 5,0 server
Disse medarbejder laver en del excel ark, hvor de referer til andre excel ark.

Jeg ved ikke om dette problem ligger i Excel eller i novell clienten, men *NOGLE GANGE* gemmes refferencen som \\\\server\\share\\bib\\bib\\fil og andre gange som s:\\bib\\fil (hvor s er mappet til \\\\server\\share\\bib som map-root)
Når stieen står som  \\\\server\\share.... fejler formlen - selvom det er den rigtige sti, men når den står som s:\\ virker det fint.

Problemet er at Excel ved nogle gemninger selv opdaterer denne fra s:\\ til \\\\server\\share

Er der andre der har oplevet noget som dette ?
Avatar billede michael3480dk Nybegynder
16. oktober 2001 - 21:08 #1
Jeg har ingen anelse om det hjælper, men der findes et par supportpack´s til Novell 4.8 clienten. Så vidt jeg husker er den oppe på SP3.
Avatar billede wise Seniormester
16. oktober 2001 - 23:07 #2
ok tanke.
Vi har haft en del problemer med officeXP i starten, så vi er på 4,8-sp3 og novell 5.0 sp6a :-)
Avatar billede michael3480dk Nybegynder
16. oktober 2001 - 23:25 #3
Bare en ide.
Hvis du kører GroupWise 5.5 kan det måske være et ODMA32.DLL problem.
Slet ODMA32.DLL, den duer ikke under win2k.
Avatar billede wise Seniormester
16. oktober 2001 - 23:33 #4
Keep going, det er ofte at disse \"tanker\", kan ramme præcist.
Men nej desværre, ingen groupwise eller andet \"forvirring\" :-) på serveren - blot en plain server.
Avatar billede wise Seniormester
14. februar 2002 - 16:42 #5
damn, intet nyt på den