Avatar billede mads_mao Nybegynder
15. oktober 2001 - 14:14 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Webmail på FreeBSD

Jeg skal have installeret et webmail script på min FreeBSD server. Jeg har nogle simple krav til skidtet, som jeg har lidt svært ved at få opfyldt.
For det første, så skal det være muligt at køre flere domæner fra samme installation af scriptet. Jeg har mange forskellige domæner på serveren, og jeg har ikke lyst til at sætte et nyt script op, hver gang et nyt domæne skal kunne køre på serveren.
For det andet, så vil det være rart med muligheden for at kunne køre adressebog, flere mapper (det der hedder IMAP??), trash, sent items og lignende. Jeg kan se, at flere applikationer understøtter det, men jeg er ikke helt sikker på, hvad det kræver af min maskine.
Og som det sidste, så vil det være rart om scriptet er skrevet i PHP, for jeg kender ikke ret meget til CGI.

Hvis nogen vil være behjælpelige med lidt info og en sjat \"random\" support, så vil jeg blive MEGET glad.
Avatar billede mdr Nybegynder
15. oktober 2001 - 17:30 #1
Avatar billede mdr Nybegynder
15. oktober 2001 - 17:31 #2
Avatar billede mads_mao Nybegynder
16. oktober 2001 - 08:47 #3
De kan noget de kinesere. Det der hedder Open webmail er ret genialt. Jeg takker mange gange for ulejligheden.
Avatar billede mdr Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:14 #4
Det er godt nok Taiwan, men tæt på 8-).

Jeg bruger selv Open Webmail, kog det er faktisk rimeligt genialt, med stabile features.

Open Webmail er dog ikke i PHP, hvorfor jeg valgte at give et link til UebiMiau.
Avatar billede mads_mao Nybegynder
16. oktober 2001 - 19:00 #5
Det er rigtigt. Taiwan er jo ikke helt Kina.. ;-)
Og du har ret, det er ikke php, men jeg tror godt jeg kan overkomme at lære lidt, når det giver adgang til så stor en palet af funktioner.