Avatar billede fodnus Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kravspecifikation

Vi er to piger der har brug for inspiration til en kravspecifikation til en hjemmeside, er der nogen der har nogen gode ideer?
Avatar billede radut Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:48 #1
hvad skal der være for en hjemmeside.. ellers prøv www.cwd.dk for inspiretaion
Avatar billede fodnus Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:49 #2
Ja da det er et projekt i skolen
Avatar billede radut Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:52 #3
prøv lige at fortælle lidt mere om det !
Avatar billede fodnus Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:58 #4
jo det kan jeg da godt
vi skal lave en hjemmeside og dertil lave en rapport og en af disse ting er en kravspecifikation og vi er ikke helt sikre på hvad og hvordan den skal skrives
Avatar billede urania Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:15 #5
En kravsspecifikation er i bund og grund et dokument som skal ligge til grund for en aftale mellem udvikleren og den kunde som ønsker hjemmesiden. Altså en form for kontrakt.
En kravsspecifikation indeholder en analyse af formålet med hjemmesiden, dvs. hvad skal den formidle af information, hvilken funktionalitet skal den have (f.eks. ved e-handel kan det være betalingsformer, skal ordre afgives til database eller via formmail), udkast til layout osv.
Når det er gjort kan man udarbejder man en liste over krav til siden, som så vil danne grundlag for en aftale med kunden.
Avatar billede fodnus Nybegynder
18. oktober 2001 - 08:16 #6
>radut det var ikke det jeg havde brug for
>urania Tak det var lige hvad vi manglede:-D