Avatar billede steven_a Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:15 Der er 56 kommentarer og
6 løsninger

Ny version

Hej Alle,
nu er jeg igang med at lave en ny hjemmeside (til mig selv), og jeg vil gerne have noget konstruktiv kritik (dvs. i skal begrunde hvorfor og sige hvordan det kan laves om).

Indtil videre er der kun en forside, men jeg vil have den kritiseret før jeg går videre.

Nogle ideer til hvad i kan sige om siden:
Load tid
Ser den godt ud i forskellige browser
Ser den godt ud i en bestemt skærmopløsning
Farverne
Designet
- og alt det andet i nu kan finde på

Jo grundigere jeres vurdering er jo flere point.

Jeg vil gerne have en karakter @13
samt have at i kort beskriver siden med tre ord, f.eks. grim, nytænkende, langsom

(I skal være velkommen til at bruge ord i ikke engang ville sige til jeres værste fjender selvom de lige havde skudt jer i ryggen)

Steven_A
Avatar billede no_doubt Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:16 #1
link
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:17 #2
hvor er den :-)
Avatar billede steven_a Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:17 #3
selvfølgelig

www.zteven.whitehat.dk/revo/index.htm

I må også gerne komme med nogle ideer...
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:17 #4
uden link ingen karater og ingen poin...

Avatar billede excession Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:18 #5
hvad skal sitet bruges til?
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:19 #6
10 jeg håber det er ok
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:19 #7
siden virker ikke......
Avatar billede Jman Praktikant
18. oktober 2001 - 17:19 #8
meget pænt -- meget stilrent, men som du også selv antyder MEGET intetsigende

Ser fin ud i IE 6
Avatar billede steven_a Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:19 #9
Sitet skal bare fortælle om mig og hvad jeg går og laver... nogenlunde det samme som www.zteven.whitehat.dk
Avatar billede steven_a Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:20 #10
eric-pedersen - virker den ikke? Det gør den hos mig
Avatar billede steven_a Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:20 #11
mystisk... hvilken browser bruger du?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:22 #12
jo...>>>>Indtil videre er der kun en forside<<<<

fed, men da jeg så forsiden havde jeg store forventninger til resten
Avatar billede pingeling1000 Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:22 #13
Billedet ser jo ok ud, men jeg synes ikke det giver større mening. Hvad skal din side handle om.

Normalt bør man undgå forsider uden andet formål at brugeren skal vente på at et billede bliver hentet, hvorefter man skifter over til den egentlige side.
Avatar billede steven_a Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:22 #14
Kan teksten læses hos jer?
Avatar billede steven_a Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:23 #15
pingeling - good point... må lige tænke over hvad billedet skal bruges til. Da jeg lavede det var det som \"min verden\", men du har ret, det giver ingn mening...
Avatar billede excession Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:24 #16
jeg synes det ser ok ud..
min skærm er sat op i 1280x960 og det ser fint ud.

der mangler måske lidt kontrast, brug en komplimentær farve.. måske lidt mere hvidt på siden?

billedet ser ok ud, men det siger ikke så meget om sitet eller dig?

-- xs
Avatar billede pingeling1000 Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:25 #17
Jep teksten er læselig (men tilsyneladende overflødig). (Kører IE5.5 på 1280x1024)
Avatar billede excession Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:25 #18
med min opløsning kan jeg godt læse teksten
Avatar billede steven_a Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:26 #19
ok... hvad med loadtiden og farverne, samt nogle ideer til hvad der kunne være på forsiden?
Avatar billede excession Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:26 #20
det var måske en god idé at give siden en titel. så man ved hvad det er man kigger på og ikke skal gætte det ved at kigge på links osv
Avatar billede pingeling1000 Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:27 #21
Loadtiden kan ikke gøres meget bedre når du skal have så stort et billede.

Du kunne evt. udskifte den del af billedet der kun indeholder tekst med almindelig tekst. Det burde få det til at gå en del hurtigere.
Avatar billede steven_a Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:28 #22
grunden til at teksten er et billede er at det er en speciel skrifftype. Og jeg mener at det ville være uhenigstmæssigt at lade folk downloade skrifttypen først.
Avatar billede pingeling1000 Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:29 #23
Måske større kontrast på tekstdelen
Avatar billede excession Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:29 #24
jeg sidder på et kabel modem så loadtiden er ikke et problem for mig..

med hensyn til billedet kunne du måske manipulere et pasfoto af dig selv ligesom jeg har gjort på...:
http://www.newidentity.dk
kig under contact
Avatar billede steven_a Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:30 #25
excession - de var en god ide. Flot side du har.
Avatar billede pingeling1000 Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:30 #26
Den virker også fint i NS4.7
Avatar billede excession Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:31 #27
tak.. satser på snart at få lavet lidt mere på den.. måske så den passer til andre skærmstørrelser..

Avatar billede pingeling1000 Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:34 #28
excession - og måske browsere ???
Avatar billede pingeling1000 Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:40 #29
Nå tilbage til sagen.
Karakter: 7 (da forsiden ikke fortæller noget om hvilket indhold man kan forvente på siden, eller har noget formål)

Kort: pæn men irrelevant.
Avatar billede steven_a Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:42 #30
Nu har jeg lagt et logo på, hvad synes I om det?
Avatar billede steven_a Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:58 #31
Ingen der vil udtale sig? Ingen der har mere at sige?
Avatar billede steven_a Nybegynder
18. oktober 2001 - 18:23 #32
Spiser alle aftensmad... eller er de døde?
Avatar billede steven_a Nybegynder
18. oktober 2001 - 18:23 #33
I am alone
Avatar billede steven_a Nybegynder
18. oktober 2001 - 19:17 #34
Nå, nu har jeg opdateret siden med et mere sigende billede... et symbol på min  digtitale verden.

Hvad synes i? Bliver det ikke FOR meget med overskriften?

Ideer er velkomne
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
18. oktober 2001 - 20:59 #35
det er da meget...........fiks

Det er meget svært at kommentere eftersom man ikke ved noget om det efterfølgende, men 50 gange federe end min egen (siger egentligt ikke så meget)
Avatar billede steven_a Nybegynder
18. oktober 2001 - 21:01 #36
Jeg er lige igang med noget der gør den meningsdannende... nogle links og sådan... bliver nok først færdig i morgen eftermiddag.
Avatar billede excession Nybegynder
19. oktober 2001 - 00:41 #37
Hej igen

jeg har kigget lidt på den \"ny design\", og har nogle tanker om det..

for mig at se så har du lidt af en slags gammeldags stereotyp DOS kode noget.. det virker meget firkantet og det synes jeg egentlig er fedt nok..

Men med billedet af kloden bryder du lidt med den firkantet stil, så var det måske bedre med det andet billede.. men det var måske endnu bedre med et billede der siger noget om sitet som måske også bygger på den firkantet stil..

jeg tror også at overskriften bliver lige lidt for meget selvom det er fedt lavet og i samme firkantet og pixeleret stil..

det med billedet som symbol på din digitale verden er i fin nok, men for os andre der ikke kender dig og måske kommer ind på sitet for første gang kan det virke lidt meningsløs selvom det hænger sammen med overskriften..

hvis sitet skal handle om dig og dine interesser osv skal du nok finde noget som også fanger dine besøgende.. måske noget i har tilfælles.. hvis du går meget op i klatring f.eks og folk søger på en søgemaskine efter dette emne så vil de nok have en forhåbning om at finde noget om klatring rimelig hurtigt...

nu må du ikke misforstå mig, men hvis man bare går ind på siden har ser noget om at det handler om dig, så vil jeg måske ikke blive der for længe, medmindre jeg straks kunne se vi havde noget tilfælles eller havde en fælles interesse..

er det planen at man skal kunne navigere fra den side der er nu? fordi jeg personligt ville ikke have interesse i at sidde og klikke sig videre i systemet inden jeg kunne komme til et punkt jeg ville se eller for at finde ud af hvad det var for et site..

med hensyn til karakter ville jeg give den 8 indtil videre... jeg synes du har fat i noget helt rigtigt men du mangler lige noget blikfang på siden. farverne kan jeg godt lide, men give den lige lidt mere kontrast

-- xs

Avatar billede steven_a Nybegynder
19. oktober 2001 - 09:51 #38
nu har jeg opdateret siden endnu engang:
http://zteven.whitehat.dk/revo/index.htm

Der er kommet en fire nye farver, en sort-rød, en mørkrød, en grisefarve og en lyserød.

Hvordan ser siden nu ud?
Hvad med loadtiden?

Steven
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2001 - 11:14 #39
Jeg synes ikke det runde billede i midten passer ind..og det virker også alt for stort.

Et eller andet sted er de nye farver meget fede og utraditionelle. Bedre end de første :)
Avatar billede steven_a Nybegynder
19. oktober 2001 - 11:57 #40
ok, nu har jeg fjernet billedet og lavet lidt tekst istedet.

Det er meget bedre ikke?
Det synes jeg selv...
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:01 #41
Meget bedre, men de der [ og ] i øverste linie må du gerne fjerne, med en høj opløsning er det svært at se om det er bogstav eller andet
Avatar billede steven_a Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:02 #42
ok, det gør jeg lige.

hvordan er loadtiden?
Avatar billede steven_a Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:05 #43
ok så er det ændret...

nogen der gider at beskrive siden med 3 ord?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:07 #44
3 ord:
fed - smart - cool
Avatar billede steven_a Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:07 #45
nå, nu må jeg hellere lukke spørgsmålet så i kan få nogle point...
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:08 #46
Jeg har 512 kb, så det går som at knipse med fingrene
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:12 #47
Nej nej........den går ikke min ven, der var sat 100 point af til besvarelse, og så kan du ikke tage nogen af dem selv.......

Se at få rettet op på den \"fejl\" ellers vil Admin blive indblandet
Avatar billede steven_a Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:15 #48
Bemærk lig hvad jeg sagde i starten:

>>Jo grundigere jeres vurdering er jo flere point

I var fem der svarede, men ingen andre end  excession svarede grundigt. 100 : 5 = 20

Jeg havde håbet på flere og grundigere besvarelser.

Steven_a
Avatar billede steven_a Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:16 #49
Du skal være velkommen til at anmelde det. Jeg synes selv at pointene er delt fair...
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:29 #50
så må du uddele de 100 point mellem hvem der svarer grundigst.....

I DONT CARE, de udlovede point skal bare fordeles

http://www.eksperten.dk/info_regler.phtml
Alle brugere skal bestræbe sig på at svare på spørgsmål så hurtigt som muligt, og ligeledes afgive udlovede point, såfremt der er kommet et acceptabelt svar. Således bliver svartiden generelt reduceret.

Men det var ellers en smart måde at snyde folk......der er bare en ting jeg ikke forstår......hvorfor nøjes du ikke med at fordele 20 point mellem svarene, på den måde ville du have flere point til dig selv!!!!!
Avatar billede steven_a Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:30 #51
Bemærk der står et \"acceptabelt svar\"
Avatar billede steven_a Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:31 #52
og det har bestemt ikke været min hensigt at træde nogle over tæerne ved denne point fordeling.

Jeg havde bare håbet på flere og bedre svar, og havde tænkt mig at fordele alle pointene hvis der kom 5-10 gode \"acceptable\" svar.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2001 - 12:51 #53
Jeg mener at steven_a er i sin gode ret til at beholde nogen selv...
Avatar billede steven_a Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:52 #54
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:56 #55
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
19. oktober 2001 - 14:19 #56
Hvis man udlover 100 point men maksimalt vil give 40 point til en acceptabel besvarelse, så må det absolut fremgå mere specifikt at spørgsmålet. Jeg mener også at steven_a bør udlevere alle de udlovede point, hvordan han så fordeler dem i mellem de aktive svarere må han selv om.
Avatar billede steven_a Nybegynder
19. oktober 2001 - 14:26 #57
maverick_quazary:

Jeg havde altså beregnet at flere personer ville svare på mit \"spørgsmål\". Og for ikke at skulle sætte flere point på senere hen, gjorde jeg det fra starten. Og det var bestemt ikke ment, for at genere nogen.

Derfor er jeg meget ked af denne drejning sagen har taget. Og jeg har da gjort dette før, men uden denne slags debat.

De næste gange vil jeg nok prøve at være mere specifik, men siden at jeg ikke havde bemærket at man skulle dette før, var jeg ikke opmærksom derpå.

Jeg beklager hvis jeg har generet nogen - DET var ikke min mening.

Men jeg mener dog stadig at jeg er i min gode ret til ikke at fordele alle et-hundrede-point da antallet og kvaliteten af besvarelser ikke var hvad jeg forventede.

Men hvis folk absolut er så point afhængige tror jeg at jeg vil slette min bruger og aldrig nogensinde benytte eksperten.dk igen, fordi jeg tænkte at folk var mere voksne end hvad jeg idag har oplevet.

Steven_a
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
19. oktober 2001 - 14:38 #58
\"Men hvis folk absolut er så point afhængige tror jeg at jeg vil slette min bruger og aldrig nogensinde benytte eksperten.dk igen, fordi jeg tænkte at folk var mere voksne end hvad jeg idag har oplevet.\" <-- meget voksent, sikken en stik pille!

Sagen er klar; de ulovede point skal uddeles, som eric-pedersen også påpegede i reglerne.

Det har intet at gøre med at vi er \"point afhængige\" eller \"børn\", spillets regler skal følges og sådan ér det bare!
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
19. oktober 2001 - 14:40 #59
Hvis du ikke finder svarerne fyldestgørende nok, kan du vælge slet ingen point at give.

I og med at du \"accepterer\" et svar, så er svaret korrekt, og skal derfor have de udlovede point.

Hvis du accepterer flere svar, kan du selvfølgeligt gradbøje mellem de accepterede, men alle udlovede point skal tildeles!
Avatar billede steven_a Nybegynder
19. oktober 2001 - 14:44 #60
Man kan i dette tilfælde ikke svare forkert, fordi at det afhænger af egen mening.

>> Hvis du ikke finder svarerne fyldestgørende nok, kan du vælge slet ingen point at give.

Man skal kun lade være med at give point når der svares forkert, og der er jo ikke gjort her.

Jeg opretter et spørgsmål, med de resterende point, og dem mener jeg excession bør have, siden at han var den der svarede bedst.
Avatar billede steven_a Nybegynder
19. oktober 2001 - 14:47 #61
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:11 #62
takker