Avatar billede food4u.dk Nybegynder
20. oktober 2001 - 21:16 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

Hvad siger i til food4u.dks bogsektion?

Hejsa

Hvad synes i om opsætningen her:
http://www.food4u.dk/books/?id=1

MVH
Christoffer
Avatar billede fjaesing Nybegynder
20. oktober 2001 - 21:22 #1
Nem og overskuelig at navigere på og kører hurtigt.
Dog er den røde farve ikke lige min kop te...men det er jo en smags sag :)
Avatar billede brum Nybegynder
20. oktober 2001 - 21:23 #2
De der sidelinks synes jeg nu godt kunne være lidt mindre fremtrædende...
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
20. oktober 2001 - 21:25 #3
brum > dem i \"fakta boksen\"?
Avatar billede gitscho Nybegynder
21. oktober 2001 - 12:36 #4
umiddelbart virker det meget pænt, men jeg synes du skal passe på ikke at placere alt op og ned ad banner reklamen i toppen, det kan nemt komme til at virke lidt mast sammen og det synes jeg personligt ikke er så pænt at se på. Det gør det heller ikke meget bedre, at der er noget bevægelse i banneret. Derudover er jeg egentlig heller ikke så glad for de ikoner der bruges. De skulle hellere have været mere sigende i forhold til menupunktet. En sidste ting: menupunktet \"til forsiden\" ville jeg vælge at placere med et større mellemrum til resten af menuen, idet den i og for sig ikke er en del af menuen. Dette er der også nogle designlove der omhandler, de såkaldte gestaltlove. Den ene hedder \"loven om nærhed\". Her gælder det om at placere de ting der hører sammen hver for sig, for på den måde at gøre sitet mere overskueligt for brugeren.
Nu må du ikke tro at det kun er kritik jeg kan give dit site. Jeg synes det er ret flot og den røde farve er også ok med mig.
Derudover er det ret nemt navigerbart og menupunkterne er også meget sigende.
Det var vist det :)

Avatar billede shape Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:35 #5
ok og overskuelig side, men billeder af opskrifterne ville være rart ;O)

www.starvision.dk
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
23. oktober 2001 - 18:50 #6
jeps, det ville jeg også meget gerne, men det er svært når det er brugerne der kommer med opskrifterne

godt nok er jeg glad for mad, men at lave 2000 retter, bare for at tage billeder, det er lidt vildt *lol*
Avatar billede lsolesen Nybegynder
27. oktober 2001 - 21:55 #7
Det er ikke så let at læse, når du kursiverer menupunkter. Desuden kommer menuen til at stå meget tæt på resten af teksten i min browser IE 5.5.

Din konkurrence: Der står vind to flasker vin i ca. 2 sekunder, hvorefter der står vind dem resten af tiden. Man er bare lidt i tvivl om, hvad man kan vinde, hvis man ikke lige har set på billedet hele tiden!

Reklamebanneret i toppen er meget grimt (targetgroup). Forsøg at integrere det på sitet på en anden måde. Banneret står i hvert fald ikke særlig godt til din jordbær mv.

Menu: Menuen er meget fin med de små frugter. Kunne du ikke lave et eller andet med linkene? Måske en a:hover i CSS, så de skifter farve? Ellers skulle du understrege dem ligesom resten af dine links er!

Skrifttypen: Har du prøvet at bruge Verdana i stedet?

Stylesheet: Du skulle måske overveje at lave dit stylesheet eksternt? Her kan du også definere din skrifttype, så du ikke behøver bruge FONT på alle siderne.

Med venlig hilsen
Lars Olesen
www.legestue.net

Avatar billede lsolesen Nybegynder
27. oktober 2001 - 21:58 #8
Bogsektionen har jeg ikke noget at sige til. Det skulle dog lige være, om du også anmelder bøger, der ikke kan købes hos Bookland?