Avatar billede think Nybegynder
21. oktober 2001 - 19:36 Der er 8 kommentarer

ScanDisk

Jeg har en gammel pc med en 6,2 Gb harddisk som har kørt uden prob.til nu. Når jeg prøver at køre en scanDisk på den , stopper den ved kontr. mapper og bliver der .
Er der nogle forslag.
Avatar billede 12tri Nybegynder
21. oktober 2001 - 19:39 #1
er det scandisk til dos eller er den inde i windows ?
Avatar billede think Nybegynder
21. oktober 2001 - 19:42 #2
Win ME
Avatar billede francke Nybegynder
21. oktober 2001 - 19:52 #3
Har du noget kørende i baggrunden?
Avatar billede think Nybegynder
21. oktober 2001 - 19:53 #4
Nope
Avatar billede francke Nybegynder
21. oktober 2001 - 20:06 #5
Har du prøvet den med overfladescanning? Altså,den med det hele?
Avatar billede think Nybegynder
21. oktober 2001 - 20:09 #6
Ja....Den starter jo med en scanning for fejl ,så det er samme prob.......
Avatar billede larholm Nybegynder
21. oktober 2001 - 21:45 #7
Kunne være at din HD er defekt, virus eller den har fået nogle dårlige områder. Du kan evt. prøve at påbegynde en re-installation af din windows version, der kører den jo en scanning igennem og så afbryde den umiddelbart med installationen bagefter. Prøv så igen.
Avatar billede spt Nybegynder
21. oktober 2001 - 22:35 #8
har haft nogenlunde samme problem, da stoppede min 2,1 gb efter at have overflade skannet ca 25% af min disk. (hver femte klynge den havde scannet havdet et stort rødt b (beskadiget sektor))

Men prøv at kyl din HD over i en anden computer, boot den op med en diskette og kør så en scandisk derfra med overfladeskanning (helst samme OS)