Avatar billede 2hvybg3ybm Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:49 Der er 22 kommentarer og
3 løsninger

Er det i Bios\'en?

Hej jeg er der nogen som kan fortælle mig hvorhenne man Clocker sin CPU er det i BIOS\'en eller i REG\'en. jeg har hørt at man kan Clocke sin CPU direkte OS\'et
hvis det passer kan nogen så også fortælle mig hvon jeg gør det. Mit OS er Windows 98
Avatar billede --==ron==-- Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:51 #1
det skal du gøre i bioesen
Avatar billede --==ron==-- Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:52 #2
biosen
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2001 - 13:54 #3
Hvis du har et nyere MSI (Microstar) kan du med et program overclocke fra windows..Men hvis det skal virke hver gang du starter skl du ind i BIOS.

Her skal du stille på FSB. Hvis du har en unlocked processor kan du også hæve Multiplieren.
Avatar billede 2hvybg3ybm Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:56 #4
Jeg har ledt og ledt i min BIOS men jeg finder ikke noget.
Avatar billede --==ron==-- Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:56 #5
Det er ikke i alle bioser man kan overklokke sin cpu, eller må du ned på bundkortet og pille ved dine jumpere !!! på driverzone.com kan du finde næsten alle motherbord fremstillers hjemmesider, måske er du heldig at finde en manual over dit bord !
Avatar billede 2hvybg3ybm Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:58 #6
Hvon finder jeg ud af hvafor et bundkort jeg har
Avatar billede 2hvybg3ybm Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:00 #7
el barto>> Hvad er Multiplieren.
Avatar billede --==ron==-- Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:03 #8
Nu får jeg på fornemelsen at du ikke har så meget tjek på hardware.. hvis du ikke engang ved hvilket bundkort du har vil jeg ikke rode dig til at pille rundt i det!
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2001 - 14:06 #9
Nej, jeg giver ron ret...hvis du ikke ved hvilket bundkort du har skal du holde fingrene ude af computeren!
Avatar billede 2hvybg3ybm Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:07 #10
Det er rigtigt at jeg ikke har så meget tjek på HardWare men på et eller andet tidspunkdt skal jeg jo finde ud af det om det bliver nu eller når jeg er 13 kan vel gøre lige meget men vær sød at sige det
Avatar billede 2hvybg3ybm Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:12 #11
Kan i idet mindste så ikke bare sige mig hvon jeg finder ud af hvilket Bundkort jeg har :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2001 - 14:17 #12
Åbner kabinettet og ser hvad der står på bundkortet :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2001 - 14:17 #13
Søg på Internettet efter SiSoft Sandra 2001 som er et program der kan fortælle dig alt om den computer du installerer det på.
Avatar billede 2hvybg3ybm Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:19 #14
Hvorhenne skal jeg kigge på bundkortet på PBrintpladen eller på de sorte små klodser
Avatar billede --==ron==-- Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:20 #15
find en gammel 486\'er fx. fra et firma der har skrottet deres gamle computere, den kunne du jo øve dig på og smadre så vildt du vil!!!
Avatar billede 2hvybg3ybm Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:20 #16
Skal jeg have en demo-version eller den fulde version
Avatar billede --==ron==-- Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:26 #17
http://www.rocketdownload.com/Details/Misc/mycpu.htm download det, nu når du ikke vil høre på os... kan du se om det har virket :)
Avatar billede 2hvybg3ybm Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:29 #18
grunden til jeg ikke gider at høre på dig er fordi at jeg har en gammel computer P133 og hvis noget skulle gå galt har jeg en anden som også er en P133 så jeg har faktisk ikke noget at miste
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2001 - 14:43 #19
Hmmm...du skal ikke regne med at kunne overclocke en P133 til noget andet. 150 MHz er en dårlig idé, da bus hastigheden falder drastisk.

Og 166 MHz er helt i skoven. Så du får den ikke hurtigere.

Hvis du fra starten havde skrevet at det var en P133 så havde du hurtigt fået svaret. Det kan ikke lade sig gøre.
Avatar billede 2hvybg3ybm Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:57 #20
Forstod ikke helt dit svar el barto kunne det lade sig gøre eller ej
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2001 - 14:18 #21
ej.
Avatar billede vuffe Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:32 #22
du kan meget genialt OC din computer fra dit OS af, med programmet Cool CPU - det kan hentes fra www.tweak.dk
Avatar billede 2hvybg3ybm Nybegynder
26. oktober 2001 - 11:36 #23
Takker for svarene! :-)
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2001 - 14:04 #24
Tak for point :)
Avatar billede vuffe Nybegynder
26. oktober 2001 - 18:07 #25
ja danke dér