Avatar billede tahoo Nybegynder
25. oktober 2001 - 11:57 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Max 15 mb i en mappe.

Hvordan laver man sådan at fx. en ftp bruger max må uploade 15 mb.
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
25. oktober 2001 - 11:59 #1
hvilket program bruger du `?
Avatar billede tahoo Nybegynder
25. oktober 2001 - 12:02 #2
Jwg ved ikke hvilken program jeg skal bruge til det.. er der måske noget i ports som man kan bruge.....??

jeg bruger FreeBSD 4.3

Avatar billede daywalker123 Nybegynder
25. oktober 2001 - 12:04 #3
humm.. jeg kender ikke freebsd...

Jeg bruger Serv-u når jeg kører en ftp...

Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2001 - 12:04 #4
Avatar billede tahoo Nybegynder
25. oktober 2001 - 12:05 #5
jeg har en ftp server... jeg skal bare lave sådan at der max må komme fx. 15 mb. i hans home bib.
Avatar billede tahoo Nybegynder
25. oktober 2001 - 12:11 #6
ok \"space\" det er noget i den retning... læser lige lidt mere på det...

det må gerne komme andre guide... :-)
Avatar billede peter_m Nybegynder
25. oktober 2001 - 12:18 #7
Quota er måske løsningen ?
Avatar billede neomanc Nybegynder
25. oktober 2001 - 12:20 #8
Brug Serv-u det er meget bedre
Avatar billede vladimirr Nybegynder
25. oktober 2001 - 13:15 #9
neomanc > NEJ !
Det er sku noget lort i forhold til proftpd og desuden tror jeg af gode grunde at du ikke kan bruge serv-U i dette tilfælde
Avatar billede vladimirr Nybegynder
25. oktober 2001 - 13:16 #10
neomanc > Prøv at se på kategorien :)
Avatar billede mdr Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:11 #11
tahoo.dk: Istedet for at du stiller det ene trivielle spm. efter det andet her hos eksperten.dk, hvorfor læser du så ikke HELE http://www.freebsd.org/handbook og og de man sider der er tilknyttet ftp serveren på freebsd?

Du har ikke bestilt andet at stille trivielle spm. efter du har fået installeret freebsd.

Jeg syntes sku det er for tamt, at du ikke sætter dig ned og læser på tingene først, inden du stiller et spørgsmål. Det mindste man skal gøre, når man sætter sig til at bruge et system som freebsd, er sku at læse HELE den handbook der er lavet netop for begyndere.
Avatar billede tahoo Nybegynder
25. oktober 2001 - 18:21 #12
Er experten ikke til for, at hjælpe andre ??? Du kan da bare stoppe med at svare på mine spørgsmål. De er jo nok andre flinke mennesker, som vil hjælpe :-)

http://www.freebsd.org/handbook jeg har læst en del af bogen - jeg syntes bare ikke altid de eks. virker, som de har lavet. Men det er jo nok bare mig.

Mangle gange står der også kun beskrevet, hvordan man gør med fx. et program - måske er der andre programmer som er bedrer , som nogle på experten kender til.
Avatar billede tahoo Nybegynder
25. oktober 2001 - 18:23 #13
Hvorfor lave samme fejl som andre har begået. Hvorfor ikke bruge experten.

Er der andre som ser på det ligesom \"mdr\" ?
Avatar billede mdr Nybegynder
25. oktober 2001 - 18:46 #14
well, det er jo ikke fordi at eksperten ikke er her for at hjælpe. Jeg vil da ogsaa mere end gerne afhjælpe folk, en er der noget der kan skræmme ethvert individ væk, der har bare en lille smule sans for teknik, saa er det spm. der stilles hvert 3 dag. på ugen, og spm. der kunne være besvaret, hvis folk læste de manualer og tekniske dokumenter der medfølger de fleste produkter og applikationer.

Hvis du have læst freebsd\'s handbook fra starten, så havde det ikke været nødvendigt at bruge 11 indlæg på emnet.
Avatar billede skwat Praktikant
26. oktober 2001 - 03:18 #15
mdr: Jeg er mere træt af folk som spammer andres spørgsmål

Der har været den samme debat på bsd-mailinglisten for ganske kort siden, her var der en fra FreeBSD core team der udtalte \"Jeg har ikke skrevet devices i 15 år af mit, for at i skal komme og skræmme brugerne væk\"(Frit citat).
Den rammer vel også dig lidt?

Hvis du selv havde læst handbooken ville du også være klar over at den ALDRIG er opdateret.

Du står dig frit for om du vil tage dig af disse indlæg.

Eksperten.dk er ikke længer et sted kun for eksperten, men er blevet et sted hvor foæl spørger eksperterne.

tahoo.dk:> givetvis ja, der er mange ignorante mennesker i denne kolde verden
Avatar billede skwat Praktikant
01. november 2001 - 15:33 #16
et lille citat fra freebsd.org

Friends who run FreeBSD are a great resource. NO book can replace chatting on the phone or across a pizza with someone who has the same interests, enjoys similar accomplishments, and faces the same challenges. If you don\'t have many friends who use FreeBSD, consider using your old FreeBSD CDs to create some more :-)

Avatar billede skwat Praktikant
08. november 2001 - 16:26 #17
mdr:> hvis jeg skal lære dig at få å tasten til at virke kan du bare oprette et spm.