Avatar billede fredelu Nybegynder
11. november 2001 - 19:21 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

B&O eller NAD

Hvad er bedst når man kun tænker på lyden.
Jeg har nemlig lige fået en nyt nad anlæg, men en af mine venner siger at bo er bedre ?
hvad er bedst ?
Er det NAD eller B&O ??
Avatar billede prodic Mester
11. november 2001 - 19:23 #1
NAD - helt klart.

Men meget afhænger af prisen man har givet for ens anlæg. Et billigt NAD kan sagtens være dårligere end et dyrt B&O
Avatar billede smiske Nybegynder
11. november 2001 - 19:29 #2

NAD er klart det bedste af de 2 lydmæssigt set, ingen tvivl om det.  B&O bruger blandt andet komponenter fra Phillips, og phillips er da også ok, men slet ikke samme klase som NAD.

//Henrik
Avatar billede prodic Mester
11. november 2001 - 19:33 #3
I det rigtige prisleje kan B&O dog være ret godt - men det koster væsentligt mindre af opnå den samme kvalitet med et NAD-anlæg.

Men der er mange faktorer der kan virke afgørende for kvaliteten. At man har f.eks en NAD forforstærker i sin samling er ingen garanti for en bedre kvalitet totalt set.
Avatar billede goz Nybegynder
11. november 2001 - 19:43 #4
NAD er lydmæssigt bedst. Designmæssigt er B&O bedst.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
11. november 2001 - 20:02 #5
goz, om NAD eller B&O er bedst designmæssigt er vel en smagssag. Nogle kan godt lide det \"rå\" look NAD har og synes at B&O ligner noget legetøh, hvorimod andre har det stik modsat.
Avatar billede whatever Nybegynder
11. november 2001 - 20:10 #6
Hvad der er bedst, afhænger klart af hvad det skal bruges til, og hvilke højttalere du sætter sammen med NAD.

Det afhænger også om det er NAD\'s billige serie eller det er Silver-Line.
Avatar billede fredelu Nybegynder
11. november 2001 - 21:14 #7
tak for hjælpen
Avatar billede prodic Mester
11. november 2001 - 21:46 #8
Tak for pointene.

Og må lige sige at NAD s100 står ret højt på min personlige ønskeliste - just in case TD vil give mig en Julegave *G*
Avatar billede nadster Nybegynder
11. november 2001 - 23:10 #9
hehe, kan kun give jer ret. NAD holder

-Nadster
Avatar billede goz Nybegynder
12. november 2001 - 07:19 #10
tdaugaard > Du har helt ret. Jeg skulle selvfølgelig have tilføjet at det var min farvede mening :-)