Avatar billede handmade Nybegynder
15. november 2001 - 20:12 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Til Praetorian: Et spm. om Cisco 677

Jeg så lige i http://www.eksperten.dk/spm/134373 at du havde sat dig ind i Cisco\'en..

Jeg har nattet ftp port 21 og http port 80 til maskinen 192.168.1.3 på mit lille netværk.

Hvis jeg nu vil ophæve denne funktion og få den tilbage til xxxxxx.1.2 eller en anden intern IP, kan jeg så bare lave en ny set entry osv., eller skal jeg slette den gamle først?

Jeg tør ikke rigtigt experimentere med routeren da det er en langsommelig proces at få en anden fra WOL.

Kan man resette den totalt og hvordan?

Skal man så registrere sig hos WOL igen, som da man i sin tid startede med routeren?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
15. november 2001 - 20:18 #1
Medmindre cisco har lavet ændringer siden sidst jeg rodede med cisco\'en så kan man ikke slet nat entry\'s.. Du skal som du selv nævner resette den totalt, kender ikke forholdene hos wol, men cybercity har en udemærket supportside hvor man får en rigtig fin guide til at gøre det..
Avatar billede hojben Novice
15. november 2001 - 20:21 #2
hvis du hopper ind på http://services.worldonline.dk/adsl/index.phtml og indtaster brugerID og kodeord så blir din router resat igen.
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. november 2001 - 20:23 #3
Du kan godt slette nat entries ... bare du ikke reboote den.. :)

Ellers skal du skrive

set nat entry del <intern-ip> <port-nr> <ekstern-ip> <port-nr> tcp

<ekstern-ip> skal, hvis du har brugt det, udbskiftes med 0.0.0.0

Så så adde den nye.

Jeg mener dog at hvis du har brugt din eksterne ip og ikke 0.0.0.0, så kan man godt slette nat entries. Jeg har ikke fået testet dette endnu, men det er det de skriver i deres nyhedsgruppe.
Avatar billede handmade Nybegynder
15. november 2001 - 20:26 #5
Desværre har jeg brugt de famøse 0.0.0.0 Jeg lavede det, i sin tid, via den lille calculator på CC\'s site. Jeg må indrømme at CC yder væsentlig bedre og mere forbrugervenlig service til deres ADSL kunder end WOL. Jeg er bare generelt ikke så vild med CC som forretning..

Så jeg kan nok ikke slette de nat entries..

Avatar billede handmade Nybegynder
15. november 2001 - 20:30 #6

Ok, interessant
Foreløbig tak hojben, hænger lige på og ser om praetorius ser spm. (i relation til WOL og reaktivering)

Avatar billede morpheus Nybegynder
15. november 2001 - 20:56 #7
Man kan godt slette NAT entries. I den nye CBOS version der kan hentes på http://adsl.cybercity.dk/cbos/

I denne version er det muligt !
Avatar billede handmade Nybegynder
15. november 2001 - 21:01 #8
WOL betragter det som kontraktbrud at opgradere BIOS på Cisco\'en, så det er ikke en mulighed. Ikke særlig smart af WOL !!!
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. november 2001 - 21:34 #9
nej ... det kan jeg godt se.

Well .. så må du endten lave en nustilling .. eller lade være med at reboote den!

(man kan godt tilføje/slette uden at boote, men når man booter, kommer de slettede nat entries frem igen)
Avatar billede handmade Nybegynder
20. november 2001 - 00:40 #10
Hmm, CC er bare lidt lettere at have med at gøre end WOL. ØV!!