Avatar billede skwat Praktikant
21. november 2001 - 13:10 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

sp2 og kæmpe styrt

Efter at have installeret sp2 på min windows2000 prof. nægter den at starte men kommer ud med at der er en fejl å disken(Det har jeg bare lidt svært ved at tro på).
hvis jeg køre det reperations værktøj der er på cd-en fortæller den mig at der ikke er en windows 2000 installations at reperere. Det eneste jeg kan er at komme ind på konsolen, spørgsmålet er så hvordan laver jeg en \'roleback\'.
geninstallation af Windows er ikke en mulighed og vil ikke blive betræktet som svar.
Avatar billede disky Nybegynder
21. november 2001 - 13:12 #1
siden du ikke accepterer svaret har du nok et stort problem.
Avatar billede skwat Praktikant
21. november 2001 - 13:15 #2
jep det er jeg med på men vi alle ved at problemmer kan løses med geninstallation, men jeg er overbevist om at der er en løsning(den fødte optimist måske)
evt. er der nogen der kender en ntfs driver til dos?
Avatar billede tlaursen Nybegynder
21. november 2001 - 13:23 #3
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/NTFSDOS.shtml
Som svar på din kommentar, Spørgsmålet har jeg ikke nogen ide til.
/Thorsten
Avatar billede skwat Praktikant
21. november 2001 - 13:30 #4
tak jeg håber at den kan hjælpe mig, men jeg har min tvivl. der er fandeme meget på dendsik som jeg ikke vil midste.

Nå først skal jeg lige finde en maskine hvor jeg kan lave en bootdisk med (forhåbentligt) den driver du har der. i\'ll be back
Avatar billede wizax Nybegynder
21. november 2001 - 13:56 #5
Det er ikke BIOS der har mistet forbindelsen til Harddisken? Prøv at gå i BIOS og sætte IDE drevene op til \"Auto\".
Avatar billede johnfs Nybegynder
21. november 2001 - 14:01 #6
Det hurtigste er tag din harddisk ud og sæt den over i en anden pc (er den formateret med NTFS format skal det være på en winNT eller win2K).
Det er stor sandsynlighed for at boot.ini filer ikke er korrekt. Der er et kopi at den som heder boot.bak kopier den og omdøb den til boot.ini.
Hjælper det ikke har du endnu en mulighed, Under biblioteket C:\\WINNT\\$NtServicePackUninstall$\\spuninst\\spuninst.exe har du mulighed for at uninstaller din service pack 2.
Avatar billede johnfs Nybegynder
21. november 2001 - 14:02 #7
Det hurtigste er tag din harddisk ud og sæt den over i en anden pc (er den formateret med NTFS format skal det være på en winNT eller win2K).
Det er stor sandsynlighed for at boot.ini filer ikke er korrekt. Der er et kopi at den som heder boot.bak kopier den og omdøb den til boot.ini.
Hjælper det ikke har du endnu en mulighed, Under biblioteket C:\\WINNT\\$NtServicePackUninstall$\\spuninst\\spuninst.exe har du mulighed for at uninstaller din service pack 2.
Avatar billede skwat Praktikant
21. november 2001 - 23:29 #8
wizax:> var den begyndt at boot hvis disken ikke er fundet...
Avatar billede wizax Nybegynder
21. november 2001 - 23:32 #9
skwat.-> Mange mener at det er en fejl på disken hvis den fortæller at der ikke er et operativsystem, og du fortæller ikke at den er begyndt at boote når fejlen fremkommer!!!
Avatar billede skwat Praktikant
21. november 2001 - 23:44 #10
ingen boot.bak....
Jeg kan boot til \'konsol something fra cd\'en\' men der kan man ikke få lov til at køre spuninst.exe

Jeg kan heller ikke få lov til at oprette mapper på mine andre partioner,og jeg kan med kommandoen \'map\' se at der figurere en partition0 4 gange.
Kan det virkelig være at min harddisk er knækket:(
Avatar billede skwat Praktikant
22. november 2001 - 00:18 #11
Er jeg den første der har fået den INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE eller 0x000007B fejl efter at have installeret, i manualen står der at det kan være en virus, godt nok er standarten for service packs lidt lav men det her må være den ringeste.

For at gøre historien endnu bedre - selv om man skal logge ind som administrator for at bruge denne \'møg-konsol\' får man af ligevel hele tiden besked om at \'adgang nægtet\'
Avatar billede wizax Nybegynder
22. november 2001 - 10:32 #12
Kan du Boote til \"Last Known Good\"?
Avatar billede skwat Praktikant
22. november 2001 - 11:08 #13
nope... Den har kun én konfiguration og den virker ikke bad luck
Avatar billede skwat Praktikant
22. november 2001 - 18:13 #14
Den NTFS driver giver mig ikke ret til at skrive til disken men kun læse er der nogen der kender en der er bedre?
Avatar billede wizax Nybegynder
22. november 2001 - 19:09 #15
Kig på www.bootdisk.com Der er er bootdiske der kan læse ALT!!!! Kig under Win98Me Der er der en der hedder Techworm. Den skulle kunne MEGET!!!
Avatar billede skwat Praktikant
22. november 2001 - 19:58 #16
Jeg har et andet problem og det er at jeg sidder på en UNIX og skriver det her med en meget lille skærm, som ikke egner sig til surfing og jeg kan ikke finde Techworm så hvis du kan finde et direkte link så er det fint, ellers hvis du kan finde en som kan boot med et dec21143 netkort så er det også fint.

lige nu syntes jeg verden er meget uretfærdig :(
Avatar billede wizax Nybegynder
23. november 2001 - 00:12 #17
Avatar billede skwat Praktikant
25. november 2001 - 18:19 #18
Tak for hjælpen, men min disk er knækket MaxDia siget at jeg skal kontakte Maxtor :) jeg tror jeg køber mig en af de nye lydløse ATA/100 diske fra seagate
Avatar billede skwat Praktikant
25. november 2001 - 21:50 #19
Nu8 har jeg prøvet at installere SP2 på en HELT frisk win2000 og den styrtede igen med samme fejl.....(Denne gang har jeg ikke noget vigtigt.)

Så hermed erklære jeg sp2 for defekt. den virker simpelt hent ikke sikke noget MØJ
Avatar billede wizax Nybegynder
26. november 2001 - 10:09 #20
Spændende... Den kører uden problemer OVERHOVEDET på min maskine... Det eneste jeg har er, at min UT fryser en gang imellem, men jeg tror mere det er et spørgsmål om drivere/spil og ikke SP2....