Avatar billede twat Nybegynder
02. juni 1999 - 21:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Guestbook

Jeg har langt om længe fået min guestbook til at virke... MEN så var der jo lige en som skulle teste den... Well, han skrev </table> i hans indlæg og hele siden fuckede op!!! Nu er mit spørgsmål så :

Hvordan gør jeg sådan, at html tags IKKE kommer med i mine indlæg???? Jeg bruger en Access database til at lave den med!
02. juni 1999 - 22:08 #1
Brug en If statement, hvor du kan lave en fejlmelding på diverse bogstaver.
Se evt. www.papkassen.dk
når du indtaster en html tag <?> kommer dene med en fejlmelding.
Jeg har ikke skrevet koden, da man lærer bedst ved selv at forsøge, men er du desperat, så skriv lige igen.
Avatar billede twat Nybegynder
02. juni 1999 - 22:09 #2
Jeg er MEGET desperat!! hehe
Avatar billede winther Nybegynder
02. juni 1999 - 22:15 #3
Du kan bare lave ">" og "<" om til HTML

Prøv dette:

besked=Replace(Request.Form("besked"), "<", "&lt;")

besked=Replace(besked,">", "&gt;")

Avatar billede boomer Nybegynder
02. juni 1999 - 22:15 #4
Så får du da lige løsningen!

Hvis du f.eks. har et felt der hedder "Indhold" som folk ikke må bruge HTML koder i laver du dette:

Tekst = Server.HTMLEncode(Request.Form("Indhold"))

Når du så skal smide data ind i tabellen er det variablen Tekst du skal bruge.

Så vil HTML koder ikke blive aktiveret
Avatar billede boomer Nybegynder
02. juni 1999 - 22:16 #5
Winther: Det var da en bøvlet måde... nu håber jeg ikke du får pointene :-)
Avatar billede flemming Nybegynder
02. juni 1999 - 22:19 #6
Brug den her funktion til at skrive teksten ud fra databasen til html siden:

Function Text2HTML(ByRef strText)
  DIM strSrc
  strSrc = strText
  strSrc = Replace(strSrc,"<","&LT;",1)
  strSrc = Replace(strSrc,">","&GT;",1)
  Text2HTML = strSrc
End Function

F.eks:

Response.Write( Text2HTML( RS("Text") ) )

mvh Flemming
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
02. juni 1999 - 22:19 #7
jeg synes boomers metode er den mest rigtige "ASP" metode, da man også kan se hvem der har prøvet at skrive html koder i sit indlæg (hvis de da har skrevet nogle oplysninger der passer)
Avatar billede twat Nybegynder
02. juni 1999 - 22:27 #8
Her er min kode... Boomer hvor skal jeg sætte dit kode ind, og hvordan skal det ændres?????

----

  Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  DBPath = "DBQ=" & server.mappath("gbdb.mdb")
  Rs.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath

  If Request.Servervariables("Content_Length") > 0 then
    Sql = "Insert into t_gaestebog (Fra, Dato, email, http, Tekst) values('" & Request("Fra") & "','" & Now() & "','" & Request("email") & "','" & Request("webside") & "','"  & Request("Besked") & "')"
    Rs.Execute(Sql)
    Response.Write strongfont & "Tak for det...</font></Strong><br><br>"
  end if

  If "" = Request.QueryString("Mode") then
    Sql = "Select * from T_gaestebog order by dato DESC"
    Set Record =  Rs.Execute(Sql)
    response.write "<html><head><title>Gæstebog</title></head><body>"
    response.write strongfont & "Gæstebogen</font></strong>"

    response.write "<table border='0' width='500'>"
    Do While Not Record.EOF
      response.write "<tr><td bgcolor='" & linecolor & "' colspan='2'></td></tr>"
      response.write "<tr><td width='0' align='right'>" & font & "Navn:</td>"
      response.write "<td width='100%'>" & font & Record("Fra") & "</td></tr>"
      response.write "<tr><td width='0' align='right'>" & font & "Twat:</td>"
      response.write "<td width='100%'>" & font & Record("Twat") & "</td></tr>"
      response.write "<tr><td width='0' align='right'>" & font & "E-Mail:</td>"
      response.write "<td width='100%'>" & font & "<a href='mailto:" & Record("Email") & "'>" & Record("Email") & "</a></td></tr>"
      response.write "<tr><td width='0' align='right'>" & font & "Webside:</td>"
      response.write "<td width='100%'>" & font & "<a href='" & Record("http") & "'>" & Record("http") & "</a></td></tr>"
      response.write "<tr><td width='0' align='right'>" & font & "Dato:</td>"
      response.write "<td width='100%'>" & font & Record("dato") &"</td></tr>"
      response.write "<tr><td width='0' align='right' valign='top'>" & font & "Besked:</td>"
      response.write "<td width='100%'>" & font & Record("Tekst") & "</td></tr>"

    Record.MoveNext
    Loop
    response.write "</table>"
    Record.Close
    RS.Close
  end if

  If "add" = Request.QueryString("Mode") then
    response.write strongfont & "Skriv i gæstebogen</strong>"
    response.write "<form method='POST' action='" & Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") & "'>"
    response.write "<div align='left'><table border='0' width='50%'>"
    response.write "<tr><td valign='top' align='right' colspan='2' bgcolor='" & linecolor & "'></td></tr>"
    response.write "<tr><td valign='top' align='right'>" & font & "Navn:</td>"
    response.write "<td valign='top'>" & font & "<input type='text' name='Fra' size='40'></td></tr>"
    response.write "<tr><td valign='top' align='right'>" & font & "Twat:</td>"
    response.write "<td valign='top'>" & font & "<input type='text' name='Twat' size='40'></td></tr>"
    response.write "<tr><td valign='top' align='right'>" & font & "E-Mail:</td>"
    response.write "<td valign='top'>" & font & "<input type='text' name='email' size='40'></td></tr>"
    response.write "<tr><td valign='top' align='right'>" & font  & "Webside:</td>"
    response.write "<td valign='top'>" & font & "<input type='text' name='webside' size='40' value='http://'></td></tr>"
    response.write "<tr><td valign='top' align='right'>" & font & "Besked:</td>"
    response.write "<td valign='top'>" & font & "<textarea rows='5' name='Besked' cols='40'></textarea></td></tr>"
    response.write "<tr><td colspan='2' valign='top' align='right'><div align='center'><center><p>" & font & "<input type='submit' value='Send' name='B1'>&nbsp;&nbsp;&nbsp; <input type='reset' value='Slet' name='B2'></td></tr>"
    response.write "<tr align='center'><td colspan='2' valign='top' align='right' bgcolor='" & linecolor & "'></td></tr></table>"
    response.write "</form></body></html>"
  end if

Avatar billede winther Nybegynder
02. juni 1999 - 22:27 #9
Jeg vil nok foretrække først at lave teksten om til html idet du hiver den ud af databasen. Hvis du nu får lyst til at lave en søgemulighed er det noget ged at der står html tegn i basen.

Server.HTMLEncode har vist den ulempe at den giver fejl hvis variablen en tom.

Avatar billede 127144146281 Nybegynder
02. juni 1999 - 22:34 #10
Sådan her:

Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  DBPath = "DBQ=" & server.mappath("gbdb.mdb")
  Rs.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath

  If Request.Servervariables("Content_Length") > 0 then
    Sql = "Insert into t_gaestebog (Fra, Dato, email, http, Tekst) values('" & Request("Fra") & "','" & Now() & "','" & Request("email") & "','" & Request("webside") & "','"  & Request("Besked") & "')"
    Rs.Execute(Sql)
    Response.Write strongfont & "Tak for det...</font></Strong><br><br>"
  end if

  If "" = Request.QueryString("Mode") then
    Sql = "Select * from T_gaestebog order by dato DESC"
    Set Record =  Rs.Execute(Sql)
    response.write "<html><head><title>Gæstebog</title></head><body>"
    response.write strongfont & "Gæstebogen</font></strong>"

    response.write "<table border='0' width='500'>"
    Do While Not Record.EOF
      response.write "<tr><td bgcolor='" & linecolor & "' colspan='2'></td></tr>"
      response.write "<tr><td width='0' align='right'>" & font & "Navn:</td>"
      response.write "<td width='100%'>" & font & Record("Fra") & "</td></tr>"
      response.write "<tr><td width='0' align='right'>" & font & "Twat:</td>"
      response.write "<td width='100%'>" & font & Record("Twat") & "</td></tr>"
      response.write "<tr><td width='0' align='right'>" & font & "E-Mail:</td>"
      response.write "<td width='100%'>" & font & "<a href='mailto:" & Record("Email") & "'>" & Record("Email") & "</a></td></tr>"
      response.write "<tr><td width='0' align='right'>" & font & "Webside:</td>"
      response.write "<td width='100%'>" & font & "<a href='" & Record("http") & "'>" & Record("http") & "</a></td></tr>"
      response.write "<tr><td width='0' align='right'>" & font & "Dato:</td>"
      response.write "<td width='100%'>" & font & Record("dato") &"</td></tr>"
      response.write "<tr><td width='0' align='right' valign='top'>" & font & "Besked:</td>"
      response.write "<td width='100%'>" & font & Server.HTMLEncode(Record("Tekst")) & "</td></tr>"

    Record.MoveNext
    Loop
    response.write "</table>"
    Record.Close
    RS.Close
  end if

  If "add" = Request.QueryString("Mode") then
    response.write strongfont & "Skriv i gæstebogen</strong>"
    response.write "<form method='POST' action='" & Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") & "'>"
    response.write "<div align='left'><table border='0' width='50%'>"
    response.write "<tr><td valign='top' align='right' colspan='2' bgcolor='" & linecolor & "'></td></tr>"
    response.write "<tr><td valign='top' align='right'>" & font & "Navn:</td>"
    response.write "<td valign='top'>" & font & "<input type='text' name='Fra' size='40'></td></tr>"
    response.write "<tr><td valign='top' align='right'>" & font & "Twat:</td>"
    response.write "<td valign='top'>" & font & "<input type='text' name='Twat' size='40'></td></tr>"
    response.write "<tr><td valign='top' align='right'>" & font & "E-Mail:</td>"
    response.write "<td valign='top'>" & font & "<input type='text' name='email' size='40'></td></tr>"
    response.write "<tr><td valign='top' align='right'>" & font  & "Webside:</td>"
    response.write "<td valign='top'>" & font & "<input type='text' name='webside' size='40' value='http://'></td></tr>"
    response.write "<tr><td valign='top' align='right'>" & font & "Besked:</td>"
    response.write "<td valign='top'>" & font & "<textarea rows='5' name='Besked' cols='40'></textarea></td></tr>"
    response.write "<tr><td colspan='2' valign='top' align='right'><div align='center'><center><p>" & font & "<input type='submit' value='Send' name='B1'>&nbsp;&nbsp;&nbsp; <input type='reset' value='Slet' name='B2'></td></tr>"
    response.write "<tr align='center'><td colspan='2' valign='top' align='right' bgcolor='" & linecolor & "'></td></tr></table>"
    response.write "</form></body></html>"
  end if
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
02. juni 1999 - 22:35 #11
eller med fejl kontrol
Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  DBPath = "DBQ=" & server.mappath("gbdb.mdb")
  Rs.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath

  If Request.Servervariables("Content_Length") > 0 then
    Sql = "Insert into t_gaestebog (Fra, Dato, email, http, Tekst) values('" & Request("Fra") & "','" & Now() & "','" & Request("email") & "','" & Request("webside") & "','"  & Request("Besked") & "')"
    Rs.Execute(Sql)
    Response.Write strongfont & "Tak for det...</font></Strong><br><br>"
  end if

  If "" = Request.QueryString("Mode") then
    Sql = "Select * from T_gaestebog order by dato DESC"
    Set Record =  Rs.Execute(Sql)
    response.write "<html><head><title>Gæstebog</title></head><body>"
    response.write strongfont & "Gæstebogen</font></strong>"

    response.write "<table border='0' width='500'>"
    Do While Not Record.EOF
      response.write "<tr><td bgcolor='" & linecolor & "' colspan='2'></td></tr>"
      response.write "<tr><td width='0' align='right'>" & font & "Navn:</td>"
      response.write "<td width='100%'>" & font & Record("Fra") & "</td></tr>"
      response.write "<tr><td width='0' align='right'>" & font & "Twat:</td>"
      response.write "<td width='100%'>" & font & Record("Twat") & "</td></tr>"
      response.write "<tr><td width='0' align='right'>" & font & "E-Mail:</td>"
      response.write "<td width='100%'>" & font & "<a href='mailto:" & Record("Email") & "'>" & Record("Email") & "</a></td></tr>"
      response.write "<tr><td width='0' align='right'>" & font & "Webside:</td>"
      response.write "<td width='100%'>" & font & "<a href='" & Record("http") & "'>" & Record("http") & "</a></td></tr>"
      response.write "<tr><td width='0' align='right'>" & font & "Dato:</td>"
      response.write "<td width='100%'>" & font & Record("dato") &"</td></tr>"
      response.write "<tr><td width='0' align='right' valign='top'>" & font & "Besked:</td>"
      if not Record("Tekst") = "" then
      response.write "<td width='100%'>" & font & Server.HTMLEncode(Record("Tekst")) & "</td></tr>"
      end if
    Record.MoveNext
    Loop
    response.write "</table>"
    Record.Close
    RS.Close
  end if

  If "add" = Request.QueryString("Mode") then
    response.write strongfont & "Skriv i gæstebogen</strong>"
    response.write "<form method='POST' action='" & Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") & "'>"
    response.write "<div align='left'><table border='0' width='50%'>"
    response.write "<tr><td valign='top' align='right' colspan='2' bgcolor='" & linecolor & "'></td></tr>"
    response.write "<tr><td valign='top' align='right'>" & font & "Navn:</td>"
    response.write "<td valign='top'>" & font & "<input type='text' name='Fra' size='40'></td></tr>"
    response.write "<tr><td valign='top' align='right'>" & font & "Twat:</td>"
    response.write "<td valign='top'>" & font & "<input type='text' name='Twat' size='40'></td></tr>"
    response.write "<tr><td valign='top' align='right'>" & font & "E-Mail:</td>"
    response.write "<td valign='top'>" & font & "<input type='text' name='email' size='40'></td></tr>"
    response.write "<tr><td valign='top' align='right'>" & font  & "Webside:</td>"
    response.write "<td valign='top'>" & font & "<input type='text' name='webside' size='40' value='http://'></td></tr>"
    response.write "<tr><td valign='top' align='right'>" & font & "Besked:</td>"
    response.write "<td valign='top'>" & font & "<textarea rows='5' name='Besked' cols='40'></textarea></td></tr>"
    response.write "<tr><td colspan='2' valign='top' align='right'><div align='center'><center><p>" & font & "<input type='submit' value='Send' name='B1'>&nbsp;&nbsp;&nbsp; <input type='reset' value='Slet' name='B2'></td></tr>"
    response.write "<tr align='center'><td colspan='2' valign='top' align='right' bgcolor='" & linecolor & "'></td></tr></table>"
    response.write "</form></body></html>"
  end if
Avatar billede twat Nybegynder
02. juni 1999 - 22:38 #12
Tak! Jeg elsker dette forum!
Avatar billede kermit Nybegynder
03. juni 1999 - 10:16 #13
Dont we all!
Avatar billede zenzoria Nybegynder
03. juni 1999 - 20:13 #14
hehe