Avatar billede greenstreet Nybegynder
30. november 2001 - 23:15 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Digitale billeder på hjemmeside

Jeg har brug for et program, der kan lægge mine billeder på nettet, - overskueligt, og gerne som thumbnails, så der kan være 10-20 billeder på siden af gangen. Det må gerne være java-schript eller ASP.
- Nogen der ved hvor sådanne programmer findes på nettet?
Avatar billede saint_dk Nybegynder
30. november 2001 - 23:21 #1
Hej Greenstreet,

Jeg leger selv med billeder på nettet og man kan få en del programmer.

Et af de bedre og rimelig simple er et brænderprogram der hedder.:

Easy Cd Creator 5 Platinium

Der kan du let lave billedalbums til både cd, dvd og til webalbums.

Prøv det..
Avatar billede dkklein Nybegynder
01. december 2001 - 20:15 #2
Prøv at kigge på ThumbsPlus

http://www.cerious.com/

Se eksempel her: http://www.klein-jensen.dk/usa1996.html

MVH Tommy
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2001 - 20:22 #3
Programmet ACDSee har en rigtig smart HTML Album Generator.
http://www.acdsystems.com/English/Products/ImagingProducts/ACDSee/ACDSee/index.htm
Avatar billede greenstreet Nybegynder
02. december 2001 - 22:19 #4
Jeg vil prøve ovenstående forslag. I samme åndedrag: Når billederne skal lægges på nettet skal det vel ske som komprimerede jpg.-filer. Er det mange billeder det drejer sig om, vil det tage en hulens masse tid. Findes der programmer (fx. Adope Photoshop eller andre?) der kan komprimere et helt bobliotek?
Avatar billede dkklein Nybegynder
03. december 2001 - 06:23 #5
ThumbsPlus kan batch behandle en masse billeder på een gang. Du kan f.eks. resize og konvertere fra een grafiktype til en anden i eet hug.
Avatar billede greenstreet Nybegynder
03. december 2001 - 20:44 #6
Tak for alle svarene!
HIlsen Lars
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2001 - 20:47 #7
Det var så lidt ;)
Takker for point.
Avatar billede saint_dk Nybegynder
03. december 2001 - 22:14 #8
Takker også for point, god fornøjelse !!