Avatar billede clakki Nybegynder
01. december 2001 - 15:26 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med phpMyAdmin !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg prøver i øjeblikket at få phpMyAdmin til at virke jeg kan sagtens få den til at at komme ind så den viser Home og min database i venstre frame, men i den højre frame viser den bare en masse forskellige tegn, det tyder på at denne frame ikke bliver læst som php.

her er et lille udsnit af det bare for i kan se hvad jeg mener:

‹ÜXksÛ¶ý®_23=7$,»MYRëø‘¤×i|-¥i§Óñ€$H\"¥Èÿ÷.@=¨G2¯3MKÏÈ$€=Ø=Ø],ÐýêìÕéð·«s”™œ·hoL²Úà ÊMzž]eXŸ\\áBÅ×$/Ž+Czm÷‡=ç UÏ;~ó®¤jÚ<õæ?ƒáÉðõÀõ¤ÒÈ^N˜°hÞæ„ödrÕ‚«Ê„ÝŒ]îb2£~Cø÷…ºµZ¬òPðs<Aƒ];§QF CΉ( ¿¹¦ …ˆh`ë¶V»Ñ{

Det er måske bare en lille ting jeg har gjort forkert, men jeg kan bare ikke lige selv se det.

håber nogen kan hjælpe mig !!!
Avatar billede mortenfn Nybegynder
01. december 2001 - 15:29 #1
har du i config.inc.php valgt det rigtige land

i øvrigt er 400P alt for meget!
Avatar billede dope Nybegynder
01. december 2001 - 15:31 #2
Hvilken webserver kører du ?
Avatar billede keysersoze Guru
01. december 2001 - 15:35 #3
selvfølgelig kan phpmyadmin bruges, men prøv at få fat i programmet \"mysql front\" i stedet... der får du en brugergrændseflade til forveksling meget ligner MS Access - desuden er det også en del lettere at bruge hvis du både arbejder lokalt og online...
Avatar billede dope Nybegynder
01. december 2001 - 15:36 #4
Avatar billede clakki Nybegynder
01. december 2001 - 15:37 #5
Skal den ved language stå på dansk jeg troede den bare skulle stå på eng ??
Avatar billede mortenfn Nybegynder
01. december 2001 - 15:42 #6
jo du kan godt vælge engelsk, men....

require(\"danish.inc.php\");

eller

require(\"english.inc.php\");

--- hvis du bruger version 2 skal du jo ikke rettei config........
Avatar billede mortenfn Nybegynder
01. december 2001 - 15:43 #7
men dine krusseduller tyder på at phpmyadmin er sat til et eller andet mystisk!!(ukendt) sprog
Avatar billede mortenfn Nybegynder
01. december 2001 - 16:07 #8
DU KAN PRØVE AT FINDE OG SLETTE DIN COOKIE VED NAVN ditbrugernavn@phpmyadmin......txt
Avatar billede clakki Nybegynder
01. december 2001 - 17:25 #9
hvis jeg ikke skal rette i config i version 2 hvor skal jeg så ?
Avatar billede keysersoze Guru
01. december 2001 - 17:32 #10
clakki >> har du overvejet at kigge på mit forslag???
Avatar billede mortenfn Nybegynder
01. december 2001 - 17:34 #11
keysersoze  >> dit forslag er OK - men her drejer det sig om noget andet!
Avatar billede mortenfn Nybegynder
01. december 2001 - 17:35 #12
linje 140 ser sådan ud

til dansk:

$cfgDefaultLang = \'da\';
Avatar billede mortenfn Nybegynder
01. december 2001 - 17:35 #13
mortenfn
01/12 2001 17:35:19    linje 140 ser sådan ud

$cfgDefaultLang = \'en\';

til dansk:

$cfgDefaultLang = \'da\';
Avatar billede disky Nybegynder
04. december 2001 - 10:01 #14
mortenfn:

Du har overhovedet ingen ret til at blande dig i hvor mange point opgavestilleren synes hjælp er værd !!

Clakki: Hvis du synes morten\'s svar er brugbart nøjes med at give ham 5 point, pga hans blanderi
Avatar billede otis Nybegynder
04. december 2001 - 10:05 #15
www.rush.dk/for_mange_point.php hvornår lærer i det ? :(
Avatar billede disky Nybegynder
04. december 2001 - 10:08 #16
Hvornår lærer du at \'indtastningsfeltet\' nok er der for at kunne gå uden for de point værdier.

Selv admin har sagt de ikke vil blande sig.

SÅ hvornår lærer i det ??

Jeg gætter på aldrig.
Avatar billede otis Nybegynder
04. december 2001 - 10:25 #17
jeg ved i hvertfald at det er en grund til at mange af de \"gamle\" folk ikke er her, fordi en person kan komme fra 43321 til 4 plads på en uge, hvis han/hun bare svarer på de spm med 500 point, fordi nogen ikke kan se hvad der er svært eller ikke.

Dem der spørger om man kan lave dit og dat, fatter heller intet, Eksperten er jo ikke til færdige produkter, men hjælp.. ellers ville sharksforum.com jo ikke blive oprettet..

Folks misbrug af point ødelægger ekspertens formål :)

/O-piz
Avatar billede vladimirr Nybegynder
04. december 2001 - 10:31 #18
keysersoze :
Jeg kan da godt se det smarte i mysqlfront, men det er da kun hvis man altid sidder ved samme maskine, og KUN kører M$ Windows...
Det smarte ved phpmyadmin er jo netop at den er browserbaseret og kan køre på alle platforme !

//Anders
Avatar billede vladimirr Nybegynder
04. december 2001 - 10:32 #19
disky: Mener du dermed at jeg bare kan bruge 10.000 point på et simpelt spørgsmål ?
Avatar billede disky Nybegynder
04. december 2001 - 10:33 #20
otis:
Hvis de ikke kan klare mosten kan de jo bare fise af.

sharksforum er da helt til grin.

Og INGEN kan komme til plads 4 på en uge.

Gør som admin selv har sagt, lad folk selv bestemme hvormange point de vil uddele.

At de \'gamle\' er imod mere end 60 point, skyldes da ene og alene, de er bange for at miste deres plads i top ti.

Forresten betyder ens placering intet overhovedet.
Avatar billede disky Nybegynder
04. december 2001 - 10:34 #21
vladimirr:

Ja det mener jeg, hvis du synes hjælp er så meget værd så bruger du så mange point. Jeg brokker mig bestemt ikke over det.

Så danne er livet bare, nogle har mere end andre. Så nemt er det.

Avatar billede keysersoze Guru
04. december 2001 - 19:09 #22
vladimir >> nu lyder du som om du er spørgsmål stiller...

hvor mange udviklere render rundt til 2347 forskellige maskiner og arbejder? jeg har på intet tidspunkt brokket mig over phpmyadmin - kun sagt at det var lettere at bruge noget andet... og er det selve php\'en der er problemet, så findes der jo et lignende system i asp der hele tiden bliver videreudviklet på...

desuden er det også totalt irrelevant at du kommenterer dette da du jo (forhåbentlig) ikke er spm.stiller - og da spm.stiller ikke ønsker på en ordentlig måde at kunne arbejde med musql med \"nøjes\" med phpmyadmin, så er det vel ham/hende der skal sige det til mig og ikke dig
Avatar billede clakki Nybegynder
04. december 2001 - 19:39 #23
er det ikke ikke lidt for latterligt af jer derude, at i sidder og diskuterer hvor mange point jeg jeg giver. Hold jer hellere til det spørgsmål jeg har stillet !!!!!!!!!!!!!
Avatar billede keysersoze Guru
04. december 2001 - 19:56 #24
enig! selvom jeg ligger i top to er jeg bedøvende ligeglad med hvor mange point der gives... nogle spm. er så vigtige for spm.stilleren eller kræver noget lidt ydeligere en bare et alm svar og der er det 100% i orden!

der findes selvfølgelig spm. som ikke er mange point værd (men disse viser sig som regel også at være snyd!

så drop den idé med \"for mange point\"...