Avatar billede rfogh Nybegynder
02. december 2001 - 15:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

London accent - a(n) \'omeless person

Ja, undskyld... Men jeg undrede mig lige over, om londonere bruger a eller an foran et ord, der begynder med h...
\"Rigtigt\" engelsk: a homeless person
London accent: an \'omeless person ??
Jeg undrer mig bare lidt... :)

P.S. gerne lidt dokumentation.... :)
Avatar billede omen Nybegynder
02. december 2001 - 15:21 #1
Det har jeg godt nok aldrig hørt eller set før.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. december 2001 - 15:24 #2
Jeg spurgte lige min kæreste, der har boet et par år i London...

De FLESTE siger ganske korrekt \"A\" foran. Fordi der, selvom det er stumt, er en konsonant forrest... Men englændere er lige så lidt konsekvente med deres grammatik som danskere... Mange SIGER \"AN\", selvom det er grammatisk forkert.

Det er det samme som man ser i Danmark... jeg tager feks. ofte mig selv i at sige \"en gevær\"... En ofte begået grammatisk fejl blandt jyder :)

NanoQ
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. december 2001 - 15:25 #3
(se feks. Ali G - han bruger konsekvent AN foran ord som feks. \'omeless) :)
Avatar billede rfogh Nybegynder
02. december 2001 - 16:13 #4
nanoq>> men på \"korrekt\" engelsk hedder det fx a union, da det er en konsonant-lyd... såeh..?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. december 2001 - 16:38 #5
Du har ret... men ingen grammatik er 100% konsekvent :)
Avatar billede rfogh Nybegynder
02. december 2001 - 16:43 #6
Nææh... tjah.. Det må jeg genere min engelsklærer med på tirsdag :o)