Avatar billede fodnus Nybegynder
04. december 2001 - 10:59 Der er 15 kommentarer og
4 løsninger

Efter ændringer ønskes ny feedback

Dette er sitet:  http://www.naturensmidler.dk
Det er vores første side og der har allerede været forslag til andringer og nu ønskes flere
Avatar billede a_c Nybegynder
04. december 2001 - 11:07 #1
Hmmmm. Jeg synes ikke det virker så godt med alle dine <hr> .
Det gif billede du bruger i menuen til højre er meget lidt naturlæge middel-agtigt. Det er alt for High Tech synes jeg.
Derudover fylder det alt for meget.
Det er også lidt mærkeligt at man skal trykke på billedet men ikke kan trykke på teksten.
Jeg synes ikke den grå ramme om tabellerne er så god. Specielt ikke når man trykker på \'hvem er vi\' og menuen folder sig ud.
Prøv og kigge på den side i selv linker til:
http://www.bioforce.dk/
Den udstråler sundhed og naturlighed o.s.v.
I kunne måske lade jer inspirere lidt af den og arbejde lidt md farver og struktur.
m.v.h. A_C
Avatar billede fodnus Nybegynder
04. december 2001 - 11:28 #2
Der er foretaget små ændringer farver vil blive skiftet senere yderligere feedback ønskes
Avatar billede avt Nybegynder
04. december 2001 - 11:30 #3
måske skulle i vælge at holde den lidt simpel.
nøjes med et sted hvor man skal navigere rundt på siden... lige nu er links i både højre og venstre side... det er måske en smule for voldsomt med så mange frames - der er en gammel regel der siger jo færre frames jo bedre...

jeg ville anbefale i kigger lidt på et par forskellige sites på nettet og finder en struktur
som i kan lide - efterligner strukturen (det gør alle mere eller mindre) og herefter sætter i design i jeres eget design. den her side lugter en smule for meget af frontpage (dette er ikke ment negativt)

siden er fin nok som personlig hjemmeside - men som professionel side mangler den lidt
Avatar billede a_c Nybegynder
04. december 2001 - 11:34 #4
Det hjalp at fjerne den grå kant om tabellen.
Men var det ikke en ide at erstatte den bullet.gif
med en eller anden urte eller plante af en art.
Noget naturagtigt.
Var det ikke også en idé at lave et menu punkt der hedder links så man kunne gemme link der og fjerne dem fra højre side? (Som avt vist også er inde på.)

Avatar billede jakoba Nybegynder
04. december 2001 - 11:52 #5
Det er måske mig der er ordblind, men \'naturens midler\' er nemt at fejllæse som \'Naturens Mider\'

strukturen i baggrundene er lovlig grov, det ser lidt snavset ud. I den grønne er der desuden en tydelig streg der hvor top og bund i det gentagne baggrundsbillede ikke passer sammen.

Når nu nederste paragraf bliver understreget med en dobbelt <hr> skulle den helst være god og forståelig.
    \"Vi vil gerne gøre opmærksom på at det er på eget ansvar.\"
Der er blevet snakket om 7-8 forskellige ting ovenfor, hvilken/hvilke er \'det\'?
enig med a_c i at de <hr>-er ikke virker korrekt. det ville være bedre med blot en tom linie. (og også enig i det andet han skriver)

den der med at hvert menupunkt fører til en ny menu i indholdsfeltet holder ikke rigtig. for det første fordi der skal navigeres på 2 helt forskellige måder, for det andet fordi undermenuen så forsvinder hvergang der klikkes på den så man igen skal klikke 2 gange for at se næste side. heller som i har gjort nederst hvor menupunktet folder sig ud til flere ( underpunkterne må dog gerne se lidt mere \'underordnede\' ud :-).

Det føles lidt som spild med den konstante kolonne med \'gode links\' tilhøjre, specielt da billede + ordet \'netNaturdoktoren\' tvinger den til at være rigelig bred i små vinduer.

Oh min gud. opdagede lige at det lille billede af vivi fylder 239 Kilobyte. det er alt alt for horribelt meget for et billede (burde være under 2Kilobyte i den størrelse.

mvh JakobA
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2001 - 17:28 #6
Nu grænser siden til det kedelige. Den er alt for normal at se på med en venstre frame som menu og en lidt større højreframe med inholdet. Til gengæld er den lidt mere overskuelig end før.
Det er rigtigt, at det vildt mange <hr> irriterer meget!
Hvad er idéen i at have \"Hvem er vi\" (der mangler stadig et spm-tegn, og teksten skifter stadig til \"Hvem vi er\") foldet ind, når den alligevel ikke folder sig ind igen, når man klikker på et andet link?
Desuden skal linksene under \"Gode links\" ikke være rykket så langt til højre!

Karaktér: 4-5 ud af 10!
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2001 - 17:29 #7
Ups:
Hvad er idéen i at have \"Hvem er vi\" foldet ud, når den alligevel ikke folder sig ind igen, når man klikker på et andet link?
... skulle der have stået! :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. december 2001 - 19:39 #8
Siden er ikke af så høj kvalitet rent design mæssigt, men siden sender et klart bud skab og det er let at finde rundt og betjene (på) siden.

Jeg synes måske at et andet farve valg vil hjælpe meget på siden, jeg bryder mig især ikke om den grønne farve. Brug evt. http://www.colorschemer.com/online/
Avatar billede a_c Nybegynder
05. december 2001 - 08:10 #9
Ok menuen ser bedre ud. Nu afslører jeg så lige min totale uvidenhed indenfor natur/biologi - , men er den svamp i bruger i menuen ikke en rød fluesvamp og er den ikke hammer giftig ?
Jeg ved det jo ikke jeg synes bare der er et eller andet der jeg kan huske fra en biologi time...men det ved i nok bedst selv.
:)
Under gode links punktet synes jeg i skal centrere
tabellen med link.

A_C
Avatar billede avt Nybegynder
05. december 2001 - 09:59 #10
Jeg syntes der er sket en forbedring !
(lidt ros skal der osse være plads til)

siden har dog stadig lidt \"privat hjemmeside\" over sig.
Avatar billede a_c Nybegynder
05. december 2001 - 10:14 #11
enig!
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. december 2001 - 12:00 #12
Ja der er da sket ting og sager. Væsentlig bedre nu.

Det er lidt dristigt med den gule/brune baggrund, men den går sålænge fonten ikke bliver mindre. Afstanden mellem linierne kunne dog godt trænge til at blive større, især på forsiden. Lav evt <body kommandoen om til:
<body background=\"Images/bg.jpg\" text=\"#ffffff\" style=\"line-height:125%;\">

dovnload:
Giv programmet lidt identitet før i fortæller hvordan og hvorledes det skal behandles. fx:
  Her kan du hente programmet \'NaturKost\' der indeholder
      de samme informationer som findes her på siden.
Den animerede download-knap er metalskinnene antinatur og lovlig grim, prøv at finde en bedre.

mvh JakobA
Avatar billede fodnus Nybegynder
05. december 2001 - 13:09 #13
Der er nu sket flere ændringer, så prøv lige at kigge igen
Avatar billede avt Nybegynder
05. december 2001 - 13:14 #14
øh det der webmastershalløj ser ikke så smart ud
gem det under et link eller find på noget smart
Avatar billede a_c Nybegynder
05. december 2001 - 13:20 #15
Altså personligt kan jeg bedst lide at tekst der skal læses er venstre justeret, men det er muligvis en smagssag.
Jeg tjekkede lige svampen ud. Hvis det er en rød fluesvamp er den vist ikke så giftig aligevel.
Den er igennem tiderne åbenbart blevet brugt som
hallucinogen. : ) . Så det er nok godt nok.
Kan man ikke lave det der WEBMASTERS mindre synligt. Jeg mener ligesom det er en sekundær ting. Det er blevet bedre efter at nogle af <HR> er blevet fjernet.
A_C
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. december 2001 - 13:27 #16
Er det mig der er flippet ud eller er det gået kuk i fluesvampen? Det tredie billede i animationenen har rød baggrund istedet for gennemsigtig.

De extra linieskift hjælper gevaldigt på læsbarheden.
Avatar billede a_c Nybegynder
05. december 2001 - 13:30 #17
ikke ved mig..
Avatar billede fodnus Nybegynder
05. december 2001 - 13:52 #18
Er webmaster bedre nu
Avatar billede a_c Nybegynder
05. december 2001 - 14:41 #19
jaaarrhh. Lidt. Hvad med at placere den nede i bunden. Centreret over i den mørke del.
Småt og på en linje.
Eller lav et menupunkt der hedder kontakt og smid jeres emailadresser der. Det sidste mener jeg umiddelbart nok er det bedste.
A_C