Avatar billede barefoot Nybegynder
14. december 2001 - 14:50 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

3.Årsopgave i Fysik

Hej

Jeg er netop startet på at skrive min 3.årsopgave på gymnasiet i fysik.
Jeg har ikke problemer med opgaven, men er interesseret i hvordan man bedst bygger sådan en sag op - altså dispositionen.
Vi fik kun en meget begrænset tid i timerne til at kigge på tidligere opgaver, og derfor vil jeg meget gerne se eksempler på opgaver så jeg kan se hvordan de er bygget op. Jeg forestiller mig at det foregår på samme måde som historie opgaven og dansk opgaven i 1.g og 2.g men det er altid rart at se hvordan andre har gjort.
Jeg skriver om superledere, men alt har interesse.
Det behøver heller ikke at være rapporter fra fysik - alt har interesse da jeg gerne vil se hvordan de er opbygget, ikke hvad de indeholder.

Opgavecentralen.dk var ærligt talt ikke meget værd, og derfor vil jeg gerne høre om i har link til opgaver jeg kan kigge på...

Jeres egne erfaringer er også meget velkomne:)

M.v.h. Mikkel
Avatar billede vels Nybegynder
14. december 2001 - 16:28 #1
Hej

Jeg går på htx 3. år

På htx bygges rapporterne sådan op:

Formål / Intro
Teori
Fremgangsmåde
Resultater / Behandling af resultater
Diskussion
Konklusion / Resume

Avatar billede barefoot Nybegynder
14. december 2001 - 16:54 #2
Sådan bygger vi normalt også rapporter op, men jeg tænke om der var noget specielt man gjorde når det nu er den store 3.årsopgave...

Men tak for dit svar
Avatar billede vels Nybegynder
14. december 2001 - 17:13 #3
Ser lige i Big Brothers samling af opgaver... Jeg skal først igang med min \"store\" fysik fætter efter Jul
Avatar billede rfogh Nybegynder
15. december 2001 - 00:47 #4
http://www.risskov-gym.dk/Publikationer/st-skr-arb/index.htm -> Praktiske råd

Jeg sidder selv og er igang med en opgave om cpu\'en, halvledere osv. :o)
Avatar billede rfogh Nybegynder
15. december 2001 - 09:37 #5
Hvor meget tror du man skal lave med at udlede formler osv?
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. december 2001 - 15:35 #6
Tja hvis det ligger indenfor pensum skal man jo nok gøre lidt ud af de vigtigste formler -  er det i fysik du skriver?
Jeg har fået at vide at dele af min opgave gerne må være kvalitativ. Min lærer siger at det betyder at jeg ikke behøver at komme ind på formler når det handler om den kvantemakaniske del da det ikke er stof vi skal kunne.

Det smame gælder vel for dig...
Avatar billede rfogh Nybegynder
15. december 2001 - 20:25 #7
Det satser jeg på :o)
Jeg gør i hvert fald meget ud af forklaringer og ingenting(!) ud af beregninger...
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. januar 2002 - 18:04 #8
hmm jeg havde egentlig regnet med at der var flere i min situation som sad herinde, men de havde sikkert for travlt med at skrive:)
Anyway så kan i deles om pointsne:)
Avatar billede rfogh Nybegynder
15. januar 2002 - 19:55 #9
mange dak :)