Avatar billede s.b.a Nybegynder
30. december 2001 - 13:59 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Windows XP opdatering hvordan ???

Hej alle....

Jeg har lige nu windows XP....Men den går i stå hele tiden og blabla..... så jeg vil godt formatere min harddisk og kun installere Windows XP igen...men hvordan kan jeg formatere min harddisk også installere min windows XP fra dos....Da min Windows XP er en opdatering !???????

P.s....jeg har kun de her 5 point tilbage....sorry..

Men håber alligevel der er en der vil hjælpe !!

På forhånd tak !

/S.B.A
Avatar billede resten Nybegynder
30. december 2001 - 14:03 #1
Du smækker bare din skive i og følger vejledningen så går det hele af sig selv.
og måske ber den om din 98 cd for at se om du har købt en fuld licens på et tidspunkt.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
30. december 2001 - 14:04 #2
Formater -> installer win98/2000 -> installer winxp opdatering

så vidtjeg kan regne ud ? ;-)

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede osaka_san Nybegynder
30. december 2001 - 14:05 #3
Resten\'s svar virker måske også, har ikke leget med opdateringen endnu, så jeg ved ikke om det er muligt at nøjes med at lade den tjekke på den måde.

godt Nytår
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede s.b.a Nybegynder
30. december 2001 - 14:06 #4
resten>> det er det jeg ikke forstår...når jeg putter cd rommen i så sker der ikke nogen...jeg kan heller ikke skrive install så den installere jeg kan skrive setup..så står der på engeslk denne funktion kan kun køre fra windows ???
Avatar billede resten Nybegynder
30. december 2001 - 14:08 #5
Du skal først sætte din bios til at boote op på din cdrom og så kan du med xp cden formater dit drev og indstalere den igen der kommer en utrolig god guide.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
30. december 2001 - 14:09 #6
Det vil sige jeg skal slukke min computer sætte XP cdén ind....og følge vejliedningen ??
Avatar billede resten Nybegynder
30. december 2001 - 14:10 #7
Yeps så kommer det hele af sig selv :))
Avatar billede s.b.a Nybegynder
30. december 2001 - 14:11 #8
ok prøver lige ! :-)....BrB
Avatar billede osaka_san Nybegynder
30. december 2001 - 14:11 #9
sba> det ville måske være en god ide at tænde computeren med cd\'en i også :-), men ellers i store træk ja.

Bare du husker at din bios er sat til at boote fra CD drevet før den booter fra HD\'en

/Oscar
Avatar billede s.b.a Nybegynder
30. december 2001 - 14:20 #10
Jeg har lige gjort det....jeg gik ind i BIOSEN og sagde \"First Boot Device\" Cd rom....men der sker ikke nogen den starter bare op normalt...hvorfor...gør jeg noget forkert ???

Tak

//S.B.A
Avatar billede resten Nybegynder
30. december 2001 - 14:23 #11
så hent bootdisketter til xp 6 stk ialt.
www.bootdisk.com

ps,har du husket at gemme dine indstilliger i bios inden du går ud.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
30. december 2001 - 14:24 #12
ja det har jeg :-)
Avatar billede osaka_san Nybegynder
30. december 2001 - 14:28 #13
og bare det ekstra lille spørgsmål:

Er du heeeelt sikker på det er en original udgave af Win XP opdateringen? ;)

Noget tyder på at den CD du har ikke et boot enabled ;)

Godt Nytår
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede s.b.a Nybegynder
30. december 2001 - 14:35 #14
lad mig sige sandheden..og jeg har sagt det her på eksperten før.....Den her win XP cd jeg sider med lige nu er 100 % lovlig jeg har fået det af et firma og den er brændt jeg har ringet ind til microsoft og fortalt dem det os..for at være sikker på at det er lovligt !!... :-)
Avatar billede osaka_san Nybegynder
30. december 2001 - 14:43 #15
sba> okay, men hvis det er en brændt CD (uanset om den er lovlig eller ikke er) så er der en chance for at den ikke er brændt med et bootspor, hvilket gør det umuligt at boote fra den.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
30. december 2001 - 14:44 #16
nå ok....Men..jeg har lige lavet de der Boot disketter så jeg går lige ind og prøver dem... :-)
Avatar billede resten Nybegynder
30. december 2001 - 14:45 #17
så skal den jo så stå til first bootdevice floppy drev.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
30. december 2001 - 14:55 #18
Nåå..det gjore jeg ikke men...den bootede og jeg nåede til disk 4 så sagde den: The File Usbohci.sys is corrupted...???
Avatar billede think Nybegynder
30. december 2001 - 17:44 #19
Har du mere end et cd-rom drev.
Det er muligt at den kun kan boote fra det ene drev
Avatar billede s.b.a Nybegynder
30. december 2001 - 17:53 #20
jeg har et dvd drev...(som også er et cd-rom drev!!....og en brænder
Avatar billede think Nybegynder
30. december 2001 - 18:00 #21
Prøv at sætte den til at boote fra cd-rom igen og læg så cdèn i de andet drev
Avatar billede s.b.a Nybegynder
30. december 2001 - 18:01 #22
ok
Avatar billede s.b.a Nybegynder
30. december 2001 - 18:03 #23
har lige prøvet...men det var det samme !