Avatar billede hjhansen Nybegynder
03. januar 2002 - 20:53 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Holder konceptet? Det er grimt...

Holder konceptet på www.tumultuant.dk ?

Alle sider er forskellige (men grimme / skæve / flippede), navigationen flytter lidt omkring for hver side etc... stedet er alt det usabilityguruerne er ved at falde over hinanden for at sige, at \"det mås vi ikke...\", men hvad synes I? Hvis i ikke kan lide det uens look, hvilket et af skrammelsiderne burde så være grundla for resten af stedet?

Stedet er p.t. meget grafisk orinteret (der er ikke noget rigtigt indhold), og grafikken er tung, selvom flere af billederne er komprimeret mere end de har godt af. Alt under dobbeltløbet isdn er på eget ansvar, men er der en med et modem så giv mig lige loadtiderne.

På tekst og Antitekst har jeg blot lagt nogle dummies på, der skal repræsentere indhold. Der er døde links, mailbackscripts fungerer ikke etc. Det er en prototype...

De 30 fordeles 15, 10, 5. Flere point er mulige
Avatar billede vistodk Nybegynder
03. januar 2002 - 20:55 #1
for poppet for min smag :-/
Avatar billede cd_ Nybegynder
03. januar 2002 - 20:56 #2
Lækkert, jeg kunne godt anbefale noget precaching så billederne kommer frem på samme tid.
Avatar billede hjhansen Nybegynder
03. januar 2002 - 20:58 #3
ja, jeg har forsøgt med precaching, men det dutter ikke, jeg er på udkik efter et andet script, men den side af sagen må lige vente til det andet er på plads.
Avatar billede dmcn Praktikant
03. januar 2002 - 20:58 #4
Koncept? Hvilket koncept? Normalt har jeg ikke noget imod nye/sære/kreative ting, men det der - det er jo bare kaos.
Faktisk kommer du selv med alle de ting jeg ville sige - usability er væk, uoverskuelighed hersker, og ærlig talt kan jeg ikke forestille mig nogen af undersiderne som værende grundlag for et helt site.

Beklager, men du spurgte selv. :)
Avatar billede hjhansen Nybegynder
03. januar 2002 - 20:59 #5
poppet, hvordan. Det hele, eller kun noget af det, eller hvad?
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2002 - 20:59 #6
hehe..... det er altid rart at blive provokeret :)
Og det gør man sq her.... alt hvad man prøver at lære folk at de ikke skal gøre, gør du!
Så på en eller anden måde syns jeg da at det er meget sejt, men sidder med en tom fornemmelse af at der var ingenting - og set før
Avatar billede cd_ Nybegynder
03. januar 2002 - 21:01 #7
Jeg har ikke andet end positivt at sige om den, Bortset fra precachingen også en langsom webserver. Herlig stil, grugde/nudesign bare lækkert.
Avatar billede hjhansen Nybegynder
03. januar 2002 - 21:03 #8
usability er en lang og svær diskussion,, og en hver idiot kan stille sig op op plapre jakob nielsen etc, efter munden. Jeg kommer en del steder, hvor det er mere flippet end min mockup (og grafikken er tungere), og jeg har det sådan, hvis det er for lidt øjeslik eller en flippet oplevelse så er jeg villigt til at lide. hvis jeg skal købe en bog eller cd etc., nåja så vil jeg gerne have det let og rent etc.
Avatar billede cpufan Juniormester
03. januar 2002 - 21:03 #9
jeg vil kalde det kunst..............:

uforståeligt ved 1. øjekast,
lavet af en med syret tankegang,
lavet for at gå mod strømmen
lavet for at provokere, ikke for at informere
billedkakofoni etc.....

men kunst på internettet giver dig nok ikke megen publicity
Avatar billede hjhansen Nybegynder
03. januar 2002 - 21:07 #10
hmmm, huskede jeg ikke at skrive, at indholdet mangler endnu.

Under alle omstændigheder. Kunne i være lidt mere konkrete med kritikken (pos og neg), vi vi jo gerne lære allesammen.
Avatar billede cd_ Nybegynder
03. januar 2002 - 21:13 #11
Jeg syntes det er en ny form for kunst, det er yndigt at se på, selvfølgelig kan det blive værrer hvis det nu er er kommunistisk propaganda hjemmeside du er ved at bygge op, men som det ser ud nu er det kunst, men jeg kan forestille mig for meget af dette kan resultere i irritation hos mange mennesker, da tekst og sådan kan være svært at læse...
Avatar billede hjhansen Nybegynder
03. januar 2002 - 21:19 #12
hmm.. mens vi venter.

siderne er et forsøg på at lave noget andet end den fremherskende site-in-a-can med 3 kolonner (menu, contentarea, 10 seneste etc) stemmebarometer, mysql til understøttelse af gæstebogen(som ingen alligevel) gider at skrive i etc. etc.

usability er langt hen ad vejen et kommercielt begreb. hvis du er amazon dot com, så er det vigtigt at kunder bliver gelejdet hurtigst og sikkerst muligt hen til kassen. hvis man er mig (og mine venner og potentielle besøgende), med mine interesser, så er det ikke det primære. bevares der skal da være en navigation ;-), men den må sku gerne være organisk, så det ikke er en plage, der ødelægger glæde dels ved at lave stedet, men også ved at besøge det...

men kunne i blive lidt mere konkrete, inde jeg uddeler point?
Avatar billede dmcn Praktikant
03. januar 2002 - 21:22 #13
hjhansen : Du nævner selv navigation - jeg sad da lidt og ledte efter menuen på næsten alle siderne - skrifttypen er anderledes end standard-links, farverne falder sammen, og der er andet der fanger min opmærksomhed.
Avatar billede hjhansen Nybegynder
03. januar 2002 - 21:24 #14
damn. det var ikke meningen at alle point skulle gå til en (jeg er newbie til det her. hvis der er nogen der har indvendinger så post dem lige her (og hvis der er nogen der brænder inde med noget, så åbner vi bare spm igen....)
Avatar billede hjhansen Nybegynder
03. januar 2002 - 21:26 #15
sec. jeg åbner lige spm igen.
Avatar billede hjhansen Nybegynder
03. januar 2002 - 21:31 #16