Avatar billede speed_master Nybegynder
08. januar 2002 - 23:28 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

smtp

hvad så SMTP for ??
Avatar billede hojben Novice
08. januar 2002 - 23:29 #1
Simple Mail Transport Protokol

Avatar billede mark_s Nybegynder
08. januar 2002 - 23:29 #2
er du dum eller hvad
Avatar billede mark_s Nybegynder
08. januar 2002 - 23:30 #3
okay Simple Mail Transport Protokol
Avatar billede hojben Novice
08. januar 2002 - 23:30 #4
Mark > skulle til at spørge dig om det samme.. hvorfor et svar?
Avatar billede hojben Novice
08. januar 2002 - 23:31 #5
smid et svar, accepter selv og luk dette sp.
Avatar billede hojben Novice
08. januar 2002 - 23:32 #6
ok anmeldelse er på vej.. sucker....
Avatar billede hojben Novice
08. januar 2002 - 23:34 #7
Du har anmeldt nedenstående brugere :

mark_s | Slet anmeldelse
speed_master | Slet anmeldelse
Avatar billede mark_s Nybegynder
08. januar 2002 - 23:34 #8
hallo jeg er ikke med i noget pis...
Avatar billede hojben Novice
08. januar 2002 - 23:34 #9
Nåååå nej... du er jo lige oprettet i dag ikke... *DOH*
Avatar billede grinderslev Praktikant
08. januar 2002 - 23:35 #10
SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) benyttes, når en klient skal sende elektronisk post, mens POP (Post Office Protocol) benyttes, når en klient skal hente elektronisk post fra en Mail server. Der findes også specifikationer for formatet af et brev, dvs. hvordan et brev skal opbygges samt hvilke typer information det må indeholde, hvis det skal kunne modtages af en Mail server. Disse specifikationer indgår dog hverken i SMTP eller POP, men er placeret i seperate dokumenter (RFC 822 samt RFC 2045-2049). RFC 822 specificerer formatet af et brev, som kun indeholder tekst fra standard ASCII tabellen. RFC 2045-2049 indeholder formatspecifikationer for breve, der indeholder andet end standard ASCII tegn (herunder også grafik, audio og video). Disse specifikationer kaldes Multipurpose Internet Mail Extensions (MIME). HTTP benytter også MIME specifikationerne til at fastlægge formater for Web dokumenter.
Avatar billede mark_s Nybegynder
08. januar 2002 - 23:36 #11
Hvad er jeg oprettet i jeg svar bager ??
Avatar billede hojben Novice
08. januar 2002 - 23:36 #12
Sjovt at speed_master ikke har flere point og at du blev oprettet lige inden E. gik ned...

How stupid...
Avatar billede cyb Nybegynder
08. januar 2002 - 23:39 #13
For at uddybe en lille smule så står SMTP for Simple Mail Transfere Protocole. SMTP er en standard for hvordan mailservere taler sammen. En SMTP server er den del af mailsereveren der sender og modtager mails fra andre mailservere. En typisk mailserver består af en POP3 (og eller IMAP) server samt en SMTP server. Når en mail ankommer til mailserveren bliver SMTP delen kontaktet og mailen modtages via SMTP protokollen som du kan læse mere om i RFC\'erne (start med 733 og 822 [http://www.nexor.com/index-rfc.htm]). Mailserveren vil derefter genne mailen i et internet dataformat til den bliver hendtet. Mailen bliver hendtet over protokolen POP (Post Office Protocol - rfc:918).
Avatar billede mark_s Nybegynder
08. januar 2002 - 23:39 #14
ja det kan godt være men speed_master er da for dum det ha jeg også sagt og nu siger jeg det igen: jeg Mark_s er ikke med i noget pis...
Avatar billede jefa Nybegynder
08. januar 2002 - 23:41 #15
Avatar billede hojben Novice
08. januar 2002 - 23:41 #16
Mark > hold nu kæft...

Her og http://www.eksperten.dk/spm/156167 dummer du dig!!
Avatar billede hologram Nybegynder
09. januar 2002 - 00:09 #17
Hmm... Troede at folk havde fundet ud af at det ikke kunne betale sig?
Avatar billede hologram Nybegynder
09. januar 2002 - 00:09 #18
Hvor naiv kan man være...
Avatar billede hojben Novice
09. januar 2002 - 00:10 #19
Tjaaa nu skal vi bare ha peternr til at slette ;)
Avatar billede peter_admin Nybegynder
09. januar 2002 - 08:52 #20
Brugeren mark_s/speedmaster er slettet - admin