Avatar billede snigendeulv Nybegynder
10. januar 2002 - 11:12 Der er 8 kommentarer

Labtop, hjælp til opstart.

Hej
Jeg har for nyligt købt en ældre bærbar computer. HD\'en er formateret. Jeg vil gerne installerer win95 på maskinen, men den har ikke noget CD-rom drev.
Jeg havde forestillet mig at man måske kunne stoppe et netkort i PCMCIA-porten, boote, og på én eller anden måde vha. netværk bruge CD-rom drevet i en anden computer.
Er der nogen der har erfaring med noget tilsvarende (boot/netkort-drivere til dos/installering fra anden computer)?
Computern er en Compag 430c, 486DX, 12 MB Ram, Ca. 350 MB HD.
Avatar billede jumario Nybegynder
10. januar 2002 - 11:13 #1
Hvad med at bruge et floppydrev og boot på en diskette med CD-Rom drivers?
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. januar 2002 - 11:17 #2
kan man overhovedet bruge Win98 med 12 Mb ram?
Avatar billede jumario Nybegynder
10. januar 2002 - 11:17 #3
Ja, men man skal ikke forvente nogen god performance i hvert fald
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. januar 2002 - 11:19 #4
nej vel!
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. januar 2002 - 18:04 #5
Windows ME med 16 MB ram - det er noget lort! :)
Avatar billede snigendeulv Nybegynder
11. januar 2002 - 08:40 #6
For at præcisere, så er det win95, jeg gerne vil installere. Så vidt jeg er orineteret kan man køre den med 8MB ram.
Mit problem er jo netop, at der ikke er noget CD-rom drev. Derfor skal det installeres på anden vis. Forslag?
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. januar 2002 - 10:52 #7
Sorry, jeg skulle først lige vågne, overså at det var Win95.
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. januar 2002 - 01:12 #8
Ellers så mener jeg at Windows 95 installationen kun fylder omkring 50 MB...

Få fat i RAR til DOS (ved ikke om man kan bruge Windows versionen) og lav en selvudpakkende fil, som fylder diskette sørrelse. Så kopiere du det hele over med diskette kraft! :)