Avatar billede s.b.a Nybegynder
13. januar 2002 - 17:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Netværk virker ikke hvorfor ??

Hej Alle...

Jeg har købt en bærbar..men der var ikke netværks kort i den så jeg har lige invisteret i et netværks kort en af de der nye PCMCIA kort...den har jeg så installeret det er en \"Xircom 10/100 Network PC Card\"... Jeg har så prøvet og få den til at komunikere med min stationære PC  Jeg har Windows XP på min bærbare og Windows 98 på min stationære Der er ikke nogen problemer med den stationære men på den bærbare der står der \"Et netværkskabel er ikke tilsluttet\"..hvad kan det være !?

på forhånd tak !

/S.B.A
Avatar billede cool_casper Nybegynder
13. januar 2002 - 17:16 #1
Det kan være et netværkskabel der ikke er tilsluttet!! :-)

Ej, det er nok en form for løs forbindelse hvis den skriver det samtidig med at du kan kontakte den stationære....
Avatar billede s.b.a Nybegynder
13. januar 2002 - 17:18 #2
Nej..De kan ikke kontakte hinanden men den stionære er der ikke nogen problemer med... og kabelt det er på 40 Meter det er helt nyt..
Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
13. januar 2002 - 18:53 #3
Hmm prøv at tjæk
at de bægge har en TCP/ip og en IPX/SPX protokol

OG så gå ind i IPX/SPX og vær sikker på at \"Frame type\" er det samme!
Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
13. januar 2002 - 18:54 #4
Hmm er de ikke furbundet med en hub?
for hvis de ikke er du så sikker på at kablet er krysset?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
13. januar 2002 - 19:06 #5
De er IKKE forbundet med en hub..og hvordan ved jeg om kablet er kryset ???
Avatar billede think Nybegynder
13. januar 2002 - 19:31 #6
Avatar billede winman Nybegynder
14. januar 2002 - 12:05 #7
Hvis kablet er krysset kan du se det via lednings farverne i stikkende i begge ender af dit UTP kabel... Du kan også se det på dit netkort, hvis netkortet ikke lyser grøn via en lille lysdiode er kablet ikke sat rigtigt i, eller netkortet har ikke nogen tilslutning til et andet medie...
Og når nu XP siger at der ikke er sat noget netkabel til, tyder alt på at det UTP kabel du har, IKKE er krysset... :o) Håber det hjælper...
God fornøjelse...
Avatar billede s.b.a Nybegynder
14. januar 2002 - 16:37 #8
Det var lige præcis det...jeg kom først lige i tanke om det..*ss*..men du får da pointene...

Tak