Avatar billede charl8 Nybegynder
16. januar 2002 - 15:59 Der er 19 kommentarer

flere PAB\'er kommer ikke frem i ny mail hos visse brugere

Jeg sidder med et firma i Finland, der har problemer med deres Navn&Adressebøger. De har flere af dem, men kun den, er hedder names.nsf fremkommer, når de vil lave en ny mail.

Jeg har kigget på deres notes.ini på deres server, og den ligner den, deres danske selskab har. Har også set, at lokationsdokumenter er korrekte samt at indstillingerne på mailboksene er korrekte. Lige lidt virker det.

Det er version 5.5 finsk klient og engelsk server.

Hvad kan det være, jeg har overset??
Avatar billede wise Seniormester
16. januar 2002 - 16:50 #1
Hvordan er dissa PAB\'er sat op (jeg går udfra at der er tale om fælles baser)
Er de opsat ved at de lokalt på hver enkelt maskine er tilføjes i notes.ini ?
- I så fald skal der være et lokalt replika af dem
Hvis de er opsat som \"directory assistant\" på serveren skulle det ikke være nødvendigt...
Avatar billede charl8 Nybegynder
16. januar 2002 - 20:51 #2
De er ikke sat op på hver enkelt maskine. De er på serveren. Der står ikke noget om dem i notes.ini filerne lokalt.

Jeg ved ikke, hvad du mener med \"Directory assistant\"?? Hvordan ser jeg det?? Det tror jeg da ikke, vores egne er her i Danmark.
Avatar billede glofp Nybegynder
17. januar 2002 - 07:59 #3
Prøv at tilføje den nye adressebog i otes.ini filen på Domino serveren som her:
Names=names.nsf, xxx.nsf
Avatar billede charl8 Nybegynder
17. januar 2002 - 08:29 #4
Glofp: Det er de allerede. Det var det første, jeg checkede. Og det er det, der undre mig - at det ikke virker, selv om alle de gængse ting er checket.
Avatar billede glofp Nybegynder
17. januar 2002 - 08:42 #5
Prøv at oprette en Directory Assistance ved hjælp afskabelonen da50.nsf (ligger under avancerede skabeloner).
Opret et dokument pr adressebog.
I Basics skriver du under searchOrder 10, Enabled Yes
Rules udfyldes som her:
Rule 1:
Organisation *, Country *, Enabledn Yes (i alle rules), Trusted.... Yes i de 2 første rules. I fanen DatabaseLinks skriver du No i enabled, og indsætter link til den/de databaser der skal linkes til. Det første dokument SKAL være public adressebog.
Avatar billede charl8 Nybegynder
17. januar 2002 - 09:00 #6
Ja, jeg vil da gerne gøre dette. Jeg forstår bare ikke, hvorfor det skulle være nødvendigt - det bruger vi nemlig ikke i den danske afdeling.

Men vi kommer også fra en version 4 platform, og Finnerne er gået direkte på en version 5 platformn. Kan det gøre forskellen??
Avatar billede glofp Nybegynder
17. januar 2002 - 09:04 #7
Det kan det meget vel, idet der er gevaldig stor forskel på version 4 og 5.
Avatar billede charl8 Nybegynder
17. januar 2002 - 09:21 #8
Når du skriver \"I fanen Databaselinks....\" Mener du så fanebladet Replicas?? Jeg har ikke et faneblad, der hedder Databaselinks! Og: Når du siger, at Rule 1 skal opsættes som du skriver, men at det skal være yes i de 2 første rules trusted felter, er det så fordi, jeg skal have mere end een regel?? Og hvad skal der i givet fald stå under de andre regler - Det samme??

Endelig: Jeg skal oprette et dokument pr. adressebog. Links der skal indsættes - er det til alle adressebøgerne i hvert dokument eller skal jeg skrive names.nsf OG den database, jeg er ved at oprette dokumentet på - eller kun den database, jeg er ved at oprette

Jeg ved godt, jeg er lidt tung her til morgen, men jeg håber, du forstår mine spørgsmål :-)
Avatar billede charl8 Nybegynder
17. januar 2002 - 09:42 #9
Og....skal domainname og companyname under \"Basics\"-folderen udfyldes??
Avatar billede cdelicht Nybegynder
17. januar 2002 - 10:50 #10
da50 er da hovedsagligt til brug for multiple domains - er der brug for det her?
Avatar billede charl8 Nybegynder
17. januar 2002 - 12:15 #11
cdelicht: næ, det er der ikke. Der er brug for eet domain, men flere adressebøger - har du andre forslag til, hvordan jeg kan få det til at virke uden brug af da50???
Avatar billede cdelicht Nybegynder
17. januar 2002 - 13:29 #12
Ikke rigtig, det lyder som om du har tjekket det mest ligetil: at notes.ini har NAMES entry (husk der SKAL være \'komma+1 space\' mellem hver baseangivelse).
Er det ved generering af en mail og klik på \'Addresser\' de får dejl. eller...?
Avatar billede charl8 Nybegynder
17. januar 2002 - 13:40 #13
Ja, men de får ikke en fejl. PAB\'erne kommer bare ikke op i listen over adressebøger - de enste adressebøger, der fremkommer, er brugerens egen NAB og serverens NAB - altså names.nsf på serveren. De andre tre PAB\'er fremkommer ikke!!

I Danmark havde vi samme problem da vi migrerede til version 5 og anden platform, men her opstod problemet, fordi brugernes lokationsdokument ikke skiftede til den rette server automatisk, men når vi rettede serveren til, kom det til at virke.

Her i Finland er problemet bare, at alt står, som jeg forventer det skal. og det virker stadig ikke....Grrr!!!!
Avatar billede cdelicht Nybegynder
17. januar 2002 - 14:09 #14
Hm, mystisk. Og du er sikker på at brugerne har rettighed til at læse i nab\'erne og at de er placeret det rigtige sted på serveren, ikk\'? (ja ja jeg ved godt det er tvielle ? men nogen gange er det sådan noget der løser problemet :-))
Avatar billede charl8 Nybegynder
17. januar 2002 - 14:29 #15
hehe..det er i orden at stille dumme spørgsmål, men ja, det hele er i orden. (har for en sikkerhedsskyld testet igen :-))
Avatar billede cdelicht Nybegynder
17. januar 2002 - 14:49 #16
Så vil jeg stille endnu et par: det er den rigtige notes.ini fil? og serveren har været boot\'et efter rettelser er tilføjet?                          :)
Avatar billede charl8 Nybegynder
17. januar 2002 - 16:30 #17
jepper til det hele.
Avatar billede charl8 Nybegynder
21. januar 2002 - 16:23 #18
Har I opgivet at finde svar til mig??? ;-(
Avatar billede cdelicht Nybegynder
21. januar 2002 - 19:27 #19
jepper til det hele ;-)