Avatar billede sean Nybegynder
21. januar 2002 - 21:38 Der er 17 kommentarer

Sletning af cookies ?!

Hvordan sletter jeg cookies ?

Hvis jeg under Temporary Internet Files prøver at slette filerne er der nogle cookies som ikke kan slettes ?
Avatar billede zhark Nybegynder
21. januar 2002 - 21:45 #1
Nej, hvorfor tror du det? At de så oprettes igen er en anden ting, idet de fleste forlanger at man accepterer cookies!
Avatar billede thaman65 Nybegynder
21. januar 2002 - 21:45 #2
Brug et program som norton cleansweep. Den fjerner alle de unødvendige cookies.
Avatar billede zhark Nybegynder
21. januar 2002 - 21:49 #3
Og f. eks. hvis du har sat eksperten til at logge dig ind automatisk og du sletter cookies skal du have styr på dit password, for det skal nu bruges igen.
Avatar billede gimmy Nybegynder
21. januar 2002 - 22:19 #4
Får du en fejl når du forsøger at slette dem?

Hvis ikke er det øjensynligt fordi de bliver lavet igen.
Prøv at slette dem OG(!) have alle browservinduer lukkede.
Se igen og igen - og igen.
Åbn et browservindue og log ind på eksperten.
Se igen i din temp. i. files - der ligger nu ganske givet et cookie fra eksperten :)
Avatar billede sporado Nybegynder
22. januar 2002 - 12:58 #5
Du ku' osse installere programmet Cookie Cruncher. Det er gratis & kan hentes her:

http://www.rbaworld.com/Programs/CookieCruncher/dlcc211.shtml
Avatar billede werd Nybegynder
22. januar 2002 - 16:05 #6
du kan roligt slette alle filer i dine temporary internet files...
alle de ting du har lavet som autocolplete forsvinder, men det komemr tilbage...

Det er over hovedet ikke nødvendigt at køre hele programmer for at vedligeholde denne mappe!!
Avatar billede werd Nybegynder
22. januar 2002 - 16:06 #7
det eneste der går tabt er autologin som f.eks her på eksperten.... ;-)
Avatar billede zhark Nybegynder
23. januar 2002 - 01:11 #8
Det holder ikke cookkies ude, men jeg foreslår man under Funktioner/internetindstillinger/advanceret sætter hak i hvor der står "tøm mappen midlertidige internet-files, når browseren forlades.
Så vokser den ski' mappe jo ikke ukontrolabelt.
Cookkies er da uskadelige og flere tusinde (for den sags skyld) fylder jo ikke noget der er værd at tale om et par MILLIONER kan måske fylde 1GB :)
Avatar billede professoren Nybegynder
23. januar 2002 - 12:20 #9
Find filene under c:\....\cookies og slette dem ALLE! Så ændre sikkerhedsniveau på din browser, så du kun tillader sites du stoler på at
ligge cookies på din HD.

Alternativet er en "cookie killer" som du kører jævnligt!
Avatar billede werd Nybegynder
26. januar 2002 - 20:24 #10
hmmm... hvad med at acceptere et svar.. ;-)
Avatar billede sean Nybegynder
28. januar 2002 - 19:12 #11
Ja, det er da helt fint at jeg roligt kan slette filerne i temporary internet files ... men det er jo netop problemet !!!
jeg kan slette en masse cookies, undtagen 7-8 stykker som jeg har haft stående i meget lang tid. Hvis jeg vælger dem og vælger delete, ja så ske der ingenting ?!
Avatar billede sean Nybegynder
28. januar 2002 - 19:13 #12
Findes der en gratis version ?!
Avatar billede sean Nybegynder
28. januar 2002 - 19:23 #13
Der er jo ikke noget jeg heller ville end at slette dem alle sammen......
men det kan jeg jo ikke !!!!
Avatar billede zhark Nybegynder
28. januar 2002 - 19:30 #14
Jeg har et lille (ældre) Norton prg og vil tro det kan klare opgave, det er rimelig nemt at bruge!
Avatar billede foodear Praktikant
28. januar 2002 - 19:33 #15
www.google.com søg efetr ad-aware det fjerner stort set alt også spyware cookies! og så er det gratis for private brugere
Avatar billede foodear Praktikant
28. januar 2002 - 19:34 #16
efetr=efter
Avatar billede werd Nybegynder
19. oktober 2002 - 16:11 #17
måske på tide at lukke spørgsmålet?