Avatar billede red_eagle Nybegynder
24. januar 2002 - 16:49 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Run project

Jeg er lige gået i gang med lidt c++ (i dag). Derfor er det måske et lidt n00b spørgsmål :)

Jeg bruger Borland C++ Builder.

Hvorfor kan jeg køre mit project?
Det er simpelhen ikke muligt at trykke på run.
Avatar billede professoren Nybegynder
24. januar 2002 - 16:53 #1
Ja, det er en begynder spørgsmål!! Du kan ikke RUN NOGET SOM HELST
indtil du har:
--skrevet nogle code
--compileret den uden fejl
--lavet en "build" af programmet til .exe fil

Gøre følgende:
--find en eksempel program som er færdigkodet
--compile og lænke den (build) til .exe fil
--prøv at RUN den
Avatar billede red_eagle Nybegynder
24. januar 2002 - 16:56 #2
professoren->
"Ja, det er en begynder spørgsmål!! Du kan ikke RUN NOGET SOM HELST".
Hvorfor så opfarende? Det ved jeg altså godt - jeg har faktisk lige skrevet det !

Jeg HAR skrevet kode, jeg kan ikke komme til at compilere den.

Problemet kommer når jeg begynder at lave menuer osv. (jeg har skrevet hvad de forskellige menu-items skal gøre).
Avatar billede professoren Nybegynder
24. januar 2002 - 17:16 #3
Sorry, jeg troede du har oprettet en "tomt projekt"--dvs en projekt uden kode!

Nå, du har skrevet nogle kode, men det virker ikke, derfor kan du ikke compilere den!
Du skal gå errorlisten igennem, og se om du kan rette fejlene--det kan være en
simpelt stave/syntaxfej.. (det laver vi allesammen). Har du prøvet at kompilere/build/run
er færdig demoprojekt? Det skal man prøve, inden man begynder at skrive kode selv...
Avatar billede red_eagle Nybegynder
24. januar 2002 - 17:20 #4
Ja, det har jeg prøvet. Jeg har også prøvet at gøre det ved et meget lille projekt jeg selv lavede. Det virkede også.

:)
Avatar billede red_eagle Nybegynder
24. januar 2002 - 19:37 #5
K, hvis der er fejl i min kode, hvordan finder jeg dem så?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. januar 2002 - 21:02 #6
proffessor>> man kan sagtens køre et tomt projekt i bcb.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. januar 2002 - 21:04 #7
red_eagle

i vinduet nedenunder koden kommer fejlmedd. hvis du vil se hvad de betyder (nogen af dem er temmeligt kryptiske) kan du markere en og trykke på [F1] - hvis du vil se hvor i koden fejlen opstår kan du dobbeltklikke på fejlmedd.

hvis du stadigt ikke kan komme videre så prøv at sende projektet til admin@dinos.dk -så kan jeg lige kigge på det.
Avatar billede red_eagle Nybegynder
24. januar 2002 - 21:04 #8
Ja, fandt jeg oss' ud af. Men hvorfor dælan' ka' jeg ikk' få det til at virke?
Avatar billede red_eagle Nybegynder
24. januar 2002 - 21:05 #9
Der kommer ingen fejl Jeg kan ikke komme til at klikke på Run :)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. januar 2002 - 21:06 #10
hvis du først lige er gået igang med cpp  så er det måske klogt at lave nogle tuturials først... prøv på www.thebits.org -der er nogle der starter ret let ud, -og så med stigende sværhedsgrader.
Avatar billede red_eagle Nybegynder
24. januar 2002 - 21:09 #11
Tak :)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. januar 2002 - 21:10 #12
np. -men prøv at sende projektet... den borland du bruger hvilken vers. er det ?? (og er det en demo?)
Avatar billede red_eagle Nybegynder
24. januar 2002 - 21:17 #13
Det er en Borland 5 trial.
Avatar billede red_eagle Nybegynder
24. januar 2002 - 21:22 #14
Har sendt dig en mail.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. januar 2002 - 21:26 #15
Avatar billede red_eagle Nybegynder
24. januar 2002 - 21:31 #16
Ja
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. januar 2002 - 21:34 #17
hmm det virker lidt sjovt det her :) -jeg kan ikke åbne den ( kun header og cpp filen. ) - dfm filen må jeg ikke.
Avatar billede red_eagle Nybegynder
24. januar 2002 - 21:37 #18
Hmmm.....jeg ville meget gerne vide hvorfor det opfører sig så underligt!
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. januar 2002 - 21:39 #19
jeg har lige sendt et du skal prøv at åbne / hvis den ikke kan det er det måske en begrænsning i trial udgaven eller sådan noget.
Avatar billede red_eagle Nybegynder
24. januar 2002 - 21:42 #20
Der er overhovedet ingen problemer med at åbne det...tjah, underligt :)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. januar 2002 - 21:45 #21
hmm ja. (det er nu heller ikke fordi jeg er verdensmester i cpp :) så der er måske andre der har en løsning :0)
Avatar billede professoren Nybegynder
28. januar 2002 - 17:09 #22
Grunden til at jeg forslå du køre en "demo projekt" er for at se, om din
compiler er opstillet korrekt--bl.a. path, libraries, osv. Hvis du ikke kan run en
demo projekt, kan du heller ikke run noget andet!
Avatar billede red_eagle Nybegynder
27. februar 2002 - 16:03 #23
Well...fik ikke nogen løsning, men her har i point :)