Avatar billede ingenting Nybegynder
05. februar 2002 - 10:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Inst. af GroupShield Exchange på server

Jeg påtænker at installerer GroupShield Exchange fra Mcafee på vores server.

Denne server er placeret i vores virksomhed og styre alle 16 klienter.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der er nogle af Jer som har erfaring med dette program?

Hvad vil i råde mig til at gøre inden at jeg installerer ovenstående? Jeg påtænker at installerer det efter arbejdstid, da der nok bliver behov for nogle reboots, men hvad mener I om det?

Håber virkelig nogle kender til ovenstående program, eller måske andre programmer som I finder bedre.
Avatar billede riversen Nybegynder
05. februar 2002 - 10:46 #1
Ja, jeg bruger selv groupshield og det kører rigtig godt...

inden du begynder at installere bør du lige tjekke hvilken servicepack den kræver er installeret.

Ellers skulle der ikke være de store problemer mht. installation.
I Exchange admin har du så nogle ekstra options, hvor du kan vælge hvilken mailbox der skal sendes info til ved virus etc.
Avatar billede ingenting Nybegynder
05. februar 2002 - 10:54 #2
Vores Microsoft Exchange Server er følgende:
Version 5.5 (Build 2650.24: Service Pack 3

Selve vores server er følgende:
Microsoft Windows NT Server
Version 4.0 (Build 1381: Service Pack 6

Kan du se nogle problemer I at skulle installerer ovenståen program?
Du har slet ikke haft nogle problemer med dit netværk efter installationen?
Avatar billede riversen Nybegynder
05. februar 2002 - 10:57 #3
nej, jeg ser ingen problemer, men den skal nok sige til, hvis du ikke har korrekt sp installeret...

har ingen problemer haft...den belaster jo ikke netværket...
Avatar billede ingenting Nybegynder
05. februar 2002 - 11:09 #4
Kan den opfange nye vira selv, altså ved mistænksom kode osv.? Scanner den al indgående og udgående post?
Avatar billede riversen Nybegynder
05. februar 2002 - 11:12 #5
den skanner al post og om den kan fange dem afhænger jo af om du husker at opdatere...

jeg har sat det sådan op, og finder groupshield en virus med mail, så bliver mailen smidt i en karantæne-mappe, som kun jeg har adgang til. Desuden får modtageren besked om, at han/hun har modtaget en mail med virus, som dog er siet fra...jeg modtager en kopi af mailen.
Avatar billede ingenting Nybegynder
05. februar 2002 - 11:14 #6
Man kan vel sætte automatisk opdatering på?
Avatar billede riversen Nybegynder
05. februar 2002 - 11:17 #7
jeg kører automatisk opdatering via netshield, og den opdaterer så også groupshield...ved ikke helt, hvis du kun har groupshield...
Avatar billede ingenting Nybegynder
06. februar 2002 - 11:48 #8
Når jeg prøver på at installerer GroupShield, så kommer den frem og siger at jeg skal installerer en nyere service pack der kan håndterer .msi installationens filen!!

pt. kører vi følgende:

Microsoft Windows NT Server
Version 4.0 (Build 1381: Service Pack 6

Hvad skal jeg installerer for at vi kan installerer GroupShield??
Avatar billede ingenting Nybegynder
06. februar 2002 - 11:51 #9
Jeg har fundet ud af, at det er fordi det er version 4.0, og derfor skal der installeres MicroSoft Installer. Ser lige om jeg kan finde det!!
Avatar billede ingenting Nybegynder
09. februar 2002 - 21:41 #10
Tak for hjælpen.
Avatar billede riversen Nybegynder
09. februar 2002 - 22:03 #11
Avatar billede riversen Nybegynder
09. februar 2002 - 22:08 #12
ups, så ikke lige dit indlæg er 3 dage gammel :-)