Avatar billede ravencmp Novice
10. februar 2002 - 22:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

WSH (VBscript) - Hjææææælp mig plz !

Hej alle

Jeg har gennem tiden fået samlet mig en del .bat filer med orsk. tasks som forsøder min tilværelse under Windows 98 heriblandt et oprydningsprogram som fjerner en masse unødige og overflødige irreterende filer og en .inf fil som fjerner nogen keys i registry og yderligere en .bat fil som tilføjer/ændrer nogle ting i registry..

Nu har jeg så fået øjnene på VBscript (WSH) og fundet ud af at med lidt hjælp kan jeg lave et flot lille prgram med dialogboxe og en masse andet i VBS/WSH men jeg kan ikke rigtig finde nogen manualer eller how-tos for newbies ud i det her emne som mig..

Ved henvendelse til mig sender jeg gere en kopi af mine .inf filer/.bat filer til hjælp i udformning af en god sourcecode til VBS/WSH

vær rar at hvis du / i KAN hjælpe at sætte bemærkninger ind i teksten som kan fortælle mig hvordan og hvorledes det hele forgår og virker så jeg også kan lære lidt af det hele

det jeg vil kunne gøre er :

slette/flytte/kopiere/omdøbe filer på kryds og tværs af directories...

fx sletning af mscreate.dir i gennem ALLE dirs inkl. subdirs på harddisken

slette/redigere/oprette/eksportere Registry keys

fx tilføje ting til højrekliksmenuen

ja well jeg tror i HAR forstået hvad det er jeg vil...

evt. kontakt kan ske på mastercrypt@computer.dk eller via Eksperten.dk
Avatar billede glofp Nybegynder
05. marts 2002 - 13:15 #1
Hej, jeg kan desværre ikke hjælpe dig til at forstå WHS bedre, idet jeg selv lige netop er begyndt at skulle anvende WHS til at lave scripte, men jeg kan anbefale ihvertfald 2 bøger på danks, nemlig:
Windows ScriptHost 2.0 - Forlaget Globe, ISBN: 87-7900-076-2, og
Windows Script Host, Forlag: Ingeniøren|bøger, ISBN:87-571-2324-1
Herudover findes selvfølgelig en masse materiale på engelsk.
God fornøjelse.
Avatar billede ravencmp Novice
02. august 2003 - 16:40 #2
Med henvisning til LRD's indlæg vedr. alle mine åbne spørgsmål (http://www.eksperten.dk/spm/382838) smider jeg nu denne og svarer selv på mit spørgsmål siden der åbenbart ikke er nogen andre der interesserer sig for at hjælpe mig.

Tusind tak for din kommentar glofp, ked af at du ik kunen hjælpe og at andre har ignoreret mig !!!!