Avatar billede sbhansen Nybegynder
18. februar 2002 - 14:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lotus WordPro, kan man lave smiley med :-) hvordan ellers?

Ja, titlen giver næster sig selv.
Vi har smartrediger og vi har fraser, men smilies?

Er der en bestemt indstilling jeg skal sætte for at lave den slags smartrediger?

/Søren
Avatar billede jimsim Nybegynder
18. februar 2002 - 14:46 #1
Kunne du forklare det lidt mere...
Avatar billede sbhansen Nybegynder
18. februar 2002 - 15:55 #2
hvis man i MS Word skriver de tre tegn :-) laver autokorrekturen det umiddelbart om til et lille smilende ansigt, tilsvarende surt ansigt med :-(, grinende med :D og alle de andre som chattere bruger konstant. Men når jeg i WordPro indtaster  :-)  ændres dette IKKE til et ansigt. Under menupunktet smart-rediger (Filer|Indstillinger|Smartrediger) kan jeg fortælle, at fx. JJH = Jens Jørgen Hansen, således at dette automatisk ændres i dokumentet. - Tilsvarende ønsker jeg at jeg ser det lille smilende ansigt, når jeg skriver :-)
- Var det en bedre forklaring?
Avatar billede khvid Nybegynder
18. februar 2002 - 19:14 #3
Jeg tror ikke, at man ved hjælp af smartrediger kan lave en løsning som i MS Word. Her er, hvad jeg har gjort:

Jeg har optaget et script, hvor jeg skiftede til Wingdings og tastede stort J og derefter vendte tilbage til oprindeligt tegnsæt. Dette script har jeg gemt som smiley.lwp i script-mappen og derefter oprettet et smarticon med tilknyttet script. Bøvlet, men det virker!

Her er scriptet:

Sub Main
    .Text.Font.FontName = "Wingdings"
    .Type "J"
    .Text.Font.RevertToStyle $LwpFontPropertyName
End Sub

Som sagt ikke halvt så smart som løsningen i MS Word, men det virker trods alt.
Avatar billede sbhansen Nybegynder
18. februar 2002 - 21:02 #4
LOL, khvid - det skal du alligevel have point for!!! :-)
Det var da egentlig en overraskende, ihærdig og hamrende vanvittig manøvre for at lave en smiley...

Ja, nogengange skal man jo bare have det man VIL have!