Avatar billede jes_petersen Nybegynder
26. februar 2002 - 00:11 Der er 7 kommentarer

10-4Media.dk Igen

Efter den halvpinlige fejl før prøver vi lige igen - som sagt: Kritik, rettelser, ris, ros, karakterer - alt...

Og kig så lige på højreklik-menuen... ;-)
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
26. februar 2002 - 00:12 #1
http://www.10-4Media.dk til dem der ikke var med før...
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2002 - 00:36 #2
Kritik:

Højrekliksmenuen finder jeg kun fordi du har fortalt mig det. Der er et eller andet galt med fontene, jeg har nogle (kinesiske?) tegn imellem.

Siden er ikke særligt stor, og alt åbner i irriterende popups. De bør åbne i samme side.

Utrolig træls detalje at side flyver rundt på skærmen hvis man kommer til at køre cursoren op i topbaren. Minder lidt om vart tyggegummi som man har fåetpå fingrene, og nu ikke kan ryste af.

Din menu er for mig ikke tydelig nok lav den evt i en anden farve end hvid.

Pixelgrafik er ikke hot mere.

De der prikker i højre side ligner menupunkter.

Positiv kritik er der da også, farverne spiller meget godt sammen....
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
26. februar 2002 - 11:36 #3
Ja højreklik menuen er alt for advanceret, det er de færreste der har tænkt på at højre klikke for at få menuen frem. Når du så højreklikker ødelægges siden lidt, da menuen ikke kan være inden for den oprindelige ramme. Og egentlig synes jeg heller ikke at der er nogen grund til at have to menuer, kan du ikke nøjes med den almindelige menu, som er oppe i venstre hjørne?

Når du kommer ind på siden, er det faktisk umuligt at se hvad siden handler om, du kan se at det er for noget der hedder 10-4 media, men hvad er det? Istedet for at have nyhederne på forsiden, ville jeg lave en lille forklaring af siden indhold/budskab. Det vil sige at jeg vil lade siden "kompetencer" lade være din forside.

Flyt evt. nyhederne ind på en underside.

En utrolig irriterende ting, er hvis du holder musen over prikkerne øverst, midt for. Så sidder musen fast, og du kan flytte rundt med ruden, og så vidt jeg kan se er den enste måde at slippe fri, at højre klikke

En god side, men jeg synes stadig at du har en del at arbejde videre med.
Avatar billede roedz Nybegynder
26. februar 2002 - 12:53 #4
Jeg synes I mangler nogle refenencer, så jeres mulige kunder kan se, hvad i har lavet før, og derigennem få et indtryk af, hvad I kan i forhold til hvad kunden søger. Eller det bare mig der ikke kan finde dem .... ja det siger jo også lidt om brugervenligheden.

Jeg synes siden er fed, en smule nyskabende, men ikke anvendelige i firma sammmenhæng, da jeres mulige kunder hurtigt vil gå videre, da siden ikke ligefrem er let at finde rundt på, hvis man ikke normalt bruge meget tid på nettet.

Jeg vil mene at på en firma-side betyder brugevenligheden 70% af helhedsindtrykket, men selvfølge har design osv også noget at sige, siden skal virke prof....

Håber Du kan bruge det til noget :)

//Roedz
www.9interactive.dk
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
26. februar 2002 - 16:06 #5
Ok, men hvad så hvis jeg fjernede de interne links i højreklik-menuen, så folk udelukkende kunne bruge menuen til venstre til navigation på sitet... Kunne man så ikke lade min højreklik-menu beholde Explorer-funktionerne (vis kilde, udskriv, etc.) - bare for originalitetens skyld...
Avatar billede oasen Nybegynder
27. februar 2002 - 00:43 #6
Hvorfor skal der springe et vindue op foran det egentlige vindue? Det virkede lidt forvirrende, og jeg ville da heller aldrig drømme om at højreklikke for at få sidemenuen frem. Men ellers pæne og elegante menuer, synes jeg.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. februar 2002 - 10:03 #7
jes_petersen> Det synes jeg ville være den bedste ide, altså at du fjerne højrekliksmenuen, så man udelukkende bruger menuen i venstre side.