Avatar billede jonas- Nybegynder
01. marts 2002 - 15:10 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Popup

Jeg skal bruge et popupcript, der åbner ved klik på link. Men hvordan gør jeg dette, når der er flere en 1 link der skal åbnes på siden?
Avatar billede ncp Nybegynder
01. marts 2002 - 15:15 #1
laver en funktion...
Avatar billede milo Nybegynder
01. marts 2002 - 15:15 #2
øh hvad er problemet med at der er 2 ? at funktionen har samme navn? så bare ændre navnet på funktionen, og så selvfølgelig kaldet()
Avatar billede proboss Nybegynder
01. marts 2002 - 15:16 #3
Avatar billede missinglink Nybegynder
01. marts 2002 - 15:16 #4
øhhh target=_blank er det det du mener??
Avatar billede ncp Nybegynder
01. marts 2002 - 15:16 #5
function popup(url,width,height) {
    popup = window.open(url,'lysavis','width='+width+',height='+height+',top=50,left=50,noresize');
    popup.focus();
}
Avatar billede milo Nybegynder
01. marts 2002 - 15:17 #6
ja...ncp, men har han 2 popups dr ska åbnes og han ikke ændrer funktions navnet, så kager det...
Avatar billede ncp Nybegynder
01. marts 2002 - 15:18 #7
link:
<a href="#" onclick="popup('lol.htm', 200, 400)">KLIK HER</a>
Avatar billede jonas- Nybegynder
01. marts 2002 - 15:18 #8
Ja, men er der ikke en simplere måde, så man
ikke skal skrive

<html>
<head>
<Script language="JavaScript">
<!--
function 1()
{
window.open("http://1", "velkommen", "height=100, width=100, status=no,toolbar=no,location=no,menu=no,resizeable=no scrollbar=no");
}
// -->
</script>
</head>
<body>
<a href="java script:1();">1</a>
</body>
</html>

Men kan ligge selve linket ned i <a href=".....> ?

missinglink: øhhhh NEJ!
Avatar billede ncp Nybegynder
01. marts 2002 - 15:20 #9
Sådan som jeg forstår det skal han have 2 link der åbner den samme popup...
Avatar billede ncp Nybegynder
01. marts 2002 - 15:23 #10
Funktionen (placeres i lige før </head>)
function popup(urlet,ulrto) {
    popupet = window.open(urlet,'lysavis','width=200,height=400,top=50,left=50,noresize');
    popupto = window.open(urlto,'lysavis','width=200,height=400,top=50,left=50,noresize');
    popupet.focus();
    popupto.focus();
}

Link:
<a href="#" onclick="popup('sideet.htm', 'sideto.htm')">ÅBEN TO POPUP - KLIK HER</a>
Avatar billede gryn Nybegynder
01. marts 2002 - 15:45 #11
Det virker vist ikke, hvis der er to med samme navn... skriv i stedet:

<script language="javascript">
  Funktionen (placeres i lige før </head>)
function popup(urlet,ulrto) {
    popupet = window.open(urlet,'navnet','width=200,height=400,top=50,left=50,noresize');
    popupto = window.open(urlto,'navnto','width=200,height=400,top=50,left=50,noresize');
    popupet.focus();
    popupto.focus();
}
</script>

Link:
<a href="#" onclick="popup('sideet.htm', 'sideto.htm')">ÅBEN TO POPUP - KLIK HER</a>