Avatar billede euhp Nybegynder
30. maj 2000 - 03:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Automatisk session end når bruger lukker browser eller går til andet site

Spørgsmålet er i titlen.

Nogen der ved hvordan man afslutter en session, når brugeren lukker sin browser eller går til andet site?

(De har det kørende på dating.dk)

Jeg giver 300 point for et svar, der virker :-)

-peter
Avatar billede euhp Nybegynder
30. maj 2000 - 03:59 #1
Glemte lige... I kan se sitet det skal køre på på

www.shepherdmoons.net

-peter
Avatar billede chruker Nybegynder
30. maj 2000 - 04:38 #2
Når browseren lukkes skulle den slette alle cookies som er gemt i dens hukommelse, hvilket blandt andet er session cookies, dermed slutter den session.

Har du en logaf knap på din side kan du afslutte sessionen med Session.Abandon

Men hvis du skal lave noget hvor sessionen stopper bare fordi brugeren indtaster en ny adresse, bliver du nødt til at lave det med et frameset. I det frameset skal du have en skjult frame. I den frame loades der en html side hvor der i BODY tagged står noget med onUnload="href.location('logout.asp')"  Det skal lige siges at jeg ikke aner om det virker.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
30. maj 2000 - 10:20 #3
Det gør det og det skal laves sådan her :

<frameset OnBeforeUnload="self.window.open('dinlogudfil!.asp','Logout','left=0,top=0,height=10,width=10,resizable=no,status=no,toolbar=no,menubar=no,location=no')">
    <frame name="main" src="heledinside.asp" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="auto" frameborder="no">
</frameset>

Når siden så bliver forladt af brugeren, så kører den en logout fil, som du har lavet ... den eksekvere den funktion, som normalt logger en bruger ud ... !

Skriv til mig, hvis du ikke kan få det til at virke ! Så skal jeg være der!
Avatar billede phylox2 Nybegynder
30. maj 2000 - 14:24 #4
Det skal lige siges, at man ikke kan se, at selve siden kører i en frame, idet denne fylder hele skærmen!

Det bevirker også, at man kun kan se http://www.shepherdmoons.net i adresselinien og ikke http://www.shepherdmoons.net/etellerandet/enfil.html i adresselinien :)
Avatar billede a-torsten Nybegynder
30. maj 2000 - 20:11 #5
Phylox....

Og så virker den ikke i Netscape.....

-Anders
Avatar billede euhp Nybegynder
31. maj 2000 - 02:43 #6
OK.
Jeg har det til at køre. Men hvis brugeren klikker på et eksternt link på mit site (fx i gæstebog) som ikke loader i nyt vindue, så sker der ikke noget.

Nogen ideer til at løse dette? Mail mig på peter@shepherdmoons.net.

Ellers vil jeg sige tak for hjælpen og tildele jer begge pointene, samme svar men jeg lovede jo :-)

(selvom at jeg nu ser at jeg bare kunne have set sourcen for dating sitet, heheh...)

-peter
Avatar billede phylox2 Nybegynder
31. maj 2000 - 08:30 #7
Jeg prøver lige at oversættes :

"Du har fået det til at køre, men hvis brugeren klikker på et eksternt link på siten (fx gæstebog) som ikke loader i nyt vindue, så sker det ikke noget."

Hvad skulle der ske, når man klikker på det link, da ? Det er vel ikke meningen, at man skal logge brugerne ud, hvis de vil skrive i gæstebogen ?

Jeg kan ikke lige forstå din problemstilling - forklar lige lidt nærmere - så skal jeg være der !
Avatar billede phylox2 Nybegynder
31. maj 2000 - 08:41 #8
En anden ting er, at det ville være smart, som jeg også har skrevet, at have http://www.shepherdmoons.net stående i adresselinien, i stedet for http://www.shepherdmoons.net/home som nu ... du kan sagtens have din introside med under dette script ... !

<frameset OnBeforeUnload="self.window.open('dinlogudfil!.asp','Logout','left=0,top=0,height=10,width=10,resizable=no,status=no,toolbar=no,menubar=no,location=no')">
    <frame name="main" src="heledinside.asp" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="auto" frameborder="no">
</frameset>

<frameset OnBeforeUnload="self.window.open('/logoff.asp','Logout','left=32,top=32,height=32,width=256,resizable=no,status=no,toolbar=no,menubar=no,location=no')" cols="*">
  <frame name="main" target="_self" src="http://www.shepherdmoons.net" scrolling="auto" marginwidth="0" marginheight="0" noresize>
  <noframes>
<body topmargin="0" leftmargin="0" text="#FFFFFF" link="#A0A0AA" bgcolor="#262626">
  <p>This site optimally uses frames, but your browser doesn't support them. <a href="/home.asp">Go here</a> to load the entrance page.</p>
  </body>
  </noframes>
</frameset>

og så bare køre denne på introsiden også ... så skulle du ikke gerne have alle de /home o.a. endelser med i adresse linien :)