Avatar billede nogetfx Nybegynder
04. marts 2002 - 22:06 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Skærm 21

Jeg overvejer meget kraftigt at købe ny skærm, og vil virkelig godt en kanon skærm, da jeg baruger så meget tid foran den. Men da der ikke er så mange anmeldelser af skærme, søger jeg folk der har personlige erfaringer:
Min karv er: 21" min. 1600x1200 @ 80Hz

Har selv tænkt på den her:
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514787926

1: Er dernogen der ved om Sony stadig har de 2 trælse streger..

/Lars
Avatar billede celinder Nybegynder
04. marts 2002 - 22:10 #1
ja, sony har stadig de streger, de har hvist nok patent på dem !!!

De er jo super coool selvom de har de streger, mig bekendt er det noget med at de simpelthent ikke kan lave dem uden da de bøjer nogle ting osv, dermed slipper man ikke for steegerne
Avatar billede binman Nybegynder
04. marts 2002 - 22:11 #2
Jep det har de. men de blevet mindre synlige. Det er billederøret der laver stregerne så hvis du vil undgå disse så skal din skærm ikke have et sony trinitron billederør. Da jeg er webdesigner og sidder 15 timer om dagen foran skærmen kan jeg kun anbefale 19" andet bliver en tand for uoverskueligt. Håber det hjalp
Avatar billede nogetfx Nybegynder
04. marts 2002 - 22:13 #3
Hmm... Sidder selv ved en 21" på arbejde og det passer mig fint.. hehe
Binman >> Hvilken en..?
Avatar billede stomper Nybegynder
04. marts 2002 - 22:15 #4
jeg bruger Philips Brilliance 201B10 XSD USB som er nummeret mindre end din den har ikke lige så god opløsning men jeg er stadigvæk meget glad for den, biledet er altid skarpt og den er god at se DVD på, du skal dog min. have et GeForce 3 før jeg ville anbefale så stor en skærm, jeg kender en der har 2'er og så bliver det lidt sløret!!! bruger selv GeForceT1300
Avatar billede binman Nybegynder
04. marts 2002 - 22:15 #5
hvilken hvad???? nogetfx
Avatar billede nogetfx Nybegynder
04. marts 2002 - 22:17 #6
binman>> Øhh hvilken skærm
Avatar billede nogetfx Nybegynder
04. marts 2002 - 22:19 #7
Jeg bruger et Matrox G500, med et knivskarpt billede
Avatar billede nogetfx Nybegynder
04. marts 2002 - 22:22 #8
Men har Philips ikke ellers et godt ry..?
Avatar billede thaufer Nybegynder
04. marts 2002 - 22:24 #9
jo, de er ret najs
Avatar billede webben Nybegynder
04. marts 2002 - 22:25 #10
hvorfor ikke en Eizo skærm... har set nogen 21" skærme og man kan ikke andet end at savle når man ser sådan en fætter :D
Avatar billede nogetfx Nybegynder
04. marts 2002 - 22:30 #11
webben>> Jeg kender ikke det mærke, så det er kun hvis nogen kan anbefale dem meget, at jeg vil overveje...
Avatar billede whatever Nybegynder
05. marts 2002 - 01:44 #12
EIZO's skærme er vist ret gode. Men også noget dyre. Ellers kan jeg anbefale Samsungs NF-serie. Det er deres topmodel-serie indenfor CRT-skærme. Har selv 19" udgaven (900NF), og ja det er en trinitron og har derfor 2 streger ligesom alle andre trinitron-skærme. Men det er en vanesag, når man har brugt den et stykke tid, ligger man kun mærke til dem når man desederet kigger efter dem. Tag evt. et kik på Samsung 1200NF (22") 1600x1200 i 125Hz og 1920x1440 i 92Hz, se http://www.samsungelectronics.com/monitor/1200nf.html.
Avatar billede the_email Nybegynder
05. marts 2002 - 10:51 #13
Jeg har en gammel RasterOps 20" med Triniton billedrør og jeg lægger aldrig mærke til de to streger, de kan næsten kun ses når skærmen er hvid.
Men billedet er knivskarpt og den kan kører 1280*1024 100Hz, uden probs.

TheEmail.
Avatar billede nogetfx Nybegynder
05. marts 2002 - 12:13 #14
Jeg sidder også ved en Sony Tritron på arbejdet, men hvis du sidder i photoshop, og virkelig arbjeder i detaljer, så generer de streger mig...
Avatar billede nogetfx Nybegynder
09. marts 2002 - 16:32 #15
Jeg takker for indlæggen, dem der ikke har lavet et svar, lav lige et...
Avatar billede whatever Nybegynder
10. marts 2002 - 19:37 #16
Et stk. svar.
Avatar billede nogetfx Nybegynder
14. marts 2002 - 04:42 #17
Whatever >> Det var der ikke meget svar over.. hehe
Avatar billede celinder Nybegynder
14. marts 2002 - 09:05 #18
ok her ! SVAR
Avatar billede whatever Nybegynder
14. marts 2002 - 11:41 #19
ups. et svar.