Avatar billede lasse666 Novice
12. marts 2002 - 06:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Min PC siger som en Turbinehal pga volcano 7!!!

Hejsa, nogen der kan hjælpe mig?
Jeg har lige skiftet fra en volcano 6 til den nye volcano 7 fra Thermaltake. Ved min volcano 6 havde jeg sat den til at køre 6 volt i stedet for 12 (standard) ved at pille den røde ledning ud af fanene og tilslutte den et strømkabel.
Mit spørgsmål er nu:
Er jeg virkelig nødt til at gøre det samme ved den her nye smarte volcano 7?
(jeg skulle måske slet ikke have skiftet den ud)
Eller kan jeg indstille det et andet sted?
Det er bare det at der udover fanen også er et almindeligt strømstik på min nye køler....kan jeg bare tage den røde ledning fra som jeg kunne det ved volcano 6éren eller hvad?
Den kører 4500 RPM og det larmer mildest talt ulideligt, men det var nøjagtigt det samme med 6éren indtil jeg gav den de 6 volt istedet fra 12
Der står på siden af æsken til køleren:
Rated voltage:  12 VDC
Started Voltage:  7 VDC
Rated Current: 0.18 - 0.45 AMP
Power Input: 2.16W - 5.4 W
Fan Speed: 2900 RPM at 25 degrees C.
          5000 RPM at 35 degrees C.
Max Airflow: 46 CFM at 2900 RPM
            53 CFM at 5000 RPM
Noise: 27 db at 2900 RPM
      39 db at 5000 RPM

På forsiden er den en pil hen på sådan en lille grøn diode der sidder på siden af køleren og dertil står der:

Temparature Control (variable fan speed)

vil det så sige at den skifter alt efter hvor meget jeg belaster CPUen?
Den må simpelthen kunne fås til at sige mindre, hvad gør jeg?
Avatar billede djm33 Nybegynder
12. marts 2002 - 07:01 #1
Det eneste jeg kan sige er: Køb en Silent Viking... Larmer meget vild... Køler skide godt. Kan klare op til XP2000
Avatar billede lasse666 Novice
12. marts 2002 - 08:09 #2
fint nok, men jeg var nu kanonglad for volcano 6 og er overbevist om at jeg også vil blive det for 7éren. VEd at nesætte fra 12 til 6 volt på volcano 6éren steg jeg kun 4 grader!!
Men jeg er ikke sikker på om jeg bare kan ændre den nye 7ér her fra 12 til 6 volt på samme måde som jeg gjorde det med 6éren..?
Erfaringer please?
Avatar billede lasse666 Novice
12. marts 2002 - 17:39 #3
Er der slet ingen der kan hjælpe mig?
Avatar billede lasse666 Novice
15. december 2003 - 17:30 #4
nå ikke