Avatar billede blach Nybegynder
16. marts 2002 - 15:19 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

jaha.dk

Hej!

Jeg har oprettet et webhotel på jaha.dk, men kan ikke få min upload til at virke.. nogen der ved hvad jeg skal gøre???

http://www.lektiecafe.jaha.dk/up.php

Avatar billede mr-bob Nybegynder
16. marts 2002 - 15:20 #1
ved ikke men tror ikke at du er i den rigtige kategori!!!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
16. marts 2002 - 15:21 #2
sorry min fejl!
Avatar billede snigermunken Nybegynder
16. marts 2002 - 15:21 #3
du kan starte med at vise os din kode så vi kan se hvad du har lavet.
Avatar billede htx98i17 Professor
16. marts 2002 - 15:22 #4
action i <form> er forkert...
Avatar billede blach Nybegynder
16. marts 2002 - 15:25 #5
Jeg har disse 3 sat:
<?
$sizelimit = "yes"; //Do you want a size limit, yes or no?
$sizebytes = "500000"; //size limit in bytes
$absolute_path = "/home/virtual_users/jaha.dk/lektiecafe/opgaver/$fag"; //Absolute path to where files are uploaded
?>

Min form-action er:
<form method=POST action=doupload enctype=multipart/form-data>

Og resten af koden uden forms og andet skidt:
<?
//File Upload
$db = mysql_connect("xxx","xxx","xxx");
mysql_select_db("xxx",$db);
$dato = time();
$godkendt = "0";

switch($action) {
case "doupload":
$dir = "dir";
if ($file != "") {

if (file_exists("$absolute_path/$file_name")) {
die("<br>Filen eksisterer allerede i vores arkiv. Hvis det alligevel er en opgave du mener vi ikke har, så omdøb venligst filens navn.");
}

if (($sizelimit == "yes") && ($file_size > $sizebytes)) {
die("<br>Filen er for stor. Den må højest fylde $sizebytes bytes!");
}

@copy($file, "$absolute_path/$file_name") or die("Filen kunne ikke uploades! Kontakt venligst Lektie Teamet hvis dette ikke ordner sig.");
mysql_query("INSERT INTO opgaver (titel,fil_navn,navn,mail,fag,karakter,beskrivelse,dato,type,skole,size,godkendt) VALUES ('$titel','$file_name','$navn','$mail','$fag','$karakter','$beskrivelse','$dato','$file_type','$skole','$file_size','$godkendt')");

} else {
die("<br>Vælg venligst en fil at uploade");
}
echo "<br>Opgaven <i>".$file_name."</i> blev lagt op!<br>Vi siger mange gange tak for behjælpeligheden og din opgave vil forhåbentligt blive godkendt af vores team...";
echo "<br>";

break;
}
?>
Avatar billede blach Nybegynder
16. marts 2002 - 15:26 #6
-det hele virker fint på min egen server - dog med ændret hjemmekatalog:
$absolute_path = "/home/virtual_users/jaha.dk/lektiecafe/opgaver/$fag";
Avatar billede snigermunken Nybegynder
16. marts 2002 - 15:28 #7
det er en linux server du kører på?

Vis det er så er det nok et problem med rettighederne, prøv via ftp at tjekke om filerne bliver uploadet.
Avatar billede blach Nybegynder
16. marts 2002 - 15:32 #8
Der hjemme er det en linux server!
Der er givet chmod 777 til alle mapperne i biblioteket...

Tror I det er jaha.dk som ikke giver rettigheder til upload? Jeg går ud far de også kører på linux server!
Avatar billede snigermunken Nybegynder
16. marts 2002 - 15:40 #9
En ven havde lavet et upload system til sin side, men når han uploadede billederne til siden, så fik har aldrig nogenside rettigheder til filerne, har havde billederne oppe på siden men han kunne bare ikke vise dem.

Men kan du se om filerne bliver uploadet eller ej?
Avatar billede blach Nybegynder
16. marts 2002 - 16:41 #10
når jeg går ind i mapperne via ftp er der ingen filer...
Avatar billede snigermunken Nybegynder
16. marts 2002 - 18:05 #11
ok sikker på stien er rigtig?

Og ved du om du kan uploade til din server?
Avatar billede blach Nybegynder
16. marts 2002 - 19:33 #12
Den virker nu på min egen server hvis jeg sætter
<form method=POST action=<? $PHP_SELF ?>?action=doupload enctype=multipart/form-data>

men virker stadig ikke her:
http://www.lektiecafe.jaha.dk/up.php

Nogen ideer?
Avatar billede snigermunken Nybegynder
16. marts 2002 - 19:45 #13
Mit bud er, vis din /home/virtual_users/jaha.dk/lektiecafe/opgaver/$fag er rigtig, så må det væe dit webhotel det ikke understøtter uploads.
Avatar billede barefoot Nybegynder
16. marts 2002 - 22:36 #14
Prøv at læse her engang:
http://dk.php.net/manual/en/features.file-upload.php
Du griber det lidt forkert an synes jeg.
Du skal bruge $HTTP_POST_FILES en del.
Og prøv at overholde html standarterne, din action= linie skal være sådan:
<form method="POST" action="<?=$PHP_SELF ?>?action=doupload" enctype="multipart/form-data">
Avatar billede blach Nybegynder
17. marts 2002 - 16:31 #15
Hmm, jeg rettede scriptet til... men tak for hjælpen!