Avatar billede thenaztyp Nybegynder
17. marts 2002 - 11:51 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ny Pc!

Jeg skal have ny pc, men jeg er ik lige up-todate med hvad der er bedst og hvad der er noget lort. Jeg har tænkt mig at skulle have en P4 min.1Ghz med 128 (har128 i forvejen) 50gb Hd, grafikkort har jeg.
Nogen som vil hjælpe...??
Avatar billede stomper Nybegynder
17. marts 2002 - 11:55 #1
køb helere en AMD XP 1600-1800
AMD er meget hurtiger til alm. computerbrug hvor P4 er bedre til firma og serverbrug.
hvis det ikke er et min. GeForce 2 ville jeg købe et sådan eller nyere.
Avatar billede wanix Praktikant
17. marts 2002 - 11:55 #2
Jeg ved ikke om p4 er lavet så små! Ellers skulle du da gerene have den lidt større end 1ghz, altså til at spille med ville jeg da foretrække omkring de 2ghz...... Men det kommer jo lidt an på hvad du skal bruge den til!
Avatar billede nesral Nybegynder
17. marts 2002 - 11:59 #3
jeg vil også råde dig til at købe en AMD eventuelt en xp palmino
med min. 256 mb ram med hensyn til skærmkort vil jeg give stomper ret..
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
17. marts 2002 - 12:07 #4
Skal du bruge den til video redigering eller lignende billedbehandling skal du op til 512 Mb Ram DDR PC 2100 eller 2700 med tilhørende bundkort
Avatar billede zniper Nybegynder
17. marts 2002 - 12:11 #5
Hør ikke på "stomper" du skal ikke købe WinXP!!!!! havde det selv, og FUCK det er dårligt, jeg ville nok vælge istedet for 128, 256 el. 512 helst AMD!

Gonna Frags some Nazis
Avatar billede shamanic Nybegynder
17. marts 2002 - 12:42 #6
Avatar billede shamanic Nybegynder
17. marts 2002 - 12:44 #7
der har jeg lavet et forholdsvis billig system, som der så også kan ændres på.
hvis du har mange penge så vælg dribble's løsning
Avatar billede niklaj Nybegynder
17. marts 2002 - 12:55 #8
Jeg vil mene du skla have en AMD XP 1800-2100. Hvis du vil have P4 skal det op og være min 1,6 GHz. Hvis du har 128 Mb ram i forvejen lyder 128 ekstra fint. Og så vil jeg mene du skal have et GeForce 3. Du kan evt. Skrive til mig Toerring@worldonline.dk og så kan jeg sammensætte noget til dig efter dine behov.
Avatar billede zniper Nybegynder
17. marts 2002 - 13:49 #9
Køb ikke WinXP..............Lov mig det!
Avatar billede clansite.dk Nybegynder
17. marts 2002 - 20:35 #10
Du skal have en spids !:

AMD Thunderbird Proc 1400 mhz  FSB  266 mhz -> Er meget billige i denne tid Lige omkring 1000 kr !

Jeg anbefaler kraftigt at du ligger ud med 256 DDR-Ram, da SD-Ram klart er på vej UD!!!. Hvis du ikke vil skille dig af din 128-blok, kan du købe et bundkort der understøtter begge dele! F.X. A7A266-E,SocketA, ALI M1647, >2000 Mhz, SD&DDR, ATA133
Det er en dejlig lille fætter, med meget knald i ! Prisen på dette vilddyr liger på ca. en 1000 lap !

Hvad angår gfx, anbefaler jeg Daytona GeForce3 Ti 200 128 MB DDR-Ram. Prisen er ca. 1700 kr, og der er ikke mange opg. den ikke kan klare!!

Når vi snakker HD, så skal du da have en DiamondMax Plus 60 60GB, den spinder, som en mis, med 7200RPM og det skulle rigeligt, med mindre du leger meget med video på din com. Prisen er: 1.135 kr.

Af lydkortet skal det simpelthen bare være SoundBlaster Live ! 1024 stemmer, understøtter soround sounmd, og alt det andet snask som man aldrig bruger, men er rart at blære sig med ! Pris ca. 350 !

Vi har gjort hvad vi kunne for at samle lavprisPC der aligevel sparker temlig vildt !
Den skal nok holdes nogen lunde ovenvande de næste 12 måneder ! (Til dem der fatter mega minus er 12 måneder, altså det samme som et år !)

Hvis du har brug for mere info, så bare smid en lille email på webmaster@clansite.dk !

/Svar fra ClanSite.dk hardware service !
Avatar billede thenaztyp Nybegynder
19. marts 2002 - 08:52 #11
Hvad er billigst at samle pcen selv eller købe den samlet?
Og er det svært at samle den selv.
Avatar billede niklaj Nybegynder
19. marts 2002 - 13:43 #12
Det er klart billigst at samle den selv, og det er næsten som at klø sig i nakken, hvis du bare har en smule forstand på computere.
Avatar billede clansite.dk Nybegynder
19. marts 2002 - 17:01 #13
Det er nemt nok at samnle..... Du kan evt. kigge på lidt oplysninger om hvordan man gør !
Avatar billede thenaztyp Nybegynder
19. marts 2002 - 22:07 #14
Okay, tror jeg samler noget sammen..
Men jeg kommer tilbage, når jeg skal til at købe.. 2-3 ugers tid...
Avatar billede zniper Nybegynder
19. marts 2002 - 22:14 #15
OK?