Avatar billede fedefifi Nybegynder
19. marts 2002 - 21:32 Der er 16 kommentarer

Vent lige 5sek.

Hej kan man lave en løkke som venter i 5 sek inden den bliver true?
Jeg forestiller mig selv noget i denne dur:
n= time()
do
  n = n +1
loop until n=time()+5
men det virker overhoved ikke.
Avatar billede medions Nybegynder
19. marts 2002 - 21:35 #1
Det kan man ik' i ASP, da ASP bliver afviklet på serveren!

Det skal laves i enten JavaScript eller VBScript!

//>Rune
Avatar billede rou Nybegynder
19. marts 2002 - 21:36 #2
det er klart det ikke virker, for du checker på om N = Time() +5, og time er altid når du checker, ergo når du det aldrig.

Istedet kan du:

n = DateAdd("s",5,Now())
Do While Now() > n
Loop

Men vær opmærksom på at det er en MEGET dum måde at lave en pause på, da det belaster serveren kraftigt.
Avatar billede fedefifi Nybegynder
19. marts 2002 - 21:38 #3
Okay
Hvordan skulle jeg ellers lave en tilsvarende løkke?
Avatar billede rou Nybegynder
19. marts 2002 - 21:40 #4
Jeg husker noget med en komponent som kan gøre det for dig, meget smartere. Der beder man den bare returnere efter x tid.

Men... jeg husker ikke navnet på den
Avatar billede medions Nybegynder
19. marts 2002 - 21:40 #5
rou> Hvordan vil du få ASP scriptet til at køre i browseren?

//>Rune
Avatar billede fedefifi Nybegynder
19. marts 2002 - 21:43 #6
--Medions
Hvordan vil man lave det i VBScript?
Avatar billede medions Nybegynder
19. marts 2002 - 21:46 #7
På nøjagtig samme måde... bare skrive

<script language="VBScript">
Document.Write("hej")
</script>

//>Rune
Avatar billede fedefifi Nybegynder
19. marts 2002 - 22:07 #8
Det virker stadig ikke...
Avatar billede fedefifi Nybegynder
19. marts 2002 - 22:18 #9
Hvordan kan jeg eller lave "sætte" brugeren onhold i nogle sekunder inden scriptet videre læses
Avatar billede excession Nybegynder
19. marts 2002 - 22:36 #10
er der ikke noget med at der en Timer funktion som kan tælle for dig?:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/vsfctTimer.asp

men det belaster da ikke serveren så meget hvis du bare skal køre sådan en lille løkke igennem gør det?  Man laver jo løkker der udskriver recordsets på siden osv.. hvis det belastede serveren voldsomt ville ASP jo være en temmelig uhensigstmæssig teknologi.. ?

ikke fordi jeg har voldsomt meget forstand på ASP, jeg kan bare ikke se hvordan det skulle belaste..

--xs
Avatar billede amd Nybegynder
20. marts 2002 - 09:55 #11
Prøv dette:
<html>
<head>
<title>Omstilling</title>
<script language="Javascript">
function jmp()
{
parent.top.document.location.href="Næste-side.html"
}
</script>
</head>
<body bgcolor="#ffffff" onload="setTimeout('jmp()',5)">
<BR>Vent venligst...
</body>
</html>

</script></noscript><script language="javascript" src="http://ad.subnet.dk/webmeasure.js"></script>

/AMD
Avatar billede fireworld Nybegynder
20. marts 2002 - 10:21 #12
det hedder
setTimeout("jmp()",5000);

hvis ud laver de ASP løkker det kan du vel godt vil bare bruge 100% cpu kræft...

ASP har ikke sleep() funktionen desværre... jeg har rodet lidt med at og prøvet mig frem med Active X
Avatar billede fedefifi Nybegynder
20. marts 2002 - 14:50 #13
siger du at jeg ikke kan bruge funktionen setTimeout("jmp()",5000)?
Avatar billede amd Nybegynder
20. marts 2002 - 15:14 #14
Det ka man sq godt hvis bare du ik sætter<%%>

/AMD
Avatar billede fedefifi Nybegynder
20. marts 2002 - 22:46 #15
Jeg det er kun hvis min løkke bliver sand at den skal vente i 5 sek også køre videre. setTime() kan den kombineres i en ASP-løkke?
Avatar billede amd Nybegynder
21. marts 2002 - 15:23 #16
øhh

do
%>
html/javascript
<%
loop

/AMD