Avatar billede prebenped Nybegynder
31. marts 2002 - 04:49 Der er 9 kommentarer

Rullemenu

Hejsa.

Jeg vil gerne lave en lille rullemenu i flash.

Men det er svært, er der nogen som kan hjælpe mig. ??

Preben
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. marts 2002 - 08:30 #1
Avatar billede alexander_j Nybegynder
31. marts 2002 - 10:19 #3
Hvad er en rullemenu? Er det sådan en som Hoejrup foreslår? Ellers må du ligeuddybe det for mig!

Vh. Alexander
Avatar billede prebenped Nybegynder
31. marts 2002 - 16:13 #4
En rullemenu er en tekst som køre lodret fra bund til top. I et lille firkantet vindue, hvor man kan give nogen små oplysninger.

M.V.H
Preben
Avatar billede prebenped Nybegynder
31. marts 2002 - 18:14 #6
Ja, men det skulle gerne være i stil med denne
http://www.dirtyboots.dk/

Men alligevel lidt anderledes, den jeg gerne vil have skal køre meget mere langsomt og være lidt større i højden.
Avatar billede mat Nybegynder
31. marts 2002 - 18:25 #7
Du kan lave det med alm. motiontweens

i flash gå ind under help>lessons>animation så skulle du nok kunne hitte ud af det :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. marts 2002 - 23:09 #8
Det jeg henviser til er definitionen på en rullemenu, det han tænker på er en
et nyheds tappet. Hvor de seneste nyheder ruller op på skærmen.

Der findes faktisk et lille program der kan lave dem i flash: http://www.scriptocean.com/flashscroll/index.html

/per
Avatar billede annec Nybegynder
02. april 2002 - 00:22 #9