Avatar billede linuxgeek Nybegynder
07. april 2002 - 20:42 Der er 21 kommentarer

Nokia, Siemens og abonnoment

Jeg har en Siemens, og som alle herinde nok ved, er Siemens skod i forhold til Nokia, og de fleste mennesker idag har jo også en Nokia.
Men det er jo desværre ikke muligt at købe en Nokia uden abonnoment, og jeg HAR jo allerede et abonnoment hos Sonofon.
Hvad gør jeg? Jeg NÆGTER simpelthen at fortsætte med denne her skod-siemens!!!!
Problemet bliver kun størrer, da jeg er under 18, og derfor skal mine forældrer skrive under på alverdens ting og sager, og derfor bliver det kun mere bøvlet af, at jeg også skal til at skifte abonnoment. Det eneste jeg kræver er, at jeg kan få en Nokia, og BEHOLDE mit nuværende abonnoment, så jeg undgår alt dette bøvl!

HVAD GØR JEG?
Avatar billede hologram Nybegynder
07. april 2002 - 20:45 #1
Både på edbpriser.dk og pricerunner.dk kan man finde mobiltelefoner uden abonnement. De er bare ekstra dyre.
Avatar billede jeoparty Nybegynder
07. april 2002 - 20:46 #2
Det er muligt at købe en telefon uden abbonement, men problemet er at den koster ca dobbelt så meget så. Hvis du tager ned i hvilken som helts nutik, vil der være flere pris eksempler på listen. den dyreste vil hyppigst være uden abbonement.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
07. april 2002 - 20:48 #3
Jeg har sq da lige modtaget et tilbud fra Sonofon.
Jeg kan gå ud at købe en telefon til kampange pris,jeg skal bare forlænge mit abb. i ½ år.
Det kan være du får det samme en af dagene.
Ellers må du ringe og spørge dem om du ikke kan få det samme tilbud.
Avatar billede chico Nybegynder
07. april 2002 - 20:50 #4
prøv at se på www.dba.dk brugt kan man være heldig at finde billigt !
Avatar billede kilach Nybegynder
07. april 2002 - 20:53 #5
Gå ind på qxl.dk der er masser af mobiler på auktion hver dag, og de fleste er uden simlås.
Avatar billede kilach Nybegynder
07. april 2002 - 20:54 #6
Har selv en Siemens S40........en af de bedste mobiler jeg har haft.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. april 2002 - 20:55 #7
linuxgeek> Siemens skod??? Min søster købte en Nokia 8810 - den gik i stykker efter en uge - fik en ny efter 6 uger, den gik også i stykker. Hun fik den byttet til en 3310 - gæt hvad der skete? Kaput efter 14 dage...

Hun bruger nu en siemens c35i - den har indtil videre holdt i 4 mdr.

P.s. Bare fordi alle har Nokia, betyder det ikke at du også SKAL have en nokia :)
Avatar billede francke Nybegynder
07. april 2002 - 21:08 #8
Avatar billede linuxgeek Nybegynder
07. april 2002 - 21:13 #9
JAMMEN!! Jeg kan sq da ikke blive ved med at sidde her nede i hvores lille fattige hul, med kun en gammeldags video, computer med kun 128 MB-RAM, HD på kun 3 gb. og en Siemens C35 som ikke engang kan bruges til at downloade de nyeste spil til mobil, kan ikke engang tilsluttes en computer.
Jeg tror, at min familie vil være et godt forbillede for, hvordan de har det nede i Afghanistan.
Jeg har ingen penge, jeg går på en specialskole, som er et helvedes stykke fra, hvor jeg bor, hvilket gør at jeg har svært ved at få et arbejde i f.eks. et supermarked, og tjene penge. Jeg BLIVER NØD TIL at have en mobilos som bare et LIDT teknologisk "overlegen" for ikke at kede røven ud af bukserne. Og det skal være til en overkommelig pris, so ikke overstiger de 1000 kr.!
Avatar billede morten_b Nybegynder
07. april 2002 - 21:14 #10
Det er temmelig overdrevet at sige at en telefon er dobbelt så dyr uden abonnement. Hos TDC koster en mobil ca. 2-300 kr. mere hvis du køber den uden abbonement.

Derudover kan du købe brugte eller købe taletidstelefoner og få fjernet beskyttelsen for 100 kr flere steder.

En anden mulighed er som rs2000 siger at købe en telefon med abbonement hos Sonofon og bede om bare at få forlænget dit nuværende med de 6 måneders bindingsperiode.

Som du kan se er det slet ikke noget problem, har selv lige gjort det...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. april 2002 - 21:29 #11
linuxgeek>> Hvad med at få nogle venner, de er billigere i drift end en mobil.

www.sonofon.dk gå ind under køb og salg der vælger du linket Abonnent, der kan du få et tilbud om at købe en ny mobil til fordel agtige priser mod at du forlænger dit Abonnent.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. april 2002 - 21:35 #12
john stigers>> Du har helt ret i det du siger men alle ved at lemmings følger flokken om det så er ud over en skrænt og direkte i døden.

Linuxgeek>> Hvis alle nu har Nokia, får nokia så et monopol ala Microsoft det må en linux bruger som dig da være modstander af. Jeg tror ikke at du ville bytte med en afgansk familie.... Du har det nok bedre end du tror, og hvis du ikke har penge så må du finde noget at lave og Brugsen er ikke den eneste mulighed.

Som reference skal det siges at jeg har en snart 6 år gammel nokia 8110 og en gammel Erikson/B&O der ikke kan sende SMs'er. Jeg kan ikke spille, jeg kan ikke komponere ringetoner (begge telefoner er altid på lydløs alligevel) og jeg kan ikke downloade noget. Men jeg har indhold nok i mit liv til ikke at have det nyeste eller til at kunne nogle af de ting.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
07. april 2002 - 22:20 #13
Nokia telefoner er ved at få monopol pga en eneste ting. Og de er deres latterlige funktioner: Spil, Ringetoner, Logoer, Billedebeskeder og alt det crap!

Min mening ;)
Avatar billede runeevers Nybegynder
07. april 2002 - 22:59 #14
Hvad med en Nokia 3310?

Har en næsten ny du godt kan købe.
Avatar billede runeevers Nybegynder
07. april 2002 - 23:03 #15
john_stigers >>

"Siemens skod??? Min søster købte en Nokia 8810 - den gik i stykker efter en uge - fik en ny efter 6 uger, den gik også i stykker. Hun fik den byttet til en 3310 - gæt hvad der skete? Kaput efter 14 dage..."

Nu må du ikke tage det for personligt, men du tror ikke at det evt. har noget at gøre med at der er indbygget vibrator i de 3 Nokia´er og ikke i Siemens´en? ;-D
Avatar billede kilach Nybegynder
07. april 2002 - 23:05 #16
LOL
Avatar billede csuperman Nybegynder
08. april 2002 - 00:32 #17
Jeg har en helt ny Nokia 6210, du kan købe. 1200 kr. Stadig med org. plastik på displayet.
/Csuperman.
Avatar billede francke Nybegynder
08. april 2002 - 06:27 #18
Jeg må nu alligevel have den ældste af alle!! En Nokia 1610!! Har været tabt i en fyldt regntønde og virker endnu!!Det var dengang der blev lavet kram! :=)
Avatar billede linuxgeek Nybegynder
08. april 2002 - 08:13 #19
jeg er sq fucket up ligeglad med, om Nokia får monopol. Jeg vælger ikke Nokia fordi det er Nokia, men fordi at det er det billigste på markedet inde for avancerede mobil-telefoner. Jeg synes ikke, at der er langt fra en Nokia til en PC. Jeg synes faktisk, at Nokia har fortjent deres monopol, det er noget andet med Microsoft, de laver noget lort, og har ikke fortjent monopol, det har Nokia, for de laver sq noget godt "hi-tech".
Det er sq da også meget smart, hvis man ikke har en PC i nærheden, og man så bare kan tage sin Nokia-telefon frem, og spille med andre via WAP og downloade de nyeste spil.
DERFOR har Nokia monopol.
Avatar billede runeevers Nybegynder
08. april 2002 - 09:52 #20
Ehh, ja.. Man kunne jo også bare få sig nogen venner eller i det mindste nogen andre interesser end spil..

Er du interesseret i den 3310? Den er næsten ny og du kan få den uden simlås eller noget for kr. 800,-
Avatar billede csuperman Nybegynder
08. april 2002 - 13:05 #21
Indlæg nr. 17>>>> Den er Selvfølgelig uden SIM-Lock :-)