Avatar billede xenoo Nybegynder
08. april 2002 - 18:01 Der er 9 kommentarer

Hjælp DVD og CD-RW vil ikke køre sammen i xp

men de vil godt køre i win98 og ME
Det er DVD der ikke vil læse mine cd er
Avatar billede halifax Nybegynder
08. april 2002 - 18:05 #1
Får du nogle fejlmeddelelser, og hvilke?
Hvilket brænderprogram bruger du?
Avatar billede hologram Nybegynder
08. april 2002 - 18:26 #2
Du bliver nødt til at bede om points tilbage fra hemning...

Anyway, har du sørget for at drevene er jumpet rigtigt så de ikke begge forsøger at være master eller slave?
Avatar billede cm16 Nybegynder
08. april 2002 - 18:36 #3
find de nyeste driver til xp,
tjek setupen for strømforsyningen i xp (det kan ske)
//cm
Avatar billede summer Mester
08. april 2002 - 21:28 #4
Velkommen på eksperten. Accepter ikke et svar før du ser om det hjælper dig. Du må gerne fordele point blandt flere. Får du ingen brugbare svar skriver du selv et svar og acc. det selv, så får du dine point igen.
Nå, men til dit spm. Hvordan har du connected dine drev? DVD og brænder fungerer ikke ret godt sammen. Derfor er den connection jeg har bedst erfaring med 1) Primary IDE - HDD master, DVD slave. 2) Secondary IDE - Brænder. 3) Hvad hedder din brændersoftware? 4) Sidder dine jumpers rigtigt?
Avatar billede summer Mester
08. april 2002 - 23:01 #5
xenoo>> Prøv bare stille og roligt at komme med lidt flere oplysninger og spørgsmål, så skal du nok få hjælp til at få maskineriet til at virke.
Da du allerede har brugt 100 point uden hjælp i et andet spm., hjælper jeg dig gerne uden at forvente point.
Avatar billede summer Mester
09. april 2002 - 20:08 #6
xenoo>> Hvordan går det?
Avatar billede ah1709 Nybegynder
10. april 2002 - 15:19 #7
Prøv at høreklikke på My Computer, Vælg Manage, Device Manager, IDE ATA/ATAPI controllers. Højreklik på Primary IDE Channel, vælg Advanced Settings. Check at Transfer Mode på Device0 og Device1 er sat til DMA if available (Ikke PIO). Gentag for Secondary IDE Channel.

Dette har hjulpet hos mig. Jeg har sågar DVD og CD-RW på IDE kanal.
Avatar billede summer Mester
10. april 2002 - 20:08 #8
Jeg tror xenoo er blevet lidt skræmt p.g.a. en dårlig oplevelse i det samme spm.:
http://www.eksperten.dk/spm/195436
Avatar billede summer Mester
22. december 2003 - 17:26 #9
Luk please!