Avatar billede PHBK Praktikant
11. april 2002 - 20:58 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

DOS-Prg. registrerer museklik for hurtigt...

Jeg har på mit arbejde flg. problem:
Der laves programmer med et DOS CAD/CAM program. Men under oprettelse af programmet, tror programmet man trykker flere gange på musetasten. Jo længere tid knappen holdes nede, jo flere gange bliver der registreret et "klik". Findes der nogen programmer eller opsætninger til at løse dette problem?
Jeg har prøvet med CPU-Killer, og det sløvede enormt, men problemet var der stadig. Det er ikke baseret på PC'ens hastighed. Hvad kan problemet være?
På forhånd tak.
Avatar billede karlslund Nybegynder
12. april 2002 - 01:19 #1
Måske dumt spørgsmål, men kører maskinen DOS eller under et DOS-vindue i Windows?

Måske en anden musedriver, f.eks. CuteMouse.

Alternativt kan du prøve Slowdown.

Find disse og mange andre GULDKORN til DOS på http://www.opus.co.tt/dave/
Avatar billede karlslund Nybegynder
12. april 2002 - 01:19 #2
Var vel et svar?
Avatar billede PHBK Praktikant
12. april 2002 - 14:40 #3
Ja, det mener jeg bestemt. Jeg anede intet om den site du gav et link til. Jeg vil undersøge stedet, og evt. prøve den mousedriver du nævnte. Jeg kender ikke til "Slowdown" kun "Kill CPU" som der, som nævnt, drosler hastigheden net til 1% eller lign. Jeg prøvede med 10% men det eneste der skete var at den var en evighed om at starte op. Klik-problemet var der stadig. Jeg vender tilbage, men skriv hvis du/I har andre forslag og/eller ideer.
Avatar billede PHBK Praktikant
18. april 2002 - 03:05 #4
Det virker stadig ikke med den nye mouse-driver.
Alt fungerer fint, selv musebevægelserne, men så snart jeg trykker på musetasten, er det som om den er på speed. Fuldstændig ukontrollabel. Kan det være pga. Windows? ER der nogen løsning?
På forhånd tak
Avatar billede karlslund Nybegynder
21. april 2002 - 07:57 #5
Tja, det KAN det da godt, men spørgsmålet er om problemet er til stede i andre DOS-prg der bruger mus? (Du kan jo hente et andet fra det link jeg gav dig).

Jeg formoder at du ikke har nogen problemer i Windows.
Avatar billede PHBK Praktikant
22. april 2002 - 01:55 #6
jeg kan lige tilføje, at problemet ikke opstår når det bliver indlæst fra ren DOS. Kun når Win er startet, og prg. bliver startet i dosmiljø.
Der er ikke nogen problemer med andre DOS prg. men nu har vi "kun" 1 dosbaseret CAD/CAM prg.
Avatar billede PHBK Praktikant
28. april 2002 - 15:58 #7
Er der ingen med et svar der kan bruges? Det er ingen problemer med andre alm. dosprg. Hvad er galt?
Avatar billede karlslund Nybegynder
28. april 2002 - 20:00 #8
Nej, tydeligvis ikke. Du må nok leve med at starte programmet i ren DOS, eller få en opgradering til en Windows udgave.
Avatar billede PHBK Praktikant
29. april 2002 - 00:50 #9
tjae, jeg tror du har ret. Jeg troede ellers at der var andre der også havde lignende problemer. Hvis der er en der senere skulle have et svar, så skriv en kommentar her, så vil jeg oprette spørgsmålet igen, med nye point, hvor I så kan svare.